Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام جزایری مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت‌وساز، خاکبرداری، فنس‌کشی و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در صورت مشاهده موارد مذکور علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید

آزاد سازی ۳ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی لردگان

جزایری اضافه کرد: کارشناسان اموراراضی شهرستان‌ها در قالب گروه‌های گشت از اراضی کشاورزی بازدید و طبق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی با متخلفین برخورد خواهند کرد.

او ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره تلفن ۱۳۱ یا مراجعه به واحد‌های کشیک مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

جزایری گفت: صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهر‌ها توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی شهر و روستا و واگذاری خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است و وجاهت قانونی ندارد و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

او افزود: بر اساس قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، هرگونه تفکیک و افراز اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از نصاب‌های تعیین شده ممنوع بوده و ارائه هرگونه خدمات ثبتی از قبیل صدور سند مالکیت تفکیکی یا افرازی به این گونه زمین‌ها نیز غیرمجاز است.

جزایری اضافه کرد: تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و اراضی بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهر‌ها و خارج از آن نیز ممنوع است و متخلفان پس از معرفی به محاکم قضایی علاوه بر قلع و قمع بنا و مستحدثات به پرداخت جزای نقدی و اعاده زمین به وضع اولیه محکوم خواهند شد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تغییر کاربری اراضی کشاورزی قلع و قمع اراضی کشاورزی تغییر کاربری جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پارسال با ورود دستگاه قضایی بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان که مورد تعرض و تصرف عده‌ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی رفع تصرف شده است.

وی اضافه کرد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بیش از ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در هزار و ۱۳۷ فقره به مساحت بیش از هزار و ۲۴۷ هکتار بود.

عتباتی همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی طی پارسال نیز پرداخت و افزود: دستگاه قضایی استان پارسال به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان و شهرستان‌ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲ هزار و ۶۸۶ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی کرد.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار به تعداد هزار و ۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی جلوگیری کرد.

عتباتی همچنین با اشاره به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی گفت: پارسال بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان رفع تصرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد