Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی در بازدید از آتش‌نشانی حرم مطهر رضوی حفظ ایمنی زائران را از اولویت‌های نخست آستان قدس رضوی دانست.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی صبح  روز گذشته با حضور در واحد آتش نشانی حرم مطهر رضوی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات آتش نشانان این مجموعه، حفظ ایمنی زائران را از مهمترین اولویت‌های آستان قدس رضوی خواند و اظهار کرد: همانگونه که بازرسی بدنی برای امنیت زائران اهمیت دارد، آتنش نشانی نیز به همان میزان حائز اهمیت بوده و این دو مکمل یکدیگر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر ضرورت آینده نگری برای پیشگیری از سوانح وحوادث، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم در اثر کوتاهی در تأمین امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی خدایی نکرده اتفاقاتی رخ دهد و سپس بخواهیم به سراغ رفع کمبودها و اشکلات بروید.
وی افزود: حادثه تلخ پلاسکو، هزینه گزاف همراه با شهادت هموطنانمان را به همراه داشت، باید از عبرت‌ها و تجربیات این حادثه بیاموزیم و از حوادث احتمالی آینده پیشگیری کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به حضور میلیونی زائران در حرم مطهر رضوی در مناسبت‌های خاص همچون عیدنوروز، شب‌های قدر و ...، گفت: به برکت وجود مقدس حضرت رضا(ع) و با تلاش دست اندرکاران حوزه های ایمنی و امنیتی حرم مطهر، تاکنون حادثه‌ای در این آستان نورانی رخ نداده است، اما ما باید خود را همواره برای مقابله با بدترین شرایط آماده نگهداریم.
وی تصریح کرد: حرم مطهر رضوی با حدود یک میلیون متر مربع فضا و تراکم میلیونی جمعیت در مناسبت‌های خاص، باید در چندین نقطه پایگاه آتش‌نشانی مجهز به بهترین امکانات و حرفه‌ای ترین نیروی‌های انسانی را داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی آموزش اصول ایمنی و آتش نشانی برای خدام و کارکنان آستان قدس رضوی را از دیگر مواردی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و ابراز کرد: کارکنان آتش نشانی حرم مطهر باید با اجرای دوره‌ای مانورهای عملیات و بهره گیری از تجهیزات امدادرسانی و اطفا حریق به‌روز، همواره در بالاترین سطح آمادگی برای مقابله با حوادث باشند.  
در پایان این بازدید تولیت آستان قدس رضوی دستوراتی را در خصوص رسیدگی و رفع مشکلات کارکنان آتش نشانی حرم مطهر امام رضا(ع) صادر کرد.
گفتنی است، در این بازدید حجت الاسلام والمسلمین مروی ضمن آشنایی با فعالیت‌ها و اقدامات واحد آتش نشانی حرم مطهر با کارکنان این مجموعه گفت‌وگو و از تلاش های آنان تقدیر کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تولیت آستان قدس رضوی آتش نشانی حجت الاسلام والمسلمین آتش نشانی حرم مطهر آستان قدس رضوی حرم مطهر رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان، با بیان این که این حادثه امشب نهم اردیبهشت ماه از طریق هماهنگی عوامل اورژانس با ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مبنی بر سقوط فردی از ارتفاعات صاحب الزمان (عج) به اعلام شد، گفت: بلافاصله گروه امداد کوهستان سازمان آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد.

ابراهیم بابایی افزود: نیرو‌های اورژانس در دامنه کوه منتظر بودند به محض انتقال مصدوم به پایین مراحل درمانی و انتقال مصدوم را آغاز کنند. 


مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در مورد حادثه گفت: تیم تخصصی امداد و نجات از ارتفاع سازمان آتش نشانی در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه دیده که دچار جراحات شدیدی شده بود رسیدند و پس از تثبیت فرد حادثه دیده را به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل و تحویل عوامل اورژانس کردند. 

بابایی تصریح کرد: هنگام به کوه تجهیزات و کفش مناسب به همراه داشته باشند و با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه اقدام به پیمایش و حرکت کنند و با برنامه ریزی دقیق در زمانبندی قبل از تاریک شدن هوا به پایین برگشته و از هر گونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد پرهیز کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر