Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید شیرانی شامگاه چهارشنبه در ستاد استانی مدیریت مقابله با بیماری کووید ۱۹ چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، تاکید کرد: فروشگاه‌ها و تعاونی فرش، پلاسکوفروشی، بازارهای روز و پاساژهای مرکز چهارمحال و بختیاری، کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی، مرکز شماره‌گذاری اتومبیل، آموزش دوره‌های پیش از سربازی، نمایشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزش حضوری، باشگاه‌های بدن‌سازی، رستوران‌ها، محل بازی‌های رایانه‌ای و گیم‌نت‌ها، قهوه‌خانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و برگزاری مراسم عزاداری در منزل باید حداقل چهار هفته تعطیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تعطیلی مراکز توریستی، تفریحی و گردشگری و استقرار ایست و بازرسی در ورودی‌های چهارمحال و بختیاری برای جلوگیری از ورود مسافران و گردشگران به استان ضرورت دارد.
شیرانی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری در زمان شیوع ویروس کرونا ۲۶ هفته را آرام سپری کرد اما از ۶ هفته گذشته تاکنون وارد شرایط سخت شده است.
وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری در هفته گذشته روزانه افزون‌بر ۲۰ بستری و هفته‌ای ۳۱ فوتی ناشی از شیوع ویروس کرونا داشت که اکنون در روندی کاهنده تعداد فوتی‌ها به ۲۷ نفر در هفته رسیده است.
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اظهار داشت: برگزاری مراسم عروسی و ترحیم، ورود مسافران استان‌های جنوبی، حضور برخی افراد در دهه نخست محرم به زادگاهشان در چهارمحال و بختیاری، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در برخی از مراسم‌ها و مسافرت‌های درون و برون‌استانی در روزهای هفته‌های آخر مردادماه و روزهای ابتدایی شهریورماه سال‌جاری از عوامل شیوع ویروس کرونا در این استان به‌شمار می‌رود.
وی گفت: به‌ همین‌منظور بسیج آموزشی و اطلاع‌رسانی مهار گسترش کووید ۱۹ در شهرکرد با شعار "کار کن، زندگی کن با کرونا هم مقابله کن " از ۱۴ تا ۲۸ ماه‌جاری در شهرکرد اجرایی می‌شود.
شیرانی تاکید کرد: این برنامه در سایر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری نیز گسترش می‌یابد و اجرایی خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: متاسفانه با وجود تمامی حساسیت‌ها در نشست‌های گذشته اما به جایی رسیدیم که شرایط استان بحرانی شده است.
عبدالرضا علی‌محمدی تصریح کرد: متاسفانه در جلسات قبلی هر چه تذکر داده شد به صورت کامل مورد توجه قرار نگرفت.
وی با اشاره به سپری شدن شرایط چهارمحال و بختیاری در وضعیت مطلوب،افزود: متاسفانه این شرایط با برخی بی‌توجهی‌ها بحرانی شد و اکنون شاهد مرگ هم‌وطنان خود شده‌ایم.
علی‌محمدی تاکید کرد: با توجه به محدودیت‌های چهارمحال و بختیاری و کمبود امکانات و تجهیزات، تا چه میزان می‌توان به کادر بهداشت و درمان فشار وارد کرد.
وی یادآور شد: متاسفانه برخی از مردم هم رعایت نمی‌کنند و با مسافرت و برگزاری انواع مراسم عروسی و عزاداری باعث شیوع ویروس کرونا می‌شوند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: البته برای کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان تلاش‌های زیادی شده اما متاسفانه توجه کافی به موضوعات مرتبط نشد.
وی برای سومین مرتبه از اعضای ستاد استانی مدیریت مقابله با بیماری کووید ۱۹ چهارمحال و بختیاری تعطیلی ۲ هفته‌ای مکان‌ها و مراکز عمومی را خواستار شد و اظهار داشت: به‌صورت شبانه‌روزی آماده صدور دستورهای قضایی مورد نیاز در این زمینه هستم تا بتوان محدودیت‌ها و اعمال فشارها بر مردم و کادر بهداشت و درمان را کمتر کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ۱۵ شهریورماه سال‌جاری تاکنون حضور دانش‌آموزان در مدارس استان از ۶۰ به ۳۶ درصد کاهش یافت.
فرحناز قائدامینی تاکید کرد: بیشترین حضور دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری در مدارس مناطق محروم عشایری، فلارد و میانکوه است که بجز دریافت آموزش‌های حضوری امکان دسترسی به روش‌های آموزشی دیگر برای آنان ممکن نیست.
وی افزود: به‌همین‌منظور تعطیلی مدارس این مناطق محروم در چهارمحال و بختیاری نیاز به اندیشیدن تدابیری برای جلوگیری از بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل دارد.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد در ۲ ماه گذشته ۳۳۰ مکان متخلف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تعطیل و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر را به دستگاه قضایی معرفی کرده است.
ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا شهرکرد چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شهرکرد چهارمحال وبختیاری ویروس کرونا شهرکرد چهارمحال وبختیاری اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری شیوع ویروس کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا

آقای موسوی اظهار داشت: این گروه جهادی خدمات پزشکی رایگان به مناطق محروم روستایی و کم برخوردار روستای فارسون بخش ارمند ارائه کردند.

بیشتر بخوانید

ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: معاینه رایگان پزشک عمومی، خدمات مامایی، خدمات دارویی و مشاوره روانشناسی و پرستاری با همکاری سپاه و بسیج جامعه پزشکی شهرستان به اهالی این روستا ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج