Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: با توجه به اینکه طرح توسعه آستان مقدس امامزاده حسین(ع) یک طرح مذهبی و معنوی است، باید در تملک‌ها رضایت مالکان جلب شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمد قاسمی در دومین کارگروه استانی تملکات پیرامون امامزاده حسین(ع) که عصر امروز در بقعه این امامزاده برگزار شد، با بیان اینکه قوه قضائیه برای پاسداری از حقوق عامه وارد این کارگروه استانی تملکات امامزاده حسین(ع) شده، اظهار داشت: در طرح‌های عمرانی قانون‌گذار پیش‌بینی کرده که اگر اراضی و املاکی در محدوده طرح قرار بگیرد، در درجه اول با مالکان توافق حاصل شود تا بر اساس نظر کارشناس دادگستری و با رضایت مالک بتوانیم ملک را تملک کنیم و طرح را اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اما اگر طرح بر اساس توافق اجرا نشد، اگر بر اساس توافق اجرا نشد، قانون‌گذار این اجازه را داده که بعد از کارشناسی قیمت ملک با حضور نماینده دادستان هزینه آن به حساب اداره ثبت اسناد واریز شود و آن ملک به تملک دربیاید. اما تفاوتی که پروژه ساماندهی امامزاده حسین(ع) با پروژه‌های دیگر دارد، این است که یک پروژه معنوی و مذهبی است و استفاده از این ماده در این پروژه معنا ندارد.

قاسمی ادامه داد: بنابراین تاکید دستگاه قضائی استان قزوین که این است که بتوانیم در طرح تملک رضایت مالکان را جلب کنیم و حداقل معادل همین بنا و منزلی که دارند را در جای دیگری از شهر قزوین خریداری کرده و در اختیار آنها بگذاریم.

هزینه املاک در حداقل زمان ممکن به مالکان پرداخت شود

دادستان قزوین با بیان اینکه به مردم اطمینان می‌دهیم که از حق و حقوق‌شان در طرح توسعه و ساماندهی امامزاده حسین(ع) دفاع می‌کنیم، گفت: در ضمن اگر خانه یا زمینی تملک شد، باید در حداقل زمان ممکن هزینه آن به مالک پرداخت شود و و فردی که ملک و خانه‌اش واگذار کرده، بتواند از محل فروش آن یک سرپناهی برای خودش تهیه کند.

قاسمی افزود: همچنین باید استعلامات ثبت، دارایی و شهرداری در طرح تملک باید در اسرع وقت انجام شود و پیش‌پرداختی هم به مالک پرداخت شود که بتواند با آن یک خانه پیش‌خرید و این فاصله زمانی سبب ضرر و زیان مالکان نشود.

تخریبی در امامزاده حسین‌(ع) انجام نشده است؛ مرمت با نظارت میراث انجام می‌شوداجرای طرح توسعه امامزاده حسین(ع) قزوین 500 میلیارد تومان بودجه می‌خواهدسهم 5 میلیاردی میراث فرهنگی در توسعه امامزاده حسین(ع) پرداخت نشده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین هم در ادامه این جلسه با تاکید بر لزوم زمان‌بندی اجرای طرح تملک گفت: باید عملیاتی فاز اول و دوم توسعه آستان مقدس امامزاده حسین(ع) که مربوط به بازسازی صحن و رواق‌هاست باید زمان‌بندی مشخصی داشته باشد و فایل‌ها و نقشه‌های عملیاتی صحن و رواق حداکثر تا بهمن‌ماه امسال تهیه شود.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی همچنین از آغاز عملیات عمرانی بازسازی صحن امامزاده حسین(ع) در دهه مبارک فجر امسال خبر داد و افزود: برای اینکه هرج و مرجی پیش نیاید و در طرح تملک املاک پیرامون امامزاده بورس‌بازی و بازار سیاه ملک به وجود نیاید، باید کارگزار طرح تملک باید فقط از مالکان واقعی مجاور امامزاده حسین(ع) که املاک آنها در طرح تملک قرار گرفته زمین و ملک خریداری کند.

وی ادامه داد:‌ خوشبختانه دستگاه قضائی و دادستانی قزوین هم قول داده که از نقل و انتقال این املاک به اشخاص سودجو جلوگیری شود و مالک اولیه مبنای خرید ملک قرار گیرد.

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان اوقاف استانداری قزوین قوه قضائیه سازمان اوقاف استانداری قزوین قوه قضائیه امامزاده حسین ع طرح تملک رضایت مالک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۳۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟

نمایندگان مجلس در مصوبه ای مواردی را تعیین کردند که در صورت انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شوند. نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز در جریان بررسی ایرادت شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی ماده ۱۳ این طرح را اصلاح کردند.

به گزارش ایسنا، صدر ماده (۱۳) و بندهای (الف) و (ب) و تبصره‌های آن‌ها به شرح زیر اصلاح شد:

ماده ۱۳- یک ماده به‌عنوان ماده (۴۷) به ذیل فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌شود:

ماده ۴۷- عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های موضوع ماده (۴۶) این قانون، در موارد زیر مشمول مالیات نمی‌شود:

الف- انتقال ملک مسکونی متعلق به «شخص غیرتجاری بالای هجده سال» در صورتی که:

۱- دوره تملک آن بیش از دو سال باشد و
۲- شخص فوق مالک ملک مسکونی دیگری نباشد.

تبصره ۱- عایدی سرمایه حاصل از انتقال ملک مسکونی متعلق به «سرپرست خانوار» در صورتی که دوره تملک آن بیش از دو سال باشد و شخص فوق صرفاً یک ملک مسکونی دیگر داشته باشد، مشمول مالیات نمی‌شود. در خصوص سرپرست خانوار، شرط دوره تملک بیش از دو سال، می‌تواند در هر پنجسال، یک بار رعایت نشود.

تبصره ۲- در صورتی که اشخاص موضوع این بند نسبت به خرید ملک مسکونی جدید اقدام نمایند و حداکثر ظرف یکسال از زمان خرید آن، نسبت به انتقال ملک مسکونی اولیه دارای شرایط این بند (با رعایت تبصره (۱) این بند) اقدام کنند، انتقال ملک مسکونی اولیه مشمول مالیات نمی‌شود.

تبصره ۳- مجموع کل درآمد اجاره املاک با کاربری مسکونی متعلق به اشخاص غیرتجاری، در طول دوره تمک بر اساس ارزش اجاری موضوع ماده (۵۴) این قانون، مشروط به صدور صورتحساب الکترونیکی اجاره، از عایدی سرمایه همان دارایی ‌کسر می‌شود. تخفیف مذکور تا سقف پنجاه درصد (۵۰%) عایدی سرمایه همان دارایی‌ قابل اعمال است. اعمال این تخفیف پس از اعمال حکم موضوع تبصره (۲) ماده (۴۹) این قانون لحاظ خواهد شد.

تبصره ۴- در خصوص اشخاصی که مالک بخشی از یک یا چند ملک مسکونی هستند، مجموع سهم‌ (دانگ) مالکیت املاک مسکونی تا سقف یک ملک مسکونی کامل با رعایت تبصره (۱) این ماده، مشمول معافیت موضوع این بند می‌شوند و عایدی سرمایه حاصل از انتقال مازاد مالکیت مذکور، مشمول مالیات موضوع این فصل می‌باشد.

ب- انتقال خودروی سواری دارای شماره انتظامی (پلاک) شخصی متعلق به «شخص غیرتجاری بالای هجده سال» در صورتی که:

۱- دوره تملک آن بیش از یک سال باشد 

۲- شخص فوق، مالک تمام یا بخشی از خودروی سواری دارای شماره انتظامی شخصی دیگری نباشد.

تبصره ۱- عایدی سرمایه حاصل از انتقال خودروی سواری دارای شماره انتظامی شخصی متعلق به «سرپرست خانوار» در صورتی که دوره تملک آن بیش از یک سال باشد و شخص فوق صرفاً یک خودروی سواری دارای شماره انتظامی شخصی دیگر داشته باشد، مشمول مالیات نمی‌شود. در خصوص سرپرست خانوار، شرط دوره تملک بیش از یک سال، می‌تواند در هر پنجسال، یکبار رعایت نشود.

تبصره ۲- در صورتی که اشخاص موضوع این بند نسبت به خرید خودروی سواری دارای شماره انتظامی شخصی جدید اقدام نمایند و حداکثر ظرف شش ماه از زمان خرید آن، نسبت به انتقال خودروی سواری اولیه دارای شرایط این بند (با رعایت تبصره (۱)) اقدام کنند، خودروی سواری اولیه مشمول مالیات نمی‌شود.

بند ج این ماده نیز حذف شد که در آن آمده بود :«ج- دارایی‌های موضوع بند (۳) ماده (۴) این قانون متعلق به هر «شخص غیرتجاری بالای هجده سال» مجموعاً به میزان یکصد و پنجاه گرم طلای هجده عیار یا معادل آن در هر پنجسال»

عنوان بند (ه) ماده (۱۳) به بند (د) تغییر کرد و به شرح زیر اصلاح شد:

د- انتقال املاک موضوع ماده (۶۸) و ماده (۷۰) این قانون

عنوان بند (و) ماده (۱۳) به بند (ه) تغییر کرد و به شرح زیر اصلاح شد:

ه- انتقال دارایی‌های موضوع بندهای (۱) و (۲) ماده (۴۶) این قانون که پیش از استقرار بستر اجرایی تملک شده‌اند، تا سهسال پس از استقرار بستر اجرایی

ز- انتقال «کلیه اراضی با کاربری کشاورزی اعم از باغ‌ها و زمینهای زراعی و اراضی فاقد کاربری» با دوره تملک بالای سه سال

تبصره - اراضی داخل محدوده شهر و باغ‌ویلاها مشمول معافیت این بند نمی‌باشند.

بند (ح) ماده (۱۳) و تبصره‌های آن به شرح زیر اصلاح شد:

ح- انتقال دارایی‌های موضوع ماده (۴۶) این قانون به صورت بلاعوض نظیر هدیه و وقف

تبصره-شرط برخورداری از معافیت این بند، درج بلاعوض بودن در صورتحساب الکترونیکی مربوط است.

عنوان بند (ط) ماده (۱۳) به بند (ج) تغییر کرد و به شرح زیر اصلاح شد:

ج - انتقال ارز حاصل از روش‌های مجاز ورود ارز به کشور به تأیید بانک مرکزی مشروط به رعایت قوانین و مقررات مربوط

تبصره ماده (۱۳) به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره- آیین‌‌نامه اجرایی این ماده حداکثر ششماه پس از تاریخ لازم ‎الاجرا شدن این ماده، توسط سازمان تهیه می‌شود و به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سخنرانی رئیس جمهور در امامزاده حسن(ع) تهران
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • مژده رئیس رسانه ملی پیرامون حق پخش فوتبال
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی
  • در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد