Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا کریمی در گفت وگو با ایسنا، درباره مشکلات ثبت نام و استفاده از شبکه شاد برای دانش آموزان اتباع خارجی اظهار کرد: سیاست‌گذاری در زمینه شرایط ثبت‌نام و یا تدوین دستورالعمل، صدور برگ حمایت تحصیلی دانش‌آموزان خارجی بر عهده اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور است و وزارت آموزش و پرورش خود را ملزم به رعایت ضوابط ابلاغی می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش هیچ گونه محدودیتی در ثبت‌نام دانش‌آموزان خارجی به ویژه دانش‌آموزان اتباع کشور افغانستان ندارد و تلاش کرده است تا شرایط عادلانه و برابر آموزشی را برای همگان فراهم آورد.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ بیش از ۵۱۱ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در نظام آموزش رسمی کشور مشغول به تحصیل بوده‌اند اظهار کرد: از این تعداد نزدیک به ۹۵ درصد را دانش‌آموزان اتباع افغانستانی تشکیل می‌دهند. این تعداد در سال تحصیلی جاری افزایش یافته است.

کریمی ادامه داد: این گروه، در کنار دانش‌آموزان ایرانی و البته بدون الزام به پرداخت هزینه و شهریه از خدمات آموزشی برابر بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام و عضویت دانش‌آموزان خارجی در شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) از سوی وزارت آموزش و پرورش با هیچ محدودیت و مانعی روبه‌رو نیست گفت: از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۹ و هم‌زمان با راه‌اندازی این شبکه، امکان ثبت‌نام و عضویت دانش‌آموزان خارجی فراهم شده است.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که دانش‌آموزان اتباع خارجی در صورت وجود هرگونه اشکال یا سؤالی در زمینه ثبت‌نام در مدارس یا عضویت در شبکه شاد می توانند همانند دانش‌آموزان ایرانی، از طریق ادارات آموزش و پرورش منطقه محل سکونت اقدام کنند.

کریمی افزود: وزارت آموزش و پرورش علی‌رغم محدودیت منابع و چالش‌های متعدد، تلاش و برنامه‌ریزی خود را جهت پوشش حداکثری دانش‌آموزان اتباع خارجی و ارائه‌ حمایت فنی از دانش‌آموزان آسیب‌پذیر در این زمینه انجام داده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان اتباع دانش آموزان خارجی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح دوشنبه در در کارگاه آموزشی رابطان طرح داناب در اردبیل با تاکید بر اینکه همه ما باید سفیر نجات آب در استان باشیم، اظهار کرد: طرح داناب فرصت مناسبی است که بتوانیم با تغییر نگرش در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست و نجات آب تاثیر گذار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح داناب فرصت مناسبی است که بتوانیم با تغییر نگرش در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست و نجات آب تاثیر گذار باشیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه دانش آموزان را به سمتی هدایت کنیم که در کنار مسایل آموزشی نسبت به کمبود آب حساس باشند، تصریح کرد: شناخت مهمترین پایه حرکت است و در موضوع آب بحث شناخت و آموزش اهمیت موضوع، در اولویت است.

مشکی آموزش های کیفی در بحث آب را یادآور شد و بیان کرد: از مدیران و دبیران مجری طرح داناب درخواست داریم تا با برنامه ریزی، اکثریت دانش آموزان مدارس را با موضوع کمبود آب و چگونگی صرفه جویی آن آشنا کنند.

وی گفت: با اجرای پویش و اطلاع رسانی ها، استفاده از پوسترها و وسایل آموزشی، امیدوار هستیم که بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

در ادامه این کارگاه آموزشی از پوستر مفهومی طرح داناب رونمایی شد و کارشناسان و متخصصان شرکت آب منطقه ای استان، به ارائه مباحث آموزشی و تبیینی پیرامون طرح داناب پرداخته و به سوالات حاضران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح داناب در استان اردبیل با همکاری شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش و مشاوره اجرایی جهاد دانشگاهی استان اردبیل اجرایی می شود.

کد خبر 6097952

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست