Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:13:24 GMT

روایت نماینده مهاباد از هزینه‌های بیماری کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۶۱۱۸

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس مدعیست که هزینه درمان هر بیمار کرونایی در صورت استفاده از شش آمپول چیزی قریب به ۹ میلیون تومان می‌شود.

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا در مورد هزینه‌هایی که بیماران کرونایی متحمل می‌شوند، گفت:  اگر کسی کرونا بگیرد، اعضای خانواده او هم مبتلا می‌شوند، اینکونه نیست که فقط یک نفر مبتلا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس به هر خانواده‌ای که کرونا بگیرد و بستری شود، ۴۰ تا ۵۰ میلیون هزینه تحمیل می‌شود. تعداد زیادی از کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند هم مشکل دارند.

وی درباره شرایط ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان ها نیز مدعی شد که در مهاباد دست کم ۴۰ بیمار می‌شناسد که با مشکل ترخیص مواجه هستند.

نماینده مردم مهاباد معتقد است که وزارت بهداشت باید هزینه‌های بیماری کرونا را به عهده بگیرد؛ چراکه کرونا ویروس، عمومی و جهانی است و  بر اساس قانون اساسی ما، درمان مردم برای چنین بیماری‌هایی رایگان است.

وی‌ وظیفه رسانه‌ها را اطلاع رسانی در این زمینه ها دانست و شفاف سازی وزارت بهداشت در زمینه استفاده از منابع مالی درمان بیماران کرونایی را خواستار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس هزینه های کرونا جلال محمودزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی، روز دوشنبه در نشست خبری گفت: حدود ۲ سال از عمر صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد. هنگامی که این صندوق ایجاد شد، میزان بودجه تخصیص یافته معادل ۵ همت (۵ هزار میلیارد تومان) بود و در سال گذشته به ۷ همت رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر، میزان بودجه تخصیص یافته صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال جاری معادل ۹ همت است.

ناصحی با بیان اینکه موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در کانون توجه قرار گرفته است، افزود: دولت و وزارت بهداشت به موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج توجه کرده‌اند و بیمه‌های پایه در جهت پوشش خدمات گام برداشته‌اند. حدود ۲ سال از عمر صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد اما از شاکله بسیار خوبی برخوردار است.

وی درباره بیماری‌های تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: ۱۰۷ گروه از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار دارند.

کد خبر 6098116 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟