Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام شکریان با اشاره به قدرت و عظمت جاذبه مغناطیسی حضرت سیدالشهداء (ع) در روز اربعین حسینی، گفت: با توجه به این شرایط بحرانی در جهان و شیوع این ویروس کرونا باید این جاذبه را در فضای مجازی متمرکز کرد.

حجت‌الاسلام «ناصر شکریان‌امیری» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، با اشاره به اهمیت تداوم شور و شعور اربعینیان و دلدادگان و محبان به ساحت نورانی حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش ، اظهار کرد: اربعین حسینی تجلی قدرت و نفوذ حرکت عاشورایی حضرت سیدالشهداء(ع) و اهل بیت ایشان و یاران باوفایش است و این کنگره عظیم عاشوراییان در روز اربعین حسینی امسال متاثر از شیوع این ویروس منحوس( کووید 19) در جهان است و باید برای این شرایط برنامه‌ریزی جدی‌تر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه با اشاره به خیل عظیم مشتاقان و ارادتمندان به ساحت عرشی و نورانی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در کنگره بی نظیر اربعین حسینی در سال‌های گذشته، افزود: اربعین حسینی یکی از مهم‌ترین شعائر دینی و نماد همدلی و وحدت عدالت خواهان و آزادی خواهان جهان است و این اجتماع بی‌نظیر در تاریخ ثبت شده است و ادامه خواهد داشت.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به عظمت حرکت عاشورایی حضرت سیدالشهداء (ع) و آرمان‌خواهی آن حضرت در این راه پر بهجت، تصریح کرد: حماسه شکوهمند و افتخار آفرین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و اهل بیت نبی مکرم اسلام(ص) در واقعه کربلا، موجب حیات اسلام و تحولی عظیم و جاویدان در مذهب تشیع شد و این مسیر نورانی تا ظهور آخرین منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) ادامه خواهد داشت و پیروزی در این مسیر و راه روشن وعده و نصرت الهی است و حتما محقق خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام شکریان امیری در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از مردم عزادار ایران اسلامی و هیئات مذهبی و فعالان حوزه دین، مداحان و وعاظ در برگزاری مراسم محرم 1442 آن هم در این شرایط بحرانی شیوع ویروس( کووید 19)، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها از سوی مراکز نظر سنجی و نظارتی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد اقشار مذهبی و متدین جامعه در رعایت شیوه‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا از دیگر بخش های مختلف کشور دقیق‌تر و مصمم‌تر هستند و این بررسی‌ها و آمار نشان می‌دهد می‌شود اربعین حسینی و مراسمات دهه آخر صفر را با همین شور و شعور برگزار کرد.

 

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم اربعین حسینی در کشور با توجه به عدم پذیرفتن زائرین از سوی کشور عراق در این شرایط، تاکید کرد: با توجه به حجم گسترده کاربران فضای مجازی در جهان و اهمیت فعالیت‌های حوزه تبلیغ دینی و اسلامی در فضای مجازی می‌توان از ظرفیت آن در بحث اربعین حسینی بیشترین بهره را گرفت و  تشکیل قرارگاه مجازی عاشوراییان در اربعین حسینی یک امر اجتناب‌ناپذیر است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره هجمه‌های فراوان دشمنان و بنگاه‌های رسانه‌ای و دروغ‌پردازی بیگانگان برای تخریب چهره اقشار مذهبی و متدین جامعه و ایجاد خلل در برگزاری مراسمات آئینی در این شرایط شیوع ویروس منحوس( کووید19)، گفت: مسجدی‌ها و جریان‌های مذهبی و دینی در این بحران اجتماعی ثابت کردند در تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید و رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و قطعا با رفتار صحیح و رعایت این مسائل نسبت به پاسداری از معارف حسینی تلاش خواهند کرد و اربعین حسینی 1442 هجری قمری هم در تاریخ این کشور ثبت و ماندگار خواهد شد.

 

پایان پیام/708

منبع: شبستان

کلیدواژه: حرکت عاشورایی اربعین حسینی سازمان تبلیغات اسلامی مازندران حضرت سیدالشهداء اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین