Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:17:07 GMT

مالی به دنبال تشکیل دولت وحدت ملی

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۷۷۷۵

مالی به دنبال تشکیل دولت وحدت ملی

«باه انداو» رییس جمهوری موقت مالی یکشنبه گذشته با صدور حکمی «مختار اوآن» را به عنوان نخست وزیر موقت این کشور منصوب کرد.

کودتاچیان جمعه گذشته "انداو" را که پیشتر وزیر دفاع مالی بود به عنوان رییس جمهوری موقت منصوب کردند؛ این افراد که خود را «کمیته ملی رهایی‌بخش خلق» معرفی می‌کنند، در ماه اوت «ابراهیم بوباکار کیتا» رییس جمهوری مالی، نخست وزیر و دیگر مقام‌های دولتی را برکنار و بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رادیو بین‌المللی فرانسه روز پنجشنبه با اشاره به تماس‌های مکرر میان «آکرا» و «با ماکو» همچنین «آبیجان» و باماکو گزارش کرد: در اینجا می‌توان دریافت که «نانا اکوفو ادو » رئیس جمهوری غنا و همتای ساحل عاجی او «آلاسان درامان واتارا  از جمله رهبران جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا بیشترین مشارکت را در دستیابی به راه‌حلی سریع دارند.   

به گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه ،  همه از جمله نخست وزیر مالی در تلاش برای برداشته شدن تحریم‌ها هستند. تحقیقات اخلاقی از وزرا در جریان است و برای نخستین بار از زمان تشکیل دولت، با مقامات کمیته ملی رهایی‌بخش خلق جنبشی که به سقوط رئیس جمهوری «ابراهیم بوباکار کیتا»  کمک کرد، تماس‌هایی گرفته شده است.

 کودتای ۲۰۱۲ در مالی باعث شد تا شبه‌نظامیان افراطی در شمال این کشور گسترش پیدا کنند. این بار نیز بیم آن می‌رفت که خلاء قدرت در این کشور زمینه بیشتری برای گسترش فعالیت‌های افراطی ایجاد کند.

پس از کودتای ۱۸ اوت در مالی، «جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا» تحریم‌هایی علیه این کشور وضع کرد. این بلوک اقتصادی برای تحت فشار قرار دادن نظامیان کودتاچی مرزهای خود را به روی مالی بست.

جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا تعیین نخست وزیر موقت غیرنظامی را یکی از شروط اصلی برای لغو این تحریم‌ها تعیین کرده بود.

برچسب‌ها قاره آفریقا ساحل‌ عاج دولت وحدت ملی آکرا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آفریقا ساحل عاج دولت وحدت ملی آکرا قاره آفریقا ساحل عاج دولت وحدت ملی آکرا اخبار کنکور نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل

سفیر ایران از آزادی پنج صیاد ایرانی بازداشت شده در کشور «سیشل» و بازگشت آنها به کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام حسن علی بخشی سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در سیشل، پنج صیاد بلوچ بازداشتی در این کشور آفریقایی آزاد شدند.

سفیر ایران افزود: با پیگیری همه جانبه سفارت، این پنج نفر که سرنشین یک لنچ ماهیگیری بوده‌اند و در دی‌ماه سال گذشته به جرم ورود غیرقانونی به آبهای سیشل دستگیر شدند، آزاد شده و فردا از طریق خطوط شرکت هواپیمایی قطر به میهن اسلامی باز می‌گردند.

سیشل با نام رسمی جمهوری سیشل، کشور جزیره‌ای در خاور قارهٔ آفریقاست که در درون آب‌های اقیانوس هند جای گرفته‌است. سیشل، کوچک‌ترین کشور قاره آفریقا است که پایتخت آن ویکتوریا است.

این کشور، تنها کشور آفریقایی دارای شاخص توسعه انسانی با درجهٔ بسیار بالا می‌باشد. سیشل از مجمع‌الجزایری شامل ۱۱۵ جزیره تشکیل شده‌است که در حدود ۱۵۰۰ کیلومتری قاره آفریقا واقع شده‌اند.

این جزایر در شمال ماداگاسکار قرار گرفته‌اند. سیشل با ۱۰۰٬۰۹۲ نفر جمعیت، یکی از کمترین جمعیت‌ها را در میان کشورهای آفریقا دارد./ ویکیپدیا

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت