Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@09:50:12 GMT

ترامپ: من از «اوباش داخلی» حمایت نمی‌کنم

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۶۲۷۶

ترامپ: من از «اوباش داخلی» حمایت نمی‌کنم

به گزارش افکارنیوز،

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در گردهمایی انتخاباتی خود در ایالت «مینه‌سوتا» آمریکا با تکرار حرفهای گذشته با اشاره به تظاهرات‌های گسترده ماههای اخیر در سراسر ایالات متحده در اعتراض به خشونت و نژادپرستی پلیس این کشور با «آشوبگر» توصیف کردن معترضان گفت: «من به دنبال محافظت از ارزش‌های تاریخی آمریکا هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخالفان ما از آشوبگران و اغتشاشگران حمایت می‌کنند اما من از نیروهای قهرمان پلیس حمایت می‌کنم».

وی در ادامه جنبش ضدنژادپرستی «آنتی فا» را بعنوان یک « سازمان تروریستی داخلی» توصیف کرد.

*بایدن برای اداره این کشور بسیار ضعیف است

رئیس‌جمهور آمریکا در آغاز گردهمایی انتخاباتی خود در مینه‌سوتا به اولین مناظره انتخاباتی خود با «جو بایدن» اشاره کرد و بار دیگر او را بایدن خواب‌آلود توصیف کرد و گفت:‌«شب گذشته، آنچه را که رسانه‌های فاسد از انجام آن امتناع کردند، انجام دادم. من جو بایدن را برای ۴۷ سال دروغ، ۴۷ سال خیانت و ۴۷ سال شکست مسئول دانستم. من او را برای انتقال مشاغل و رؤیاها به خارج از کشور و برای تسلیم شدن در مقابل اوباش‌های داخلی مسئول دانستم. بایدن برای اداره این کشور بسیار ضعیف است ».

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر از عملکرد دولت خود در مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشورش دفاع کرد و مدعی شد که خیلی زود واکسن کروناویروس در ایالات متحده توزیع خواهد شد و گفت که شاید حتی قبل از انتخابات سوم نوامبر (13 آبان ماه) این واکسن تولید و توزیع شود.

ادعای ترامپ درباره عملکرد خوب در مقابله و کنترل کرونا در آمریکا در شرایطی مطرح شده است که جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» نشان می‌دهد که بیش از 7.2 میلیون نفر از مردم این کشور به کرونا آلوده شده‌اند و 207 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از سخنرانی انتخاباتی خود در مینه‌سوتا لفاظی‌های تکراری خود درباره ایران را تکرار کرد و با افتخار از اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد کرد.

وی همچنین مجدداً خروج یکجانبه از برجام که آن را بعنوان یک توافق فاجعه‌بار توصیف کرد را یکی از دستاوردهای دوران ریاست‌جمهوری خود توصیف کرد.

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) در اولین مناظره انتخاباتی خود به میزبانی «دانشگاه کیس وسترن رزرو»، در شهر کلیولند ایالت اوهایو حاضر شدند تا رقابت‌های انتخابات پیش‌روی ایالات متحده وارد مرحله جدیدی شود.

در این مناظره که بسیاری از تحلیلگران آن را یک شرمساری ملی توصیف کردند، ترامپ بارها سخنان بایدن را قطع کرد و قضیه تاجایی پیش رفت که بایدن وی را «دلقک» خطاب کرد و در جایی به وی گفت:«خفه شو».

انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا قرار است سه‌شنبه 13 آبان ماه سال 99 برگزار شود و چند هفته باقی مانده تا این انتخابات، ترامپ از تریبون‌های مختلف بهره می‌گیرد تا القا کند که احتمال تقلب در انتخابات وجود دارد.

وی در مناظره شب گذشته در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا از طرفدارانش خواهد خواست نتیجه انتخابات را بپذیرند، گفت: «من از طرفدارانم می‌خواهم به مراکز رأی‌دهی بروند و اوضاع را به دقت تحت نظر بگیرند. این اتفاقی است که باید بیفتد.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا ضدنژادپرستی سازمان تروریستی آمریکا ضدنژادپرستی ترامپ رئیس جمهور آمریکا انتخاباتی خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی

تحلیل‌گران سیاسی در آمریکا می‌گویند که جنبش اعتراضی دانشجویان در روز‌های گذشته در حمایت از حقوق مردم فلسطین برابر اسرائیل، یک شکاف نسلی در موضوع اسرائیل ایجاد کرده و تمایل جوانان برای به چالش کشیدن سیاستمداران و مدیران دانشگاه‌ها در سراسر آمریکا را بیش از پیش جدی کرده است.

به گفته تحلیل‌گران این شکاف و افکار جوانان آمریکایی در حمایت از فلسطین موجب شده که تیم دموکرات‌ها خطر انتخاب نشدن جو بایدن ۸۱ ساله را به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا در انتخابات پیش رو بیشتر احساس کنند و حتی احزاب مخالف بایدن را نیز با این خطر جدی مواجه کرده است.

«عمر واسو»، استادیار علوم سیاسی دانشگاه کالیفرنیا در این رابطه گفت: ما در حال حاضر شاهد شکاف نسلی در آمریکا هستیم و این موضوع در دراز مدت چالشی برای حزب دموکرات خواهد بود.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک طی هفته گذشته کارزار همبستگی با فلسطین را ایجاد کرده که از آن زمان تا کنون با بازداشت‌های منظم از سوی مقامات دانشگاه روبه‌رو شده است. هرچند برخورد مقامات دانشگاه کلمبیا با این تظاهرات بیش از حد خشن بوده ولی همچنان اعتراض‌های مشابهی در دانشگاه‌های دیگر این کشور ادامه دارد.

تصاویری از بازداشت خشونت‌آمیز دانشجویان، اساتید و روزنامه‌نگاران توسط افسران پلیس نیز خشم بیشتری بین دانشجویان ایجاد کرده است.

عمده بحث‌های اصلی دانشجویان در تظاهرات خود علیه مسئولان دانشگاه این است که باید نوع و میزان حمایت دانشگاه‌ها از اسرائیل مشخص شود.

کاخ سفید و احزاب طرفدار اسرائیل، دانشجویان را به دامن زدن به یهودستیزی متهم کرده‌اند ولی هیچ کدام از این اتهام زنی‌ها نتوانسته اراده دانشجویان را در کاهش اعتراضات کاهش دهد.

نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد که بیشتر شهروندان آمریکایی از آتش‌بس دائمی در غزه حمایت می‌کنند ولی با علم به این موضوع هنوز بایدن حمایت قاطع خود را از اسرائیل حفظ کرده است.

تحلیل‌گران می‌گویند این اصرار بایدن برای ادامه حمایت آمریکا از اسرائیل هزینه بسیاری برای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت.

دموکرات‌ها در طولانی مدت نمی‌توانند برای مردم آمریکا و به خصوص جوان‌تر‌ها بهانه‌ای برای شرکت در انتخابات داشته باشند و به نظر می‌رسد باید سیاست خود را نسبت به اسرائیل تغییر دهند.

دانشجویان معترض درگیر سیاست حزبی ایالات متحده نیستند. از شعار‌های این چند روز اخیر دانشجویان این‌گونه برمی‌آید که آن‌ها تنها حمایت از فلسطین را جستجو می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات