Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@03:31:05 GMT

اقتصاد عربستان 7 درصد کوچک شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۱۶۰۳

بر اساس آمارهای رسمی اقتصاد عربستان در سه ماهه دوم 7 درصد کوچک شد که نشان می دهد، شیوع ویروس کرونا هم به بخش نفتی و هم به بخش غیرنفتی این کشور تا چه حد عمیق آسیب زده است. ناطقان: به نقل از رویترز، آمارهای رسمی امروز نشان داد اقتصاد عربستان در سه ماهه دوم 7 درصد کوچک شده است که نشان می دهد، شیوع ویروس کرونا هم به بخش نفتی و هم به بخش غیرنفتی این کشور تا چه حد عمیق آسیب زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از آنجایی که شیوع کرونا تقاضا برای سوخت را کاهش داد و اقدامات برای محدود کردن شیوع این ویروس به فعالیت های داخلی آسیب زد، بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان با یک رکود عمیق مواجه است.

مرجع عمومی آمار این کشور اعلام کرد: «بخش خصوصی و بخش دولتی، به ترتیب یک رشد منفی 10.1 درصدی و 3.5 درصدی را ثبت کرده اند.»

در سه ماهه نخست، عربستان کاهش رشد اقتصادی یک درصدی ثبت کرد اما این تنها بخشی از تاثیر سقوط قیمت نفت و شیوع کرونا بود که در ماه مارس شدت گرفت.

در آن زمان، بخش نفتی 4.6 درصد افت کرد اما بخش غیرنفتی رشد مثبت 1.6 درصدی داشت. اما محدودیت های قرنطینه تاثیرات شدیدی بر اقتصاد عربستان در سه ماهه دوم گذاشت.

بخش غیرنفتی عربستان که در مرکز توجه اصلاحات عربستان با هدف متنوع سازی اقتصاد و جدا کردن از درآمدهای نفتی قرار دارد، 8.2 درصد کوچک شد و در عین حال بخش نفتی 5.3 درصد کاهش یافت.

عربستان در ماه جولای، مالیات بر ارزش افزوده را برای تقویت درآمدهای بخش غیرنفتی سه برابر کرد اما این امر تقاضای داخلی را محدود و بهبود اقتصادی را تضعیف کرد.

بر اساس آمار بانک مرکزی عربستان، با افزایش مالیات بر ارزش افزوده، هزینه های مصرفی در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.5 درصد کاهش یافت و تورم به 6.2 درصد افزایش یافت. منبع: فارس برچسب ها: اقتصاد ، عربستان ، کوچک شدن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اقتصاد عربستان کوچک شدن اقتصاد عربستان بخش غیرنفتی سه ماهه درصد کوچک هم به بخش بخش نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۱۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد

مهدی صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: توانمندی‌های صادراتی استان بوشهر در قالب یک نمایشگاه در تهران عرضه شد که منجر به تفاهم‌نامه‌های همکاری برای فروش تولیدات و محصولات صادراتی استان شد.

وی با اشاره به معرفی تولیدات استان بوشهر به بازارهای منطقه‌ای و جهانی تاکید کرد: تفاهم‌نامه‌های خوبی در قالب این نمایشگاه امضا شد که فضای مناسبی برای توسعه صادرات است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به عقد چندین قرارداد فروش خارجی گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌های جدید، صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد.

وی افزود: از مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه معرفی زنجیره‌های ارزش محصولات راهبردی آبزیان، خرما، صنایع پایین دست پتروشیمی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، خرما، خرما، آبزیان و مصالح ساختمان بود.

کد خبر 6095572

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد