Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-03@04:51:19 GMT

نظر ظریف درباره برنده انتخابات آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۴۶۶۲

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، وزیر خارجه ضمن اشاره به اتهامات بی‌اساس آمریکا درباره دخالت ایران در انتخابات این کشور، گفت: تلاش تهران برای نفوذ به سامانه های انتخاباتی ایالات متحده باور ناپذیر است؛ چرا که برای ما هیچ فرقی نمی‌کند که چه کسی برنده انتخابات و وارد کاخ سفید شود. اگر ما در پیروزی هر یک از نامزدهای این انتخابات سودی داشتیم این استدلال قابل طرح بود، اما موضوع این است که ترامپ ظاهراً از هر فرصتی برای زیر سوال بردن نتایج انتخابات آمریکا بهره برداری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد جواد ظریف در مصاحبه با سی ان ان در خصوص نقش ایران در حمله سایبری به آمریکا، اظهار داشت: نکته نخست اینکه ایالات متحده آمریکا است که اعلام کرده در حملات سایبری علیه ایران درگیر بوده است و این حمله ها حتی تاحد نابود کردن تاسیسات بسیار حساس هسته ای پیش رفت که ممکن بود پیامدهایی تا کشته شدن صدها هزار نفر از مردم را داشته باشد.

وی افزود: اگر شما من را باور ندارید فیلم مستند آمریکایی روزهای صفر را نگاه کنید. در مورد این تلاشها مقالاتی منتشر شده و حتی فیلم مستندی درباره این موضوع در آمریکا ساخته شده است.

ظریف گفت: اینها بیانیه غیر رسمی دولت آمریکا درباره این تلاش ها برای حمله سایبری به تاسیسات هسته ای است و درباره تلاش تهران برای نفوذ به سامانه های انتخاباتی ایالات متحده باور ناپذیر است؛ چرا که برای ما هیچ فرقی نمی‌کند که چه کسی برنده انتخابات و وارد کاخ سفید شود. اگر ما در پیروزی هر یک از نامزدهای این انتخابات سودی داشتیم این استدلال قابل طرح بود، اما موضوع این است که ترامپ ظاهراً از هر فرصتی برای زیر سوال بردن نتایج انتخابات آمریکا بهره برداری می کند.

وی با بیان اینکه برای همه ما جالب است که یک رییس جمهور در انتخابات کشور خودش تردید ایجاد می‌کند، تاکید کرد: برای ما تفاوتی نمی کند و اصلاً به ما مربوط نیست. رفتار و کردار دولت آمریکا برای ما اهمیت دارد. برای ما اهمیتی ندارد چه کسی به کاخ سفید راه پیدا می‌کند؛ به عنوان یک دولت خارجی ما نمی‌توانیم به کسی تکیه کنیم که انتخاب و تصمیماتش در اختیار ما نیست.

وزیر خارجه در خصوص ترور سردار سلیمانی، گفت: تا جایی که به ترور سردار سلیمانی ارتباط دارد، ایالات متحده آمریکا با قتلی به وضوح تروریستی مرتکب اشتباه بزرگی شده است. فردی که دشمن شماره یک داعش بود و نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر نیز از احترام برخوردار بود واز سوی دیگر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در شب ترور شهید سلیمانی اشتباهی مرتکب شد و فیلم کوتاهی از جشن و شادی مردم عراق را از ترور سردار در حساب توییتر خود منتشر کرد اما فردا صبح دیدیم ده ها و صدها هزار عراقی در خیابان های بسیاری از شهرهای این کشور سوگواری کردند. بنابراین شمار زیادی از مردم و نه تنها ایرانیان خواستار گرفتن انتقام قتل او هستند.

وی در خصوص اقدام تلافی‌جویانه ایران گفت: پرونده این قتل هنوز بسته نشده است؛ زیرا ترامپ دستور ترور یک قهرمان ملی برای ایرانیان و یک قهرمان برای منطقه را داده است. این پرونده هنوز بسته نشده است. من در مقام تهدید کردن نیستم اما این پرونده بسته نیست.

 

مهر

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سی ان ان توییتر ظریف آمریکا انتخابات ایالات متحده برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است

دفتر پاسخگویی دولت آمریکا در گزارشی جدید اعلام کرد، عملیات نظامی در سرتاسر جهان که توسط جورج بوش پسر تحت عنوان «جنگ جهانی علیه ترور» به مدت دو دهه پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز شد، به کاهش آمادگی نظامی ایالات متحده منجر شده است.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: «کار ما نشان داده است که درگیری‌ها در طول نزدیک به دو دهه، آمادگی نظامی آمریکا را کاهش داده است.»

در این گزارش آمده است که دفتر پاسخگویی دولت آمریکا موسوم به گائو (GAO)، برای سال‌ها سطوح آمادگی نیروهای مسلح ایالات متحده را زیر نظر داشته و کاهش آمادگی را مشاهده کرده است و در همین حال تقاضای کلی برای نیروی مشترک بالا باقی مانده است و احتمالا برای حمایت از نیازهای جهانی بالا باقی خواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک، نهاد گائو اعلام کرد: «استقرار چندگانه و برنامه‌های آموزشی فشرده می‌تواند نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده و خانواده‌های آنها را تحت فشار قرار دهد. ... در آوریل ۲۰۲۳، ما سه توصیه برای رسیدگی به این مسائل ارائه کردیم. وزارت دفاع با توصیه‌های ما موافقت کرد اما هنوز اقداماتی برای اجرای کامل آنها انجام نداده است.»

بر اساس این گزارش، تعداد نیروهای فرماندهی عملیات ویژه (USSOCOM) در سراسر جهان در طول دوره «جنگ جهانی علیه تروریسم» از ۴۵۷۰۰ در سال مالی ۲۰۰۱ به ۷۳۹۰۰ در سال مالی ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • ترور برای بقا
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟