Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@15:04:13 GMT

وضعیت جوی چند روز آینده کشور؟

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۱۷۱۱

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: با خروج سامانه فعلی فعال در کشور از فردا دما در اکثر مناطق کشور افزایش پیدا خواهد کرد. ناطقان: صادق ضیائیان درخصوص آخرین شرایط جوی کشور بعد از ورود سامانه جدید بارشی که با افت دما در اکثر نقاط ایران همراه بود، اظهار کرد: براساس اطلاع‌رسانی قبلی که انجام شده بود شاهد افت محسوس دما در چند روز گذشته در برخی مناطق کشور بودیم که صبح امروز حتی شاهد رسیدن دما به زیر صفر هم بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این استان‌ها در مرکز استان اردبیل بود که دما به 2 درجه زیر صفر رسید.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته برهمین اساس شاهد بارش‌هایی در استان‌های یزد، کرمان، کهگیلویه‌وبویراحمد و استان‌های ساحلی خزر مثل مازندران و گلستان بودیم و حتی بعضی از ایستگاه‌ها بارش‌هایی را در اصفهان و سیستان و بلوچستان گزارش کردند.  

وی تصریح کرد: عمده فعالیت این سامانه به پایان رسیده و انتظار داریم از فردا روند افزایش دمایی را در اغلب مناطق کشور شاهد باشیم و دما به حال طبیعی خود برگردد اما همچنان طی چند روز آینده بارش‌های پراکنده‌ای در استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و برخی مناطق استان‌ کرمان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این‌که با خروج این سامانه از کشور از اواخر جمعه و اوایل روز شنبه یک سامانه جدید دیگر وارد کشور خواهد شد، گفت: ابتدا شمال غرب را در برگرفته و به تدریج استان‌های حاشیه دریای خزر را شامل و سپس بخش‌های از استان‌های واقع در عرض‌های پایین‌تر را در بر می‌گیرد که در مورد فعالیت این سامانه در روزهای آینده گزارش‌های لازم ارائه خواهد شد. منبع: تسنیم برچسب ها: وضعیت جوی ، سامانه بارشی ، افزایش دما

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وضعیت جوی سامانه بارشی افزایش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید بارش‌ها در شمال و شمال شرق کشور تا ۱۵ اردیبهشت

 

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در  گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  سامانه بارشی  تا پایان امشب  ادامه دارد گفت: بارش‌های مناسبی رخ داده است.

وی با بیان اینکه از فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه شمال‌غرب، شمال‌شرق و نوار شمالی بارش باران خواهند داشت گفت: سامانه بارشی بعدی روز دوشنبه به کشور نفوذ می کند و ابتدا شمال‌شرق کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

ضیائیان تاکید کرد: فردا شنبه در شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریایی خزر، شمال شرق و برخی مناطق در جنوب و شرق کشور رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی شده است.

وی افزود: یکشنبه آینده فقط در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده همراه با وزش باد شدید روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

او اظهار کرد: دوشنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در نیمه غربی و سه‌شنبه در نیمه شمالی و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب بارش‌ها آغاز می‌شود. طی روزهای جمعه و شنبه دریای خزر، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت کهگیلویه و بویراحمد طی بارش‌های اخیر
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • تشدید بارش‌ها در شمال و شمال شرق کشور تا ۱۵ اردیبهشت
  • محبوس شدن ۳ نفر در معدن فلاورجان به دلیل ریزش تونل / آخرین وضعیت بارش‌ها در اصفهان + فیلم
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • تداوم بارش‌ها تا ۱۰ روز آینده در تمام نقاط کشور
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود