Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - گزارش آخرین وضعیت ثبت سفارش کالاهای اساسی و میزان تخصیص و تامین ارز مورد نیاز، در جلسه بررسی نحوه تامین کالاهای اساسی و دارو به معاون اول رییس جمهور ارائه شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ایبنا ، ، جلسه بررسی نحوه تامین کالاهای اساسی و دارو ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسحاق جهانگیری در این جلسه بر استمرار روند تامین دارو و کالاهای اساسی در شش ماهه دوم سال تاکید کرد و گفت: وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بانک مرکزی و سایر دستگاه های ذیربط باید تلاش و برنامه ریزی لازم را برای تامین کالاهای اساسی و دارو انجام دهند تا مردم دغدغه ای در نیمه دوم سال نداشته باشند.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه مهم ترین موضوع در خصوص کالاهای اساسی نظارت بر شبکه توزیع است، افزود: با توجه به تخصیص ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی و دارو و تفاوت زیاد در قیمت ارز این کالاها، لازم است وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت نظارت و کنترل دقیقی را بر این کالاها از لحظه ورود به گمرک تا رسیدن به دست تولید کننده و سپس توزیع در بازار اعمال کنند.
جهانگیری افزود: حتی مقدار اندکی از کالاهای اساسی و نهاده ها نباید خارج از شبکه تحت نظارت وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت توزیع شود و باید به صورت دقیق مشخص باشد که این اقلام به چه میزان و به چه کسانی توزیع می شود.
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به محدودیت منابع ارزی کشور، بر ضرورت اولویت بندی دقیق متناسب با نیازهای کشور تاکید کرد و از دستگاه های ذیربط خواست این اولویت بندی را با دقت و بر اساس نیازسنجی بخش های مختلف انجام دهند.
در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان غذا و دارو و رییس کل گمرک نیز حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت ثبت سفارش کالاهای اساسی و میزان تخصیص و تامین ارز مورد نیاز ارائه شد.
در این نشست همچنین نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت از روند تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی ابراز رضایت کرد و به ارائه گزارشی از برنامه سالانه تامین کالاهای اساسی در سال 1399 و میزان تحقق آن در شش ماه نخست سال پرداخت.
در ادامه این جلسه نحوه تامین ارز مورد نیاز واردات دارو و کالاهای اساسی برای نیمه دوم سال مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم برای تامین این اقلام تا پایان سال اتخاذ شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معاون اول رییس جمهور کالاهای اساسی و دارو تامین کالاهای اساسی جهاد کشاورزی معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران

رئیس شورای شهر تهران نسبت به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران واکنش نشان داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار  اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور جلسات امروز شورای شهر تهران بیان اینکه گزارش بازدید از محله جوادیه توسط آقای امانی ارائه خواهد شد، اظهار کرد: معاون فنی و عمرانی شهرداری هم درخصوص دو پروژه مهم یادگار امام(ره) و شهید شوشتری توضیحاتی ارائه خواهد داد. انتخاب قائم مقامان ذیحساب و ارائه گزارش حساب درآمد و هزینه نیز قرائت خواهد شد. همچنین اصلاحیه غرف و میادین در این جلسه بررسی می‌شود.

وی با اشاره به حواشی جلسه قبل شورا، خاطرنشان کرد: این اتفاقات در شورایی که زنده است و قلب همه برای موضوعی مهم همچون حمل و نقل می‌تپد، می‌افتد و مسئله طبیعی است و نباید مهم قلمداد شود. مجلس زنده چنین مسائلی را هم دارد.

چمران گفت: ما در شرایط خاصی هستیم و برخی موارد مطرح شد که ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. متاسفانه موارد عنوان شده ضرر می زند.  البته این موضوعات ربطی به شورا ندارد و خدا کند که آسیب نزند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها مطالب خوبی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب منتشر کردند، یادآور شد: رسانه‌ها درخواست‌های مردم در مورد برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی را جویا شوند. دادستان کل کشور نامه بسیار خوبی به دولت ارسال کرده بود و فکر می‌کنم دولت باید این موضوع را پیگیری کند. البته وزیر صمت نسبت به این مسئله قول پیگیری داده است.

چمران با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب به عنوان نمایشگاه‌های رسمی پذیرفته شده است، تصریح کرد: بودجه خوبی برای تقویت و توسعه نمایشگاه شهر آفتاب در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران