Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@03:18:31 GMT

شب شعر عاشورا سی و پنج ساله شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۷۰۸۳

شب شعر عاشورا سی و پنج ساله شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سی و پنجمین شب شعر عاشورا در شیراز و در حرم مطهر احمدی و محمدی (علیهم السلام) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز به کار کرد.

این مراسم پس از قرائت حدیث کسا و متن خوانی ذاکران اهل بیت علیهم السلام،  با شعر‌خوانی محسن حاتم زاده از زرقان آغاز شد.

ساجده تقی زاده از شیراز، محسن کاویانی از قم، علیرضا اطلاقی از ساوه، حسین محمدی مبارز از قم، سیده اعظم حسینی و هادی فردوسی از شیراز، امیر رسولی از زنجان، سیده فاطمه موسوی از تهران و مجتبی صادقی از مرودشت از جمله شارانی بودند که در اولین شب این شب شعر سالیانه اشعارشان را در مدح یاران امام قرائت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این برنامه، دبیر علمی شب شعر عاشورا گفت: علت انتخاب این موضوع این بود که جوان‌ترها بدانند هیچ وقت برای بازگشت دیر نیست و معرفی شخصیت‌ هایی که امام زمان عج به آن سلام می‌دهد، الگوهای جوانان ما باشد.

احد ده بزرگی به آثار منتشر شده در طول یک‌سال گذشته اشاره کرد و گفت: هفت پرده عاشورایی اثر منصوره مصطفی زاده، جلد سوم منظومه آئینه داران سیده اعظم حسینی، قرار بر مدار، کتاب صوتی منظومه با صدای سید حسین شریفی و کتاب صوتی شب شعر حاضر با مشارکت صدا و سیما از جمله آثار منتشر شده مربوط به دبیرخانه شب شعر عاشورا است.

سخنرانی محمدضا سنگری، حسن ختام بخش اول شب شعر عاشورا بود. این برنامه امشب نیز برگزار و پس از شعرخوانی شاعران موضوع شب شعر سال آینده نیز معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: شعر عاشورا شیراز شب شعر عاشورا فارس یاران امام حسین شب شعر عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران رگباری در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، بارش باران رگباری لطافت هوای شیراز را دو چندان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند
  • شهروند خبرنگار:آبگرفتگی شیراز
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • بارش باران رگباری در شیراز
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • مرگ خاله بر اثر تیر اندازی خواهر زاده در خرم آباد
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز