Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@07:55:32 GMT

تمدید ثبت سفارش کالا به طور مشروط حذف شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۲۹۲۷

تمدید ثبت سفارش کالا به طور مشروط حذف شد

معاون فنی گمرک از حذف تمدید ثبت سفارش کالاها به صورت مشروط خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مهرداد ارونقی با بیان اینکه پیش از این مذاکراتی بین گمرک و وزارت صمت در رابطه با غیرضروری بودن تمدید ثبت سفارش برای کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی صورت گرفته بود، افزود: به وزارت صمت اعلام کرده بودیم که توجه به اینکه ترخیص اقلام مشمول گروه یکم کالایی مشمول اخذ و ارائه مجوزهای قانونی مختلف بوده و سازمان‌ٔهای متولی صدور مجوزهای قانونی، در هنگام بررسی موضوع جهت صدور مجوزهای مربوطه، ثبت سفارش معتبر از نظر زمانی مطالبه می‌کنند، این امر تسهیلات ارائه شده در این زمینه را تحت الشعاع قرار می دهد، از اینرو ثبت‌سفارش معتبر از نظر زمانی برای گروه کالایی اولویت اول الزامی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر این اساس از وزارت صمت درخواست شد که در راستای تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالاهای اساسی و ضروری و حتی مواد اولیه واحدهای تولیدی و جلوگیری از بروکراسی زاید اداری و ایستایی های به وجود آمده در صورت صلاحدید، با موضوع عدم نیاز به تمدید ثبت سفارش در گروه کالایی مورد نظر موافقت شود.

معاون فنی گمرک با اشاره به مصوبات اخیر سفر معاون اول رییس جمهور به هرمزگان و بازدید از بندر شهید رجایی در رابطه با تسهیل ترخیص کالاهای دپو شده گفت: در جریان مذاکرات صورت گرفته و با توجه به موافقت وزارت صمت و بانک مرکزی در رابطه با موضوع مربوط به عدم نیاز به تمدید ثبت سفارش کالاها به صورت مشروط نیز تصمیماتی اتخاذ شده است.

وی توضیح داد: بر این اساس قرار شد تا در خصوص کالاهایی که در زمان اعتبار ثبت سفارش دارای قبض انبار باشند اظهار کالا به گمرک و صدور مجوزهای قانونی مانند استاندارد، بهداشت، قرنطینه، دامپزشکی بدون تمدید ثبت سفارش بلامانع باشد.

ارونقی یادآور شد: در صورت داشتن اعلامیه تأمین ارز (کد رهگیری) جهت ترخیص قطعی کالا نیاز به ثبت سفارش این کالاها نیست. گفتنی است، در حال حاضر حدود ۳.۵ میلیون تن کالای اساسی و حدود ۳.۵ میلیون تن کالای غیراساسی که عمده آن را مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای تشکیل می‌دهند و بیش از ۲۵ هزار کانتینر کالای اساسی و غیراساسی در گمرکات کشور دپو شده که طی سفر اخیر معاون اول رییس جمهور و بازدید وی از بنادر تصمیماتی در رابطه با ترخیص سریع این کالاها اتخاذ و به زودی با ابلاغ مصوبات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: جمال ارونقی ارونقی گمرک تمدید ثبت سفارش وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر، پاکستان کشوری با جمعیت ۲۳۵ میلیون از بین کشورهای همسایه ایران بازار بزرگی برای بحث صادرات دارد. به طوری که آمار واردات محصولات کشاورزی این کشور سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دلار بوده و سهم ایران از این بازار ۴۳۷ میلیون دلار بود.

با توجه به اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی انجام داده، صادرات سال گذشته محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به پاکستان رشد ۲۶ درصدی تجربه کرد. ظرفیت بخش کشاورزی ایران ظرفیت بالایی در صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی داشته و می‌توان سالانه تا سقف یک میلیارد دلار صادرات به پاکستان داشت.

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر جهاد کشاورزی حضور پررنگ در رویدادهای تجاری و نمایشگاه‌های بزرگ مرتبط اصلاح روش‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات و نیز توسعه زیرساخت‌های گمرکی و تجهیز زنجیره سرد لجستیک حمل و نقل کالای کشاورزی را از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای دستیابی به این هدف صادرات برشمرد و گفت: با توجه به اینکه پاکستان کشور اسلامی است، می‌توان بحث واردات گوشت و دام زنده از آن کشور را بررسی و پیگیری کرد.

وی افزود: از سوی دیگر ذرت دامی که در این کشور کشت می‌شود از کیفیت مطلوب و قیمت مناسب برخوردار بوده و جز نهاده‌های مورد نیاز ایران است.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران و پاکستان تا حدودی مکمل یکدیگر بوده که می‌تواند منجر به گسترش تعاملات شود.

گفتنی است؛ از جمله مواردی که در سفر ریاست جمهوری در سفر پاکستان پیگیری شد بحث کشت قراردادی، تهاتر کالاهای اساسی و سایر اقدامات زیرساختی بود.

کد خبر 6087611

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو