Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در ژنو با انتقاد از اقدام اخیر دو کشور عربی برای عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی تصریح کرد که این مساله ضمن تقویت حس مصونیت اشغالگران قدس، به قیمت از دست رفتن حق ملت مظلوم فلسطین تمام خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «اسماعیل بقایی هامانه» روز چهارشنبه در چهل و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو با ایراد سخنانی، اوضاع فلسطین را یکی از مسائل حقوق بشری طولانی مدت از زمان تاسیس سازمان ملل متحد در ۷۵ سال پیش توصیف کرد که «هرچه زمان جلوتر می‌رود شرایط وخیم‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی بیان کرد: قدرت‌ اشغال‌گر از پیکارجویان غاصب و مسلط بر تاکتیک‌های تروریستی، اینک به یک رژیم به‌شدت نظامی آپارتاید تغییر ظاهر داده و موجودیت خود را بر اساس فلسفه برتری نژادی تعریف می‌کند.  

سفیر کشورمان در همین رابطه به اظهار نظر «دزموند توتو» از فعالان صلح و رهبران جنبش ضدآپارتاید آفریقای جنوبی اشاره کرد که گفته بود، رفتار با فلسطینی‌ها او را یاد آپارتاید آفریقای جنوبی، بلکه بدتر از آن می‌اندازد.

وی هشدار داد: سرکوب سازمان‌یافته فلسطینیان توسط رژیم [صهیونیستی] با تداوم بمباران و محاصره غزه شکل وحشیانه‌تری به خود گرفته و پاکسازی قومی، اشغال‌گری و تخریب منازل در سرزمین‌های فلسطینی به یک رویه تبدیل شده است.

بقایی هامانه تصریح کرد: قوانین بین‌المللی برای سرکوبگران اسرائیلی که به اشغال بلندی‌های جولان و سرزمین های لبنان ادامه می‌دهند، هیچ اهمیتی ندارد.

وی سپس خاطر نشان کرد که این بی‌رحمی تنها زمانی به پایان می رسد که اشغالگری خاتمه یافته و حق استقلال عمل فلسطینی‌ها احیا شود. تا آن زمان، به گفته او دولت‌ها به لحاظ اخلاقی و قانونی وظیفه دارند تا از رژیم اسرائیل به دلیل ارتکاب جدی‌ترین جرائمی که مایه نگرانی جامعه جهانی است و به یک روال علیه فلسطینیان تبدیل شده حساب بکشد.

سفیر کشورمان همچنین با اعتراض به مصونیت مطلق رژیم صهیونیستی به پشتوانه حامیانش تصریح کرد که آنها نیز به همان اندازه دربرابر جنایت‌های صورت گرفته در فلسطین شریک جرم و پاسخ‌گو هستند و باید حساب پس‌دهند.

او در پایان شعری از سهیر حماد،  شاعر معروف فلسطینی در توصیف مصائب اشغالگری قرائت کرد.

گفتنی است،  توافق سازش که از آن به عنوان «توافق خیانت»   یاد شده چند هفته گذشته میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران بحرین دولت رژیم صهیونیستی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت‌های برزیل و ونزوئلا آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شرق شهر رفح در نوار غزه را محکوم کردند و از جامعه بین‌المللی، سازمان‌ها و شورای امنیت سازمان ملل خواستند بر بی‌تفاوتی نسبت به نقض حقوق بشر و اقدامات بشردوستانه غلبه کنند.

دیروز دوشنبه ارتش رژیم صهیونیستی پس از درخواست از ساکنان برای تخلیه، عملیات نظامی را در بخش‌های شرقی رفح آغاز کردند. جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد که با مفاد توافق آتش‌بس غزه که از سوی مصر و قطر پیشنهاد شده بود، موافقت کرده، اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم این آتش‌بس را غیرقابل قبول خواند. گفته می‌شود هم‌اکنون بیش از یک میلیون فلسطینی در این شهر پناه گرفته اند.

وزارت خارجه برزیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «دولت برزیل آغاز عملیات نیروهای مسلح اسرائیل در شهر رفح در نوار غزه را محکوم می‌کند. با این اقدام نظامی و بالابردن عمدی سطح تنش‌ها در نوار غزه که هم‌اکنون بیشترین تراکم جمعیتی را دارد، اسرائیل علی‌رغم درخواست جامعه بین‌المللی از جمله نزدیک متحدانش، بار دیگر عدم پایبندی‌اش به اصول اولیه حقوق بشر و قوانین بین‌المللی را نشان می‌دهد.

ونزوئلا دیگر کشور آمریکای لاتین نیز اعلام کرد که «ونزوئلا قاطعانه بمباران شهر رفح در جنوب نوار غزه را از سوی دولت صهیونیستی اسرائیل محکوم می‌کند؛ دولتی که همچنان به سیاست توسعه‌طلبانه و جنایتکانه نظامند در این منطقه را ادامه می‌دهد؛ شهری که هم‌اکنون جایگاه و محل اسکان ۱.۴ میلیون به‌زور آواره‌شده فلسطینی است.

کد خبر 6099221

دیگر خبرها

  • مصر عملیات رژیم صهیونیستی در رفح را  محکوم کرد
  • مصر حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • سرطان اسرائیل در روز‌های پایانی
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند