Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه بامداد پنجشنبه به صورت آنلاین با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود درباره دور جدید تنش‌های نظامی بین آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی» صحبت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کاخ کرملین با صدور بیانیه‌ای درباره این رایزنی، اعلام کرد که ماکرون و پوتین به صورت مشترک از آذربایجان و ارمنستان خواستند که فوراََ به درگیری‌ها در قره‌باغ پایان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، در بیانیه کرملین آمده است: «دو طرف درباره گام‌های بعدی که گروه مینسک در سازمان همکاری و امنیت اروپا می‌تواند برای کاهش تنش در این منطقه بردارد،‌ صحبت کرده و خواستند که این مناقشه از طریق ابزارهای دیپلماتیک حل شود».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، رؤسای جمهور فرانسه و روسیه ضمن درخواست از آذربایجان و ارمنستان برای خویشتن‌داری، کاهش تنش و توقف کامل خصومت‌ها در سریعترین زمان ممکن، تاکید کردند که جایگزینی برای راهکار دیپلماتیک جهت حل مناقشه قره‌باغ وجود ندارد.

طبق بیانیه کرملین، پوتین همچنین به ماکرون گفت که تلاش برخی کشورهای اروپایی برای دخالت در امور بلاروس، غیرقابل قبول است.

از سرگیری درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه آغاز شد.

پیش از این، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه  در واکنش به انتقاد رئیس‌جمهور فرانسه از حمایت آنکارا از باکو در دور جدید تنش‌های قره‌باغ، گفت حمایت فرانسه از ارمنستان به معنی حمایت از اشغال آذربایجان است.

 جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آذربایجان و ارمنستان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم

نظامیان روس در حال جابه‌جاییِ تانک آبرامز ساخت آمریکا از منطقهٔ عملیاتی به مسکو هستند و قرار است این تانک همراه با برخی غنائم جنگی در منطقه‌ای در مسکو به نمایش گذاشته شود. اوکراین به طور موقت تانک‌های آمریکایی آبرامز را به دلیل نگرانی از پهپادهای روسی از مقدم نبرد عقب کشیده است./فارس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی