Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح ۷ طرح راهداری استان تهران به خبرنگاران گفت: اگر هم پروازی باشد به صورت استثنا برای رفت و آمدهای دیپلماتیک و هیات‌های دو طرف خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما بر اساس مصوبه ستاد کلی مقابله با کرونا عمل می‌کنیم و از این‌رو هیچ برنامه پرواز و بلیت‌فروشی برای این مراسم نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخذ عوارض هشت آزادراه کشور هوشمند می‌شود

وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار داشت: اخذ عوارض حداقل در هشت آزادراه تا پایان سال هوشمند و الکترونیکی می‌شود و دیگر عوارض نقدی پذیرفته نمی شود.

وی در مورد وضعیت روشنایی و آسفالت آزادراه قم - کاشان گفت: اتوبان‌ها الزاما روشنایی نیاز ندارد بلکه ایمنی آنها مطابق استاندارد مهم است؛ همچنین روکش آسفالت این آزادراه به صورت پیوسته از سال گذشته در حال تعمیر و بهسازی بوده است.

به گفته «اسلامی» به زودی گیت‌های اخذ عوارض آزادراه قم-کاشان-اصفهان برداشته می‌شود و اخذ عوارض در این آزادراه بنابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت هوشمند و الکترونیکی خواهد بود.

ایمن‌سازی ۱۴۷ نقطه حادثه‌خیز

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چرا مشکل پنج هزار نقطه حادثه‌خیر جاده‌ها برطرف و بهسازی نمی‌شود، گفت: ما ۵ هزار نقطه حادثه‌خیز نداریم بلکه سابقه وقوع حادثه در این نقاط وجود و باید در نظر داشت که حادثه در هر نقطه‌ای می‌تواند رخ دهد اما ۱۴۷ نقطه حادثه‌خیر ایمن‌سازی شده است. 

وی ادامه داد: مهم ایمنی در تردد است که در این راستا با کمک پلیس راهور ۲۵۷ نقطه لازم الاقدام را شناسایی و کار ایمن‌سازی این نقاط را شروع کردیم که هم‌اکنون مشکلات حدود ۱۴۷ نقطه برطرف شده است.
اسلامی در خصوص اقدامات انجام شده در این ۱۴۷ نقطه توضیح داد: جابجایی دوربرگردان و ایجاد دسترسی مستقیم راه‌های فرعی به اصلی یا تقاطع‌های غیرهم سطحی از جمله این اقدامات است.

وی یادآور شد: رفع مشکل ۶۰ نقطه دیگر نیز تا پایان سال انجام می‌شود و بقیه هم ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح بزرگی است که طی زمانبندی انجام خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت که برای تمامی نقط حادثه‌خیز نصب دوربین، آشکارسازی و حضور مداوم پلیس پیش‌بینی شده که این موضوع را در تفاهم‌نامه‌ای که با ناجا داشتیم، گنجاندیم یعنی اقدامات فیزیکی در حال انجام بوده و در عین حال موضوع آشکارسازی و ایمنی هم مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا هفت طرح بزرگ راهداری استان تهران صبح امروز-پنجشنبه- با بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه و با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی، «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران و دیگر مسئولان استانی افتتاح شد.

طرح سراسری ارتقای کیفی روکش راه‌های استان، منظرآرایی راه‌ها، طرح ابرار، احداث و تجهیز راهدارخانه ها و بهسازی کمربندی دوم تهران از جمله این طرح‌هاست که با افتتاح این طرح‌ها، به طور کلی راه‌های مختلف شهری، روستایی و جاده‌ای استان تهران به لحاظ کیفی ارتقا یافت و بهسازی شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی نقطه حادثه اخذ عوارض راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بذرپاش در پایان سفر یک روزه خود به تبریز با بیان اینکه در بحث محور‌های ارتباطی آزادراه تبریز - زنجان مشکل جدی دارد گفت: سرمایه گذار شریک این پروژه برای رفع مشکلات ورود نمی‌کرد که در این راستا تصمیم گرفتیم خودمان وارد شویم.

وی با بیان این‌که قطعه ۶ آزادراه تبریز-ارومیه با تزریق مالی از طریق ماده ۵۶ و ردیف بودجه و قیر رایگان تقویت خواهد شد افزود: محور مراغه-هشترود در مراحل پایانی قرار دارد و در عرض چند ماه آینده آماده افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: باند رفت محور تبریز- صوفیان بزودی تمام شده و باند برگشت تا هفته دولت افتتاح می‌شود.

بذرپاش با بیان این‌که پیشرفت خوبی را در پروژه کنارگذر ایلخچی شاهد هستیم گفت: ۷۲۵ نقطه حادثه خیز کشور و ۱۰ نقطه در استان آذربایجان شرقی رفع شده است و ۱۰ نقطه دیگر استان نیز امسال در دستورکار قرار دارد.

وی همچنین از تمدید تخفیف ۵۰ درصدی در عوارضی آزادراه تبریز - سهند تا پایان سال خبر داد و گفت: یک رام قطار به مسیر ریلی خاوران تبریز - تهران اضافه می‌شود.


وی با اعلام اینکه بخش زیاد تامین زمین نهضت ملی در استان آذربایجان شرقی حل شده است گفت: در شهر‌های مرند و مراغه که کمبود زمین دارند با توافق از طریق ماده ۱۰ قانون جهش تولید حل می‌شوند تاکید شده که هرجا نیاز به الحاق محدوده شهری باشد انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که اضافه شدن یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین روستایی به طرح نهضت ملی مسکن باعث رشد قابل توجه این طرح شده است گفت: خبر‌های خوبی را در ماه‌های آتی خواهیم شنید.

دیگر خبرها

  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند