Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهوری بر نظارت و کنترل دقیق بر شبکه توزیع تاکید کرد و گفت: کالاهای اساسی و نهاده‌ها نباید خارج از شبکه تحت نظارت وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت توزیع شود و باید به صورت دقیق مشخص باشد که این اقلام به چه میزان و به چه کسانی توزیع می‌شود.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه در جلسه بررسی نحوه تامین کالاهای اساسی و دارو بر استمرار روند تامین دارو و کالاهای اساسی در شش ماهه دوم سال تاکید کرد و گفت: وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های ذیربط باید تلاش و برنامه‌ریزی لازم را برای تامین کالاهای اساسی و دارو انجام دهند تا مردم دغدغه‌ای در نیمه دوم سال نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهوری مهمترین موضوع در خصوص کالاهای اساسی را نظارت بر شبکه توزیع عنوان کرد و گفت: با توجه به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی و دارو و تفاوت زیاد در قیمت ارز این کالاها، لازم است وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت نظارت و کنترل دقیقی بر این کالاها از لحظه ورود به گمرک تا رسیدن به دست تولید کننده و سپس توزیع در بازار اعمال کنند.

جهانگیری افزود: حتی مقدار اندکی از کالاهای اساسی و نهاده‌ها نباید خارج از شبکه تحت نظارت وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت توزیع شود و باید به صورت دقیق مشخص باشد که این اقلام به چه میزان و به چه کسانی توزیع می‌شود.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به محدودیت منابع ارزی کشور، بر ضرورت اولویت بندی دقیق متناسب با نیازهای کشور تاکید کرد و از دستگاه‌های ذیربط خواست این اولویت بندی را با دقت و بر اساس نیازسنجی بخش‌های مختلف انجام دهند.

در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان غذا و دارو و رییس کل گمرک حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت ثبت سفارش کالاهای اساسی و میزان تخصیص و تامین ارز مورد نیاز ارائه شد.

نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست از روند تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی ابراز رضایت کرد و به ارائه گزارشی از برنامه سالانه تامین کالاهای اساسی در سال ۱۳۹۹ و میزان تحقق آن در ۶ ماه نخست سال پرداخت.

در ادامه این جلسه نحوه تامین ارز مورد نیاز واردات دارو و کالاهای اساسی برای نیمه دوم سال مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم برای تامین این اقلام تا پایان سال اتخاذ شد.

برچسب ها: جهانگیری ، معاون اول رئیس جمهور ، ارز ، کالای اساسی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KJX

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ارز کالای اساسی کالاهای اساسی جهاد کشاورزی معدن و تجارت معاون اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: باید ۲۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مجید گلشنی منفرد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم تجلیل از کارگران نمونه معدن انگوران از رشد ۲۵ درصدی صدور پروانه و مجوز اکتشاف در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با توسعه اکتشافات در حوزه معادن در آینده نزدیک شاهد فعالیت ۱۶۵ معدن غیر فعال استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان ۲۰۲ معدن فعال و ۱۶۵ معدن غیر فعال داریم، افزود: دلیل اصلی غیرفعال بودن این معادن، اکتشاف نادرست و استفاده نکردن از ذخیره کامل معادن بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده است، عنوان کرد: مطابق تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به استان جهت ایجاد رفاه و توسعه با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس باید ۲,۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

گلشنی منفرد در ادامه با اشاره به تخصیص ۴۶۵ میلیارد ریال به شهرستان ماهنشان اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۸۵ درصد از میزان تخصیص یافته به استان، جهت توسعه و آبادانی شهرستان ماهنشان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تنها ۲۳ درصد از سهم توسعه، عمران و آبادانی حقوق دولتی معادن به استان زنجان تخصیص یافته است، گفت: امید است با تشدید پیگیری‌ها و وصول کامل سهم استان در این بخش، شاهد افزایش فعالیت‌های عمرانی و آبادانی شهرها و روستاهای مناطق معدنی استان باشیم.

کد خبر 748892

دیگر خبرها

  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد