Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آمریکا، امروز (پنجشنبه)، در گفت‌و‌گو با شبکه «رووداو» توضیحاتی درباره حمله راکتی به پایگاه نظامیان این کشور در اربیل (شمال عراق)‌ ارائه کرد.

طبق این گزارش، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از حمله راکتی در اربیل اطلاع یافته است و هم‌ اکنون به دنبال تحقیق در این خصوص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه آمریکا افزود تا به این لحظه، از میزان خسارت به کنسولگری این کشور در اربیل یا سربازان آمریکایی اطمینان حاصل نکرده است.

منابع عراقی چهارشنبه‌ شب از وقوع انفجاری در نزدیکی پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل عراق خبر داده بودند.

طبق گزارش منابع خبری، یک فروند راکت در نزدیکی پایگاه نظامیان آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی اربیل به زمین اصابت کرده بود که برخی منابع تعداد راکت‌ها را سه فروند گزارش کردند.

برخی منابع عراقی خبر دادند که پس از اصابت راکت‌ها، بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند بطوریکه همزمان با انتشار این خبر گفته شد، بالگردها در حال انتقال مجروحان هستند؛ با این حال منابع رسمی هنوز این خبر را تأیید نکرده‌اند.

اخیرا گزارش شده بود که آمریکا از بیم حملات راکتی به پایگاه‌ها و سفارت‌خانه خود در بغداد، شماری از نیروها و کارکنان این مراکز را به اربیل منتقل کرده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: اربیل توضیحات وزارت خارجه آمریکا حمله راکتی پایگاه نظامیان آمریکا وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت برای حفظ منافع ملی ایالات متحده، تعامل با حکومت طالبان ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت برای حمایت از «مردم افغانستان و منافع ملی ایالات متحده»، تعامل با حکومت طالبان ضروری است.

وی افزود تعامل این کشور با حکومت طالبان زمینه مبارزه با تروریسم را فراهم می‌کند و مسائل حقوق بشری در افغانستان نیز در دستور کار واشنگتن است.

پیش از این نیز «کارن دکر» کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان در گفتگو با «د نیو هیومنیترین» گفته بود واشنگتن در شرایطی قرار دارد که باید از طرفی سیاست عدم به رسمیت‌شناختن طالبان را دنبال کند و از جانب دیگر در پی تعامل عملی با کابل باشد.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردسازمان ملل: حضور زنان در دولت افغانستان شرط تعامل با طالبان استروزنامه آمریکایی: «بایدن» در برابر درخواست‌ها برای تعامل با طالبان مقاومت می‌کند

جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز پیش‌تر در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور اعلام کرده بود  قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود کشورهای جهان براساس منافعی که دارند با طالبان در تعامل هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ برگزاری جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی