Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:10:21 GMT

خراسان جنوبی شهرستان سفید از نظر کرونا ندارد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۶۹۳۵

خراسان جنوبی شهرستان سفید از نظر کرونا ندارد

غلامرضا شریف‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های استان، بیرجند و درمیان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان‌های بشرویه، سربیشه، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.

وی گفت: شهرستان‌های خوسف، زیرکوه و سرایان نیز در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا بیان کرد: میزان بروز تجمعی کرونا در سطح استان به عدد ۳۹۶ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رسیده و شاخص کشوری اکنون ۵۳۸ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا نسبت مرگ در استان را پنج درصد و شاخص کشوری را ۵.۷ درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر شاخص نمونه‌گیری به ازای هر هزار نفر جمعیت در استان ۱۸.۴ و شاخص کشوری ۴۷.۲ است.

وی عنوان کرد: همچنین درصد نمونه‌های مثبت در استان خراسان جنوبی ۲۱.۵ درصد و شاخص کشوری ۱۱.۴ درصد بوده و میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی ۱۹.۷ در صد هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۳۰.۷ در صد هزار نفر جمعیت اعلام شده است.

شریف‌زاده افزود: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز همچنان شهرستان بیرجند با میزان بروز ۵۲۱ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه اول، شهرستان سربیشه با ۴۴۷ رتبه دوم، شهرستان بشرویه با ۴۰۵ رتبه سوم و شهرستان طبس با عدد ۳۸۰ در رتبه چهارم قرار دارد.

وی گفت: همچنین شهرستان درمیان با ۳۹۳ درصد رتبه پنجم، شهرستان سرایان با ۳۷۵ درصد رتبه ششم، شهرستان قاینات با ۳۶۱ درصد رتبه هفتم، شهرستان زیرکوه با عدد ۲۴۸ رتبه هشتم، شهرستان نهبندان با ۲۱۷ رتبه نهم، شهرستان فردوس با ۱۹۳ رتبه دهم و خوسف با ۱۰۵ رتبه یازدهم کرونا در استان را دارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: متوسط ابتلای روزانه به کرونا که قبلا در استان ۱۳ مورد بود به ۱۵ مورد افزایش پیدا کرده و هر ۳۲ ساعت یک مورد مرگ ناشی از کرونا در خراسان جنوبی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ مورد مثبت جدید کرونا در استان شناسایی شد که ۴۴ مورد مربوط به شهرستان بیرجند بود.

برچسب‌ها بیرجند ویروس کرونا خراسان جنوبی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند ویروس کرونا خراسان جنوبی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیرجند ویروس کرونا خراسان جنوبی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور هزار نفر جمعیت خراسان جنوبی شاخص کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به چهار شهرستان متاثر از سیلاب خبر داد و گفت: شهرستان‌های بشرویه، سرایان، طبس و زیرکوه دچار سیلاب هستند. 

محمدعلی کاوسی امروز، ۵ اردیبهشت در پی بارندگی های اخیز استان، اظهار داشت: به دنبال تشدید بارندگی در تمامی سطح استان، برخی از منازل در روستاهای استان دچار آبگرفتگی و خسارات سیلاب شدند. 

وی افزود: در شهرستان بشرویه روستای حجت‌آباد و غنی‌آباد، هفت نفر در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران پایگاه امدادونجات اصفاک به نقاط امن انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در روستاهای چاه خوش نری و رباط مورشک شهرستان سرایان نیز چهار نفر به مناطق امن منتقل شدند و امدادرسانی در این منطقه هنوز ادامه دارد. 
کاوسی بیان داشت: از روستای براف شهرستان طبس نیز درخواست امدادرسانی شده بود که یک تیم از شعبه طبس به این روستا اعزام شدند و عملیات امدادرسانی هنوز ادامه دارد. 

وی تصریح کرد: امدادگران هلال‌احمر همچنین در روستاهای محمدآباد، حسن‌آباد دلاکه، بغرایی و محله عشایری شهرستان زیرکوه نیز در حال امدادرسانی هستند. 

اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند