Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین مقدم روز پنجشنبه با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا در مراکز معاینه فنی تهران رعایت می‌شود، به خبرنگار ایرنا توضیح داد: افزایش ۶ درصدی مراجعه به مراکز فنی پایتخت با توجه به شرایط کرونایی جالب توجه است.

وی ادامه داد: طی ۶ ماه نخست امسال ۱۷ درصد از خودروها به دلیل گازهای خروجی اگزوز، ۱۱ درصد در هم‌راستایی، پنج درصد در تست کمک‌فنر، ۱۴ درصد در تست ترمز و ۱۶ درصد به علت عیوب ظاهری در شیشه و لاستیک در مراجعه اول به مراکز معاینه فنی شهر تهران مردود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته «مقدم» از میان ۶۲۳ هزار و ۵۱ دستگاه خودرویی که مراجعه کردند، ۱۰۴ هزار و ۹۸۱ دستگاه دارای گازهای خروجی بیش از حد مجاز بود که پس از مراجعه اول، عیب آنها رفع و به صورت مجدد مراجعه شد.

 وی افزود: همچنین از میان ۶۲۳ هزار و ۵۱ دستگاه خودرو که به مراکز مراجعه اول کرده‌اند، ۸۵ هزار و ۳۹۶ دستگاه در تست ترمز ، ۲۸ هزار دستگاه در آزمون کمک فنر ، ۱۰۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو به دلیل وضعیت ظاهری خود که مجموعه‌ای از ایمنی و آلایندگی است، مردود شد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران گفت که این معایب می‌تواند ناشی از دود مرئی حاصل از روغن‌سوزی یا بر اثر شکستگی شیشه، آج لاستیک، خارج شدن بدنه از فرم اصلی، روشنایی خودرو و مجموعه لامپ‌ها به وجود آمده باشد.

مراجعه تنها ۲۳ دستگاه موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی تهران

مقدم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون دستگاه موتورسیکلت در شهر تهران تردد می‌کند، گفت: تنها ۲۳ دستگاه موتور طی ۶ ماه نخست امسال برای انجام معاینه فنی به مراکز مراجعه کردند؛ این در حالی است که میزان مراجعه مدت مشابه سال گذشته هم ۲۰۳ دستگاه موتورسیکلت بود که عدد قابل توجهی نیست.

 وی در عین حال از افزایش ۱۹ درصدی مراجعه اتوبوس‌های شرکت واحد برای اخذ معاینه فنی خبر داد و گفت: ۶ هزار و ۹۵۳ دستگاه اتوبوس طی ۶ ماه نخست امسال به مراکز معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه کردند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه جریمه تردد روزانه خودروهای فاقد معاینه فنی در شهر ۵۰ هزار تومان است، ادامه داد: تخلف تردد آنها توسط دوربین‌های ترافیکی شهر ثبت هوشمند می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه خودروهایی ملزم به اخذ برگه معاینه فنی است، یادآور شد: تمامی خودروهای ساخت داخل تولید سال ۹۴ خورشیدی و قبل از آن، خودروهای وارداتی تولید ۲۰۱۵ میلادی و قبل از آن و خودروهای عمومی ۹۷ و قبل از آن برای تردد در شهر حتما باید برگه معاینه فنی بگیرد.

به گزارش ایرنا شهر تهران از ۵۶ خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک در ۱۷ مرکز معاینه فنی ثابت و ۸ واحد سیار تک خطه و همچنین سه مرکز معاینه فنی تک خطه مختص خودروهای سنگین برخوردار است.

برچسب‌ها شهرداری تهران شهر تهران مرکز معاینه فنی اختصاصی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران مرکز معاینه فنی اختصاصی ایرنا شهرداری تهران شهر تهران مرکز معاینه فنی اختصاصی ایرنا اخبار کنکور مراکز معاینه فنی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان آسترکی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: طی هفته گذشته تا به امروز و به دنبال بارندگی‌های اخیر و گرم‌شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل‌توجهی از بیماران مراجعه‌کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

وی گفت: متأسفانه تعداد مسمومیت افزایش صعودی داشته و اکثراً با علائم گوارشی شدید، لرز و تعریق و تاری دید مراجعه می‌کنند.

دانشیار مسمومیت‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تأکید کرد: تشخیص قطعی غیرسمی بودن قارچ‌ها به‌صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی، گفت: به علت شیوع قابل‌توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این‌گونه قارچ‌ها اکیداً خودداری شود.

بنابراین گزارش، مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود، لذا توصیه می‌شود از مصرف قارچ‌های محلی خودداری کرده و در صورت بروز علائم سریعاً به مراکز درمانی مراجعه تا اقدامات درمانی و تشخصی در زمان مناسب صورت پذیرد و تأکید می‌شود از خوددرمانی پرهیز کنند.

کد خبر 6088433

دیگر خبرها

  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • (ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • توقیف کاروان خودروهای شوتی در دشتستان
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود