Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنان عشایر این استان؛ به منظور حفاظت از خود و خانواده‌شان و نیز وسایل و لوازم ناچیزشان در برابر برف و باران از سیاه چادر استفاده می‌کنند. سیاه چادر با دستگاه های ساده و ابتدایی بافندگی از موی بز تابیده نشده به دست می‌آید و معمولاً برای فروش بافته نمی‌شود. این سیاه چادرها با وجود داشتن منافذ متعدد در برابر آب کاملاً نفوذناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کهن‌ترین سابقه‌ی سیاه چادر مربوط به تاریخ بین‌النهرین است.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد،مجید صفایی در این مراسم  با اشاره به اینکه گردشگری محور اصلی توسعه در کهگیلویه و بویراحمداست،افزود: فعالان گردشگری،سرمایه گذاران،شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در توسعه اقتصادی و  فرهنگی استان نقش بسزایی دارند.

صفایی با اشاره به اینکه ظرفیتهای گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد قابل مقایسه با بسیاری استان‌ها نیست گفت: آماده هر گونه همکاری و مشارکت با سرمایه گذاران و فعالان بخش گردشگری برای افزایش زیر ساخت ها و توسعه این صنعت اشتغالزا در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به شعار امسال هفته گردشگری(گردشگری وتوسعه روستایی)،گفت: با برنامه ریزی های انجام شده پرداخت تسهیلات ملی ارزان قیمت بوم گردی به سرمایه گذاران در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در اولویت کاری این اداره کل خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: واحد های بوم گردی زود بازده هستند و ایجاد آن ها راهکاری مناسب برای توسعه گردشگری و معرفی بهتر استان به گردشگران در ایران و خارج از کشور است.

در پایان این مراسم از شهردار سی سخت به عنوان شهردار نمونه حوزه گردشگری و مدیر هتل پارسیان یاسوج برای خدمات دهی با کیفیت به گردشگران تجلیل شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه مراسم تجلیل از خادمان قرآنی استان کرمانشاه طی ماه مبارک رمضان سال جاری در تکیه معاون الملک کرمانشاه با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، جمعی از مدیران استانی و بزرگان و خادمان قرآنی کرمانشاه برگزار شد.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات خادمان قرآن کریم در استان کرمانشاه تقدیر و نیز جوایزی به برندگان مسابقه زندگی با آیه‌ها در ماه مبارک رمضان سال جاری اهدا شد.

لازم به ذکر است، طرح زندگی با آیه‌ها با عنوان «مسطورا» طی ماه مبارک رمضان سال جاری اجرا شد و قرار است به مدت سه سال ادامه داشته باشد و برای اجرای این طرح همه ضلع‌های فرهنگی همکاری لازم را داشتند.

کد خبر 6087658

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است