Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مصطفی ملایی با اشاره به فعالیت مرکز علمی کاربردی شهرداری قم، اظهار داشت: ورود به مراکز علمی کاربردی بدون کنکور است و متقاضیان از طریق دیپلم می‌توانند ثبت‌نام کنند، افرادی که دغدغه و مبانی فکری کارآفرینی داشته می‌توانند به مهارت افزایی بپردازند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم با بیان اینکه بزرگ‌ترین فضای فیزیکی مراکز علمی کاربردی استان را مرکز شهرداری دارد، ابراز کرد: همچنین این مرکز از کتاب‌خانه مجهز و دو اتاق آی تی و پایگاه بسیج نمونه برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملایی در مورد موضوع کارآفرینی و برنامه‌های مرکز علمی، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند دانشگاه‌ها باید پنجه کارآمد نظام باشند، بدین معنا که باری را از دوش کشور بردارند و در این میان راهبرد اصلی اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی است.

وی خاطرنشان کرد: اساس رویکرد اقتصاد مقاومتی توسط دانشجویان این مرکز، خلاقیت و رفع نیازهای جامعه و رفع مشکلات بوده و مراکز علمی سهمی مهم در کارآفرینی دارند، به همین دلیل شعار دانشگاه نیز کارآفرینی است و دفتر کارآفرینی را در مسیر تحقق اهداف راه‌اندازی کرده است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم با تأکید بر اینکه نخستین مرکز نوآوری گردشگری کشور در مرکز علمی کاربردی قم راه‌اندازی شده است که در تقویت و توسعه کارآفرینی نقش دارد، عنوان کرد: باید این نگاه را در بین دانشجویان توسعه دهیم که در این عرصه در حوزه گردشگری کارگاه‌های تخصصی برگزار و نخستین طرح کسب‌وکار نویسی را راه‌اندازی کرده‌ایم که مورد استقبال قرار گرفت.

ملایی یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا، آموزش تعطیل نشد و امتحانات در دانشگاه‌ها مجازی بوده که زیرساخت‌ها توسط جهاد دانشگاهی عملیاتی شد و آزمون‌ها به‌صورت مجازی به اتمام رسید.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم‌های معنوی، دیدار با خانواده شهدا، بیعت با شهیدان و برگزاری مناسبت‌های دینی و ملی، ارتباط با علما و بهره‌گیری از رهنمون‌های آیات عظام و تجلیل از دانشجویان برتر در محضر علما، راه‌اندازی پایگاه بسیج، مسابقات فرهنگی و قرآنی و توسعه فضای ورزشی ازجمله برنامه‌های دانشگاه است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دانشگاه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان و دریافت اقساطی شهریه است، تصریح کرد: این دانشگاه در خیابان امام خمینی(ره)، خیابان کارگر ساختمان شهید باکری جنب شورای اسلامی شهر قم قرار دارد و علاقه‌مندان از طریق سایت می‌توانند اطلاعات لازم را جهت ثبت‌نام کسب کنند.

ملایی افزود: شهرداری قم اولویت خود را در جذب را به تربیت شوندگان در مراکز علمی کاربردی می‌دهد و در حوزه مدیریت شهری از مجموعه فارغ‌التحصیلان استفاده می‌شود.

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری قم نوآوری آموزش علمی کاربردی شهرداری قم مراکز علمی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، ابوالقاسم محی الدینی در دیدار با مدیران مجموعه پارک علم و فناوری استان گفت: پیشنهادی از سوی شهرداری مطرح شد مبنی بر این که طرح اولیه‌ای با همکاری مشترک شهرداری و پارک علم و فناوری استان تهیه و ارائه شود تا دیوار‌های مقابل کارخانه برداشته شده و فضای مقابل کارخانه که در اختیار مجموعه کارخانه هم باشد، به عنوان یک فضای شهری زیبا برای استفاده شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار یزد افزود: با افزوده شدن این فضا به فضای در دسترس شهروندان، علاوه بر زیباسازی بصری شهری، تعامل بین مردم و مجموعه فناوری نیز افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: مدیران مجموعه پارک و علم و فناوری استان پس از بررسی‌های لازم، آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کنند.

محی الدینی در خصوص مباحثی که در حوزه اجرای شبکه فیبر نوری در سطح شهر یزد مطرح شده بود، گفت: متأسفانه پیمانکاران شرکت سرمایه گذار مشکلاتی در اجرای فیبر نوری ایجاد کرده بودند که مقرر شد با اخذ تعهدات لازم و همچنین پرداخت هزینه خسارتی که این شرکت‌ها وارد کرده اند، مجوز جدیدی صادر می‌شود تا شبکه فیبر نوری در سطح شهر تکمیل شود.

شهردار یزد درباره تعامل و همکاری شهرداری با صندوق پژوهش و فناوری استان اظهار داشت: با توجه به این که شهرداری یزد از سال گذشته سهامدار این صندوق شده است، به زودی تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و رئیس صندوق امضا خواهد شد که انشاالله بستر همکاری‌های سازنده بین دو نهاد در زمینه‌های فناوری، نوآوری و خلاقیت به ویژه در حوزه‌های دانش بنیان را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: در حوزه‌های خلاقیت و نوآوری و ایجاد ناحیه فناوری هم مقرر شد مجموعه پارک علم و فناوری استان طرح‌های خود را درخصوص ایجاد این ناحیه به شهرداری ارائه کند تا پس ازبررسی این طرح‌ها در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر، جهت اخذ مجوز به کمیسیون‌های مربوطه ارسال شود.

دیگر خبرها

  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی