Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان  اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات روی داد. در این گزارش به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می کنیم:

بیشتر بخوانید

روایت قصه رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس در کانون/ مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جایزه کتاب سال تمدید شد

امکان سفارش و تحویل نسخه دیجیتال کتاب‌ها در کتابخانه ملی فراهم شد

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ضرورت ارائه خدمات، برای افراد متقاضی که شرایط حضور در کتابخانه را ندارند، امکان سفارش و تحویل نسخه دیجیتال کتاب‌ها را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا شهرابی مدیرکل اطلاع رسانی این سازمان در توضیح جزئیات چگونگی استفاده از سفارش و دریافت نسخه دیجیتال منابع مکتوب گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا، تمهیدات جدیدی را برای ارائه خدمات بهینه به اعضای کتابخانه ملی فراهم کرده است.


کتاب و نمایشگاه عکس «فرزندان روح الله» رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «فرزندان روح الله» در نگارخانه حوزه هنری با حضور محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری برگزار شد. در این نگارخانه نمایشگاه عکسی با عنوان «فرزندان روح الله» هم برپا شده است.

محمد مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری از نمایشگاه عکس فرزندان روح الله بازدید کرد. در نمایشگاه "فرزندان روح الله"، عکس‌هایی از نوجوانانی به نمایش گذاشته شده که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشتند.

در حاشیه این بازدید مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری گفت: هرکدام از هنر‌ها بعدی را از دفاع مقدس روایت می‌کند و نمی‌توان گفت کدام یک از آنها در بازتاب دوران دفاع مقدس تاثیرگذار‌تر بود. ویژگی خاص آن هنر و قالب هنری است که آن دوران را جلوه‌گر می‌سازد.

نمایشگاه کتاب وین ۲۰۲۰ برگزار نخواهد شد

بنابر اعلام وب سایت نمایشگاه کتاب وین، امکان برگزاری موافقیت آمیز نمایشگاه کتاب وین با وجود اقدامات احتیاطی ایمنی و اقدامات پیشگیرانه جامع، وجود نخواهد داشت.

در اطلاعیه‌ای که در وب سایت نمایشگاه کتاب وین منتشر شده، آمده است: «نمایشگاه کتاب وین مهمترین رویداد صنعت کتاب در اتریش و مکانی برای الهام و تبادل نظر با صد‌ها غرفه دار و رویداد‌های بی شماری است. همچنین یک برنامه سطح بالا برای نسخه امسال در نظر گرفته شده است که باید هفته آینده منتشر شود.

فراخوان فصل پاییز جایزه‌ی کتاب «ماه و سال» منتشر شد

فراخوان فصلِ پاییز جایزه کتاب «ماه و سال» کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

هدف از اهدای این جایزه، کمک به ارتقای کیفیت کتاب‌های کودک و نوجوان، حمایت از شاعران، نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ناشران، شناسایی و رتبه‌بندی آثار ارزشمند و معرفی آن به مخاطبان و جلب توجه عمومی به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی است.

فراخوان دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۲۱ منتشر شد

ناشران و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان برای شرکت در دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۲۱ تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ فرصت دارند دو عنوان کتاب (۱۰ تصویر) را برای بررسی و انتخاب به موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری تحویل دهند.

جمع‌آوری آثار تصویرگری ناشران ایرانی به منظور بررسی و انتخاب ۱۵ تصویرگر برتر و معرفی به دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۲۱ از سوی امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده است.

خانه کتاب ایران در نمایشگاه مجازی کتاب پکن حضور می‌یابد

بیست و هفتمین نمایشگاه مجازی کتاب پکن که قرار بود در تاریخ ۵ تا ۹ شهریور به‌صورت فیزیکی و مجازی برگزار شود، با توجه به شرایط حاکم بر جامعه جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا، صرفاً به شکل مجازی و از تاریخ ۵ تا ۹ مهر ۱۳۹۹ (۲۶ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰) برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه از تکنولوژی‌های جدید و هوش مصنوعی برای تجربه نمایشگاهی آنلاین و مناسب استفاده شده است و بنا بر اعلام مجریان نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، این نمایشگاه فضایی برای ارتباطات دیجیتال و خدمات تجاری آنلاین در طول سال برای صنعت نشر کتاب بین‌الملل ایجاد کرده است.

 

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات در هفته کتابخانه ملی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نمایشگاه کتاب وین فرزندان روح الله کتابخانه ملی دفاع مقدس حوزه هنری منتشر شد کتاب پکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات کتاب جمکران با بیش از ۵۰۰ عنوان جلد کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند که از این تعداد ۱۰ عنوان تازه های نشر این انتشارات هستند.

رونمایی از کتاب‌های انتظار و مهدویت،رمان های نوجوان با موضوعات انقلاب اسلامی و سبک زندگی از برنامه‌های این انتشارات در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

بیش از ۷۰ اثر از نمایشگاه کتاب سال پیش تا به امسال با موضوعات مختلف و در رده‌های سنی کودک تا بزرگسال از کتاب جمکران منتشر شده که در نمایشگاه کتاب عرضه خواهند شد. ۳۰۰ اثر نیز از انتشارات کتاب جمکران در سال اخیر تجدید چاپ شده‌اند و با چاپ جدید در نمایشگاه کتاب تهران حاضر خواهند بود.

همچنین نشست نقد و بررسی و جشن امضای کتاب با حضور نویسندگان و راویان کتاب‌های مختلف از جمله دیگر برنامه‌های این انتشارات برای نمایشگاه کتاب است.

کد خبر 6092894 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • بهار کتاب ایران؛از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود