Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود پرندگان در کوچ زمستانه به استان گفت: چهار هزار پرنده آبزی و کنار‌آبزی مهاجر وارد استان شده‌اند و در ماه‌های دی و بهمن از استان خارج می‌شوند.

او افزود: استان چهارمحال و بختیاری دارای تالاب‌های بین‌المللی و بزرگی از جمله تالاب چغاخور و گندمان است که در حال حاضر از حق آبه خوبی برخوردار هستند و سطح آب تالاب‌های استان بسیار مطلوب و رضایت‌بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

برای اولین‌بار یلوه کوچک در تالاب گندمان مشاهده شد

احمدی با بیان اینکه این سازمان با همکاری نیرو‌های مردمی و مسئولان استان گام مثبتی در راستای میزبانی از پرندگان مهاجر برداشته است اضافه کرد: پرندگان کوچ زمستانه خود را آغاز کردند و وارد استان شده‌اند و تا یخ زدن سطح تالاب‌ها در استان هستند.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حفاظت از پرنده‌های مهاجر ادامه داد: حفاظت از پرندگان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان است که در این راستا تالاب‌های چغاخور و گندمان به دوربین‌های پایش آنلاین مجهز شده است.

احمدی گفت: گشت‌های ثابت و سیار را با هماهنگی شهرستان‌های بروجن و کیار در این مناطق مستقر کردیم و آموزش و فرهنگ‌سازی را برای مردم و گردشگران در دستور کار قرار داده‌ایم تا کمترین آسیب برای توسعه پایدار به وجود آید.

او افزود: این اقدامات مثبت تالاب‌ها را به سوی احیا سوق داده است و باعث شده ۵۰ گونه پرنده با ارزش زیست محیطی بالا در تالاب‌ها سکنی گزینند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست پرنده مهاجر تالاب چغاخور و گندمان کوچ زمستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، میران بارش‌ها بر حسب میلیمتر به این شرح زیر است:
اردل: ۱۱.۶
ایلبگی: ۲.۴
بازفت: ۵.۸
بروجن: ۲.۶
بلداجی: ۲.۶
بن: ۲.۴
دوآب صمصامی: ۴.۶
سامان: ۳.۴
سورشجان: ۳.۴
شلمزار: ۴.۷
شهرکرد: ۵.۹
فارسان: ۵.۱
فرخشهر: ۴.۶
کوهرنگ: ۱۱.۷
لردگان: ۶.۳
لیرابی: ۱۰.۸
مال خلیفه: ۵.۵

دیگر خبرها

  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد