Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@01:56:00 GMT

نیاز به تمهدیدات بازدارنده شدیدتر داریم

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۲۰۴۹

معاون درمان ستاد ملی کرونای تهران گفت: وضعیت تهران به علت کاهش رعایت پروتکل ها و شیوع و سرایت بیماری کرونا وضعیت خوبی نیست و باید به سمت تمهیدات بازدارنده و شدیدتر برویم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  دکتر نادر توکلی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت: میزان رعایت پروتکل‌ها و زدن ماسک در مناطق مختلف تهران متفاوت است در مناطق حاشیه ای و شهرهای اطراف کمتر و در حدود ۴۵ درصد است و در مناطق مرکزی میزان رعایت بیشتر است هر چند کافی نیست و متاسفانه شاهد رفتار‌های پرخطر برخی از شهروندان و کسبه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون درمان ستاد ملی کرونای تهران با ابراز نگرانی در خصوص ناوگان‌های حمل و نقل و مترو گفت: در ساعات اوج آمد شد مثل اول صبح و عصر رعایت پروتکل و فاصله گذاری به حداقل می‌رسد و این از عوامل بسیار پرخطر است.

توکلی گفت: در ستاد کرونای تهران معتقدیم که اگر محدودیت‌های بیشتری در خصوص کاهش حضور کارمندان و آمد شد‌ها اعمال شود شدت آلودگی و سرایت بیماری کمتر خواهد شد.

او افزود: یکی از مکان‌هایی که موجب سرایت و انتقال ویروس می‌شود آسانسورهاست و شهروندان باید در این مکان هم حتما ماسک بزنند و ماسک هم باید استاندارد باشد.

دکتر توکلی درخصوص علائم بیماری کرونا هم گفت: نیاز نیست هر فردی با کوچکترین علائمی به بیمارستان مراجعه کند، آبریزش بینی و سرفه معمولی و قرمزی چشم نشانه آنفلوانزاست، اگر فردی هم علائمی نظیر تب و سرفه ممتد و بدن درد داشت بهتر است با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرد تا راهنمایی شود فقط کسانی که دچار تنگی نفس و دشواری در تنفس می‌شوند لازم است به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

معاون درمان ستاد ملی کرونای تهران گفت: در مراکز خرید مثل پاساژ‌ها حداکثر میزان رعایت پروتکل‌ها ۳۰ درصد است، اما کرونا خیلی خیلی به ما نزدیک است و همه را درگیر می‌کند به همین دلیل باید از رفتار‌های پرخطر پرهیز کنیم و ماسک بزنیم و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و دستهایمان را مرتب بشوییم.

رئیسان بیمارستان‌های رسول اکرم و فیاض بخش و بقیه الله هم در تماس تصویری با برنامه از افزایش مبتلایان به کرونا خبر دادند و ابراز نگرانی کردند که با افزایش بیماران کرونایی خدمات دهی به بیماران غیرکرونایی محدود شود.

 

 

 

برچسب ها: تمهیدات ، ستاد ملی کرونا ، دکتر نادر توکلی ، تهران

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تمهیدات ستاد ملی کرونا تهران ستاد ملی کرونا رعایت پروتکل کرونای تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۲۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد

تین نیوز

رییس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها گفت: ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی برای کلانشهر تهران تا افق سال ۱۴۰۴ نیاز است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی چمران روز پنجشنبه در همایش روز معمار در بجنورد مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: خرید و تامین اتوبوس های برقی نهایی شده است و اکنون تامین ۹ هزار دستگاه از این ناوگان در تهران نیاز است.

رییس شورای اسلامی کلانشهر تهران افزود: حمل و نقل برقی و پاک نیاز پایتخت است البته در این باره کشور تجربه ای ندارد به همین لحاظ خرید ناوگان برقی مخالفانی دارد.

وی با بیان اینکه اجرای این امر کار سخت و پیچیده ای نیست خاطرنشان کرد: اکنون زمینه سازی برای تامین ناوگان حمل و نقل برقی در حال انجام است، قراردادی میان شهرداری با وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز وزارت نیرو برای ایجاد ایستگاه شارژ برق منعقد شده است، استارت کار زده شد و تا زمانی که اتوبوس ها تامین شود، ایستگاه های شارژ هم آماده خواهد شد.

چمران با اشاره به اینکه یک ایستگاه شارژ برق اتوبوس به صورت نمادین افتتاح شده است گفت: قرارداد تامین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با شرکت داخلی از جمله مپنا بسته شده و تا پایان سال شماری از آن تحویل می شود، همچنین خرید و واردات ۲ هزار دستگاه در دست پیگیری است.

وی درباره تامین اتوبوس های برقی برای شهر بجنورد گفت: این امر باید نیازسنجی و مورد مطالعه قرار گیرد، باید میزان تاثیر آلودگی ناوگان حمل و نقل در کاهش کیفیت هوا مورد بررسی قرار گیرد تا ضرورت تامین این ناوگان تشخیص داده شود.

رییس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها با اشاره به اینکه ناوگان برق قیمت بالا و البته دوام بیشتری دارد گفت: نداشتن آلودگی سوخت و صوت از مزایای این ناوگان است.

گلایه از معماری وارداتی

وی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از ورود نماهای رومی به شهرها اظهار کرد: باید در بهبود سیما و منظر شهری کار شود، معماری رومی وارداتی است که به عنوان حُسن قالب شد، البته مصوب شد که معماری رومی و وارداتی به ویژه برای ساختمان های مسکونی ممنوع شود.

حضور در نشست شورای اسلامی شهر بجنورد و سفر به شهر اسفراین از برنامه های رییس شورای اسلامی کلانشهر تهران و رییس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها در استان خراسان شمالی است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • مرحله دوم واگذاری اختیارات از ستاد به صف در دانشگاه تهران آغاز شد
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • توضیحات زاکانی درباره نحوه کمک شهرداری تهران در طرح نور
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن