Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «روشن عثمان اف» سفیر ازبکستان در مالزی و «مهد رشید بن حسنان» معاون پارلمان مالزی دیدار و مسائل گسترش بیش از پیش همکاری‌های سازمان های قانون‌گذاری دو  کشور را بررسی کردند.

در این دیدار گزارشاتی مبنی بر ابتکارات «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان مطرح شده در چارچوب هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از جمله تنظیم و تصویب قانون بین المللی تعهدات داوطلبانه کشورها در دوران پاندمی، تامین دسترسی وسیع به داروها و واکسن «کووید-19»، سازماندهی نشست‌های جهانی در ریشه کنی فقر و امنیت غذایی، تصویب مقاوله نامه سازمان ملل متحد در حقوق جوانان و قطعنامه افزایش نقش پارلمان‌ها در دسترسی به اهداف توسعه پایدار و تامین حقوق بشر و همچنین اعلام منطقه دریاچه آرال به عنوان منطقه نوآوری‌ها و فن‌آوری‌های اکولوژی در اختیار طرف مالزی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار تاکید شد که طرف مالزی اصلاحات در دست انجام در ازبکستان مبنی بر آزادسازی و اقتصاد مدرن، تکمیل مدیریت دولتی و زمینه‌های قضایی – حقوقی را ارزشمند دانست. 

طرفین همچنین چگونگی و ابعاد اولویت‌دار گسترش بیش از پیش همکاری‌های ازبکستان و مالزی را بررسی کردند.  

معاون رئیس پارلمان مالزی بر لزوم تداوم روابط بین نمایندگان دو کشور از جمله از طریق تبادل تجربیات روز در زمینه قانون‌گذاری و انجام سفرهای هیئت‌های پارلمانی با هدف تکمیل روابط دوجانبه با ابعاد جدید همکاری‌ها تاکید کرد.

همچنین بر اهمیت برقراری همکاری‌های عملی بین گروه‌های دوستی بین پارلمانی ازبکستان و مالزی تاکید شد.   

طرفین علاقمندی خود را برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل در چارچوب سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی و دیگر ساختارهای بین المللی ابراز کردند.

طرفین در پایان این دیدار در مورد تداوم روابط سیاسی- دیپلماتیک برای توسعه دستور کار همکاری‌های ازبکستان و مالزی به توافق رسیدند.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و مالزی در سال 2019 میلادی با 50 درصد افزایش نسبت به سال 2018 میلادی در سطح 106 میلیون دلار قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان 16 شرکت با مشارکت سرمایه گذاران مالزی فعالیت می‌کنند.

مالزی استقلال این کشور را در تاریخ اول ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 21 فوریه سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان مالزی پارلمانی ازبکستان و مالزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان با همتای مصری خود دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا به سر می‌برد، با وزیر امور خارجه مصر دیدار کرد.

گفتنی است، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشور‌های اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • پیشنهادات امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
  • امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان با دبیزکل سازمان همکاری‌های اسلامی دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا