Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگاه قضایی هند با صدور رای نهایی خود پس از ۲۸ سال تمامی عاملان تخریب مسجد ۶۰۰ ساله بابری را بی گناه اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ملت تایمز؛ مسلمانان هند از جمله مسئولین دارالعلوم دیوبند حکم صادر شده توسط دستگاه قضایی هند مبنی بر تبرئه تمام 32 نفر متهم تخریب مسجد تاریخی بابری را شرم آور توصیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید )

«مولانا ابوالقاسم نعمانی» یکی از چهره های برجسته دیوبندی در این خصوص گفت: تصمیمی که دادگاه گرفت ما را به شدت از دست یافتن به عدل و انصاف مایوس کرد.

دادگاه هند که سال گذشته زمین مسجد بابری را به هندوها بخشیده و تولد خدای رام را در آن پذیرفته بود این بار علی رغم وجود مدارک و شواهد بسیار تمام عاملان تخریب این مسجد در سال 1992 میلادی را تبرئه کرد.

تبرئه این افراد در  حالی صورت می گیرد که بسیاری از افراط گرایانی که به این مسجد حمله کرده و آن را تخریب کرده بودند اینک در حزب حاکم هند جایگاه ویژه‌ای دارند.

قضات هندی با اعلام اینکه مدرک خاصی علیه متهمین وجود ندارد تمام آنها را بی گناه اعلام کرده و تبرئه کردند.

«بگوان گوئل» یکی از متهم های تبرئه شده که از اعضای حزب حاکم هند است پس از تبرئه شدن اعلام کرد: ما به مسجد آسیب زدیم و اموال آن را از بین بردیم. اگر دادگاه به این جرم مرا مجازات می کرد باعث افتخار من بود.

وی تصریح کرد: امروز روز فتح تمام هندوهاست که عقاید آنها در هند جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و پیروز شده است.

دادگاه هند مدعی است حمله به مسجد بابری و تخریب آن یک عملیات برنامه ریزی شده نبوده و عاملین حمله ناگهان دست به تخریب مسجد زده‌اند.

دستگاه قضایی هند حکم پایانی پرونده تخریب مسجد بابری را اعلام می‌کندمولانا ولی رحمان: قضات دادگاه عالی هند در پرونده زمین مسجد بابری عدالت را زیر پا گذاشتندنخست وزیر هند: با لغو خودمختاری کشمیر و ساخت معبد رام به جای مسجد بابری به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کردیمفعال رسانه‌ای هند: مسلمانان ساخت مسجد در زمین جایگزین مسجد بابری را نمی‌پذیرند

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس تخریب مسجد مسجد بابری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد

مصطفی نیلی وکیل توماج صالحی گفت: در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.

به گزارش اعتماد، مصطفی نیلی، وکیل توماج صالحی به گفتگو پرداخته است. بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

بر اساس قانون، فرصت ۲۰ روزه‌ای برای فرجام‌خواهی وجود دارد. از این فرصت استفاده می‌کنیم تا عدالت در خصوص این پرونده اجرا شود.

کلیت پرونده توماج مبتنی بر رخداد‌های اعتراضی سال ۱۴۰۱ است. البته پرونده‌ای هم علیه ایشان باز شده که مربوط به مصاحبه توماج پس از آزادی با وثیقه است. به خاطر این مصاحبه یک حکم یکساله علیه توماج صادر شده و موضوع دیگری هم در این میان وجود ندارد.

این پرونده مربوط به رخداد‌های سال ۱۴۰۱ است و ربطی به وقایع بعدی ندارد؛ بنابراین باید موضوع عفو هم در پرونده توماج لحاظ می‌شد.

 قضات این استدلال را دارند که اتهام افساد فی‌الارض جزو مستثنیات بخشنامه آزادی‌های پیش از موعد و عفو رهبری است. در بخشنامه عفو رهبری برخی موارد خاص مستثنی شده بود.

در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.

دیگر خبرها

  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • وکیل توماج صالحی: موکلم از فسادفی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان