Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی از تشدید تمهیدات بهداشتی حرم مطهر امام رضا(ع) در برنامه ‌های سوگواری دهه آخر صفر خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در جلسه مشورتی دهه آخر صفر که با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و مدیران شهری و استانی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه صفر ابراز کرد: هرساله در ایام دهه آخر صفر با حضور جمعیت قابل توجهی از محبان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در مشهد روبه رو بودیم، اما امسال ویروس کرونا شرایط استثنایی را بر ما تحمیل کرده و با شرایط خاصی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بسته بودن رواق‌های حرم مطهر، اظهار کرد: آستان قدس رضوی بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب تابع ستاد کرونا بوده و هست و آمادگی کامل خود را برای بازگشایی رواق‌های حرم مطهر با رعایت صد در صدی پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به پیش رو بودن فصل سرما، اظهار کرد: تغییر وضعیت آب و هوا، بارندگی‌ها و سرما، شرایط سخت و استثنایی را بوجود خواهد آورد و میزبانی شایسته از زائران در این شرایط از دغدغه‌های جدی آستان قدس رضوی است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه هر دستورالعملی از سوی ستاد کرونا با هر شرایطی به آستان قدس رضوی ابلاغ شود، آمادگی اجرای آن را داریم، به مذاکرات و تعاملات آستان قدس با وزارت بهداشت و ستاد کرونا جهت بازگشایی حرم مطهر اشاره و عنوان کرد: با وزیر محترم بهداشت چندماه پیش جهت بازگشایی رواق‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت‌وگویی داشتم و از ایشان خواستم پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی رواق‌ها را به آستان قدس ارائه دهند و آستان قدس نیز آمادگی کامل برای اجرای آن را دارد.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی ماهیانه دو میلیارد تومان برای تهیه اقلام بهداشتی در جهت حفظ سلامت زائران، هزینه می‌کند، ابراز کرد: اولویت نخست آستان قدس رضوی حرم مطهر، زائر و زیارت است لذا آماده رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای فراهم آمدن شرایط زیارت زائران با هر هزینه و شرایطی هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان از همراهی و همدلی مسئولان دستگاه‌های مختلف استان تقدیر و تشکر و این هماهنگی مسئولان را نوید بخش آینده‌ای روشن برای استان خراسان رضوی دانست.

همچنین در این جلسه آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد ضمن تشکر از تلاش‌های آستان قدس رضوی برای بازگشایی حرم مطهر رضوی و رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی در جهت حفظ سلامت زائران، نسبت به محوریت آستان قدس رضوی در برنامه‌ها و عزاداری‌های دهه آخر صفر تأکید کرد.

گفتنی است، در این جلسه معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی، شهردار مشهد، فرماندار مشهد، فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی و جمعی از مدیران آستان قدس رضوی به ارائه گزارش برنامه‌های دهه آخر صفر پرداختند و نسبت به بازگشایی حرم مطهر با رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به مطالبه مردمی، شرایط اقتصادی اصناف و برودت هوا تأکید کردند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تولیت آستان قدس رضوی پروتکل های بهداشتی آستان قدس رضوی خراسان رضوی دهه آخر صفر حرم مطهر رواق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند

دکتر سیدمجید غضنفری گفت:‌ از ابتدای اجرای طرح نفس در سبزوار تا پایان فروردین امسال‌ ۱۳۴ مادر باردار مصمم به سقط در قالب این طرح شناسایی شدند که با مداخله صورت گرفته، برای ۹۵ نفر آنان پرونده تشکیل شده و با مشاوره، حمایت های مالی معیشتی و دریافت آموزش های لازم از سقط جنین منصرف شده و به بارداری خود ادامه دادند.

وی افزود:‌ از این رقم ۲۷ نفر زیر نظر مراکز بهداشتی و مرکز نفس، حمایت‌های بهداشتی، اقتصادی و مشاوره روانشناسی و خانواده رایگان دریافت کردند و با مشارکت خیران و شهروندان، یک سری جهیزیه کامل برای یک مادر باردار آماده و تحویل وی داده شد.

مدیر مرکز مردمی نفس با تاکید بر اینکه انجام سقط جنین عمدی، معادل ارتکاب قتل محسوب می شود و تبعات فردی و قانونی متعددی دارد،‌ گفت: بروز اختلالات روحی و روانی و نیز پیامدهای جسمی جبران ناپذیر از جمله تخریب رحم و عدم امکان بارداری مجدد از دیگر خطرات ناشی از سقط جنین است.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • نظر فنی آستان مقدس حضرت معصومه (س) برچیدن سازه سردر صحن شرقی است
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • مشهدالرضا؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)
  • مشهدالرضا؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)‌
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • ابری آسمان و گریه بی‌امان، مشهدالرضا در سوگ صادق آل محمد (ص)
  • حرم امام رضا (ع) در سوگ‌ شهادت امام صادق (ع) سیاهپوش شد