Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:01:24 GMT

کریمی حمایت دولت از طرح معیشتی مجلس را خواستار شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۷۲۴۷

کریمی حمایت دولت از طرح معیشتی مجلس را خواستار شد

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: فشارهای اقتصادی بسیاری به مردم تحمیل شده و متاسفانه پاسخی هم برای گرانی های بی منطق وجود ندارد، در این راستا خواستار حمایت دولت از طرح معیشتی مجلس هستیم.

علی اکبر کریمی دهم مهرماه در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور دکتر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد، با تاکید بر اینکه سال آخر فعالیت دولت نباید به منزله کاهش تلاش ها باشد بلکه باید تلاش مضاعف صورت گیرد تا تعهدات و قول های عقب افتاده جبران و محقق شود، افزود: متاسفانه استان مرکزی با عدم تعادل بودجه و درآمد مواجه است به طوری که در بعد تحقق درآمدها استان یازدهم کشور و در تخصیص اعتبارات، استان بیست و سوم است که این وضعیت قابل پذیرش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: متاسفانه در استان مرکزی طرح های بزرگ ملی با ارقام بیش از هزار میلیارد تومان وجود ندارد و حتی پروژه های آبرسانی این استان به 300 میلیارد تومان می رسد در حالی که در برخی از استان ها پروژه هایی با ارقام بالا احداث می شود و حتی پروژه بزرگ بیمارستان ولیصعر سال ها به طول انجامیده و هنوز هم به اتمام نرسیده است.

کریمی با بیان اینکه استان مرکزی با وجود نزدیکی به تهران، با کمبودهای خاصی روبروست، گفت: استان مرکزی همچنان دارای ده‌ها مدرسه کانکسی، جاده های خاکی روستایی و کمترین سرانه تخت های بیمارستانی است.

وی با اشاره به افزایش منابع حاصل از سهم نفت از دو درصد به سه درصد، گفت: انتظار می رفت که با این افزایش، فهرست مناطق محروم بازنگری شود، ولی تاخیر دولت در بازنگری این فهرست باعث شد که مناطق محروم نتوانند از منابع 3 درصد نفت استفاده کنند و لازم است که تعادل و عدالت در بودجه ها محقق شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان مرکزی در حوزه راه دو تا سه پروژه دارد که توان استان برای مناسب سازی آنها کافی نیست و طرح ملی هم قلمداد نمی شود که شامل جاده آهنگران-ساروق-کمیجان، جاده غرب رودخانه قره چای، جاده قره کهریز و محور هزاوه می شود و جزو محورهای پرتردد، پرتصادف و پر تلفات محسوب می شود ولی به دلیل عدم تخصیص اعتبارات، مناسب سازی نشده اند.

وی با اشاره به محور تهران-اندیمشک که احداث این محور از سمت ساوه، تفرش، آشتیان، فراهان و اراک 30 کیلومتر مسیر را کوتاه و شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان را از بن بست خارج می کند، گفت: پروژه آبرسانی هفتیان، شهر تفرش، ۴۰ روستا و شهرستان فرمهین را منتفع می کند که هنوز به سرانجام نرسیده است، وضعیت آبی فرمهین مناسب نیست. برخی از روستاهای تفرش هنوز گازرسانی نشده است و طرح فاضلاب کمیجان نیز به دلیل عدم امکان تعریف پروژه جدید ملی بلاتکلیف مانده و لازم است که در بودجه ۱۴۰۰ تصمیمی برای این پروژه گرفته شود.

کریمی با اشاره به پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی گفت: ۲۳ پروژه هنوز باقی مانده است که مهمترین آنها پروژه بیمارستان ولیعصر اراک است که با توجه به کمبود تخت بیمارستانی در استان و بیماری کرونا باید مساعدت ویژه در قبال این پروژه صورت گیرد، در حال حاضر بیماران کرونایی در بیمارستان آیت الله خوانساری که بیمارستان خیرساز است پذیرش می شوند که در واقع این بیمارستان تکمیل ظرفیت شده و همچنین باعث اختلال در درمان بیماران سرطانی شده است.

وی در خصوص وضعیت صنایع استان مرکزی همچون هپکو، آذرآب و واگن پارس که همچنان دارای مشکل هستند، افزود: از دست به دست شدن هپکو گلایه مند هستیم، طی ۵ سال اخیر حقوق پرسنل از محل تسهیلات بانکی پرداخت شده است ولی کاری در جهت رونق تولید صورت نگرفته و در حال حاضر نیز با وجود واگذاری به تامین اجتماعی، نگرانی هایی در این مورد وجود دارد.

این نماینده خانه ملت با اشاره به وضعیت نامناسب معیشتی مردم و طرح مجلس برای کمک به ۶۰ میلیون نفر و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بر لزوم توجه و حمایت از وضعیت معیشتی مردم تاکید کرد و گفت: گرانی و تورم افسارگسیخته فشار بسیاری برای مردم به دنبال داشته است و متاسفانه پاسخی هم برای گرانی بی منطق و غیر اقتصادی نداریم و در این راستا خواستار حمایت دولت از طرح معیشتی مجلس هستیم.

کریمی اضافه کرد: متاسفانه استان مرکزی با کمبود شدید عرضه مسکن مواجه است و در اراک طی ۱۵ سال اخیر با افزایش شدید قیمت مواجه شدیم به طوری که اراک در حال حاضر یکی از گرانقیمت ترین شهرهای کشور است و این وضعیت شرایط سختی را بویژه برای محرومان رقم زده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استانی اقتصادی مجلس شورای اسلامی بودجه شرکت هپکو اراک سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟

در گزارشی مواضع محمدجواد کریمی قدوسی را مرور می کنیم.

به گزارش اعتماد، بخشی از این گزارش را در ادامه می‌خوانید.

آبان‌ماه سال ۱۳۹۲ وقتی یک طرح دو فوریتی توسط جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس وقت تهیه و به هیات رییسه مجلس ارایه شد، دو بار به معاهده «ان پی تی» که مهم‌ترین مبحث حقوق بین‌الملل در بحث انرژی اتمی است، اشاره و عجیب آنکه هر دوبار هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فارسی نام این معاهده «ام پی تی، mpt» درج شد. یک بار در عنوان طرح ۵ صفحه‌ای و یک بار در متن آن به زبان انگلیسی.

این طرح ۵ صفحه‌ای که با خط خود کریمی قدوسی توسط اداره قوانین مجلس تکثیر و در اختیار خبرنگاران قرار گرفت و بعد هم در فضای مجازی منتشر شد در کادر مربوط به عنوان طرح این عبارت را با خود دارد: «الزام دولت به حفظ حقوق مسلم هسته‌ای و مصادیق آن در چهارچوب معاهده «ام پی تی» «در مذاکرات هسته ای».

در بند نهم این طرح نیز چنین نوشته شده بود: «هر‌گونه موافقت با خواسته‌های طرف مقابل نباید خارج از معاهده «mpt» باشد».

«ان. پی. تی» مخفف نام انگلیسی «معاهده منع گسترش هسته‌ای» (Nuclear Non- Proliferation Treaty) است.

عجیب‌تر از اشتباه کریمی قدوسی امضای ۱۱۰ نماینده مجلس وقت پای این طرح بود که به این معنی بود که یا این ۱۱۰ نفر هم نام درست مهم‌ترین معاهده هسته‌ای جهان را نمی‌دانستند یا اینکه این طرح را چشم بسته امضا کردند.

دیگر خبرها

  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟