Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران رکوردی جدید در حفاری فاز ۱/۲ ۱۷ چاه های اکتشافی ثبت کرد.

با توجه به قرارگیری اهداف اکتشافی پروژه رام-۱ در استان خوزستان در عمق عمودی بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ متر، رشته جداری میانی ۳/۸ ۱۳ اینچ این چاه در عمق ۳ هزار و ۴۷۳ متری با موفقیت طراحی، رانده و نصب شد. حفره فاز ۱/۲ ۱۷ اینچ این چاه با شرایط هیدرولیکی بسیار محدود و در سازندهای رسی و چسبنده آغاجاری، میشان و گچساران با حداکثر فشار کاری استند پایپ ۳ هزار پام حفاری شد و پس از بهسازی حفره در یک Round Trip با موفقیت رانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاکنون در دنیا چنین رشته جداری عمیقی در چند چاه نفت و گاز و در آب های عمیق (آب های با عمق بیش از ۱۲۵ متر) رانده شده است. در ایران نیز تنها در چاه گلمهک-۱، جداری مشابه در عمق ۴ هزار و ۲۰۱ متری رانده شده بود که می توان عمق این جداری را در رتبه نخست قلمداد کرد.
 هم اکنون چاه رام-۱ با دکل حفاری ۲ هزار اسب بخار- ۳۱ فتح از شرکت ملی حفاری، برای دستیابی به اهداف اکتشافی و امید شنیدن خبرهای اکتشافی و ذخایر نفتی جدید در حال حفاری است.
از نکات بارز فاز ۱/۲ ۱۷ اینچ چاه رام-۱، استفاده از دستگاه حفاری با توان ۲ هزار اسب بخار و سیمان کاری یک مرحله ای جداری ۳/۸ ۱۳ اینچ است، عملیات جداری ۳/۸ ۱۳ اینچ چاه گلمهک-۱ با دکل ۳ هزار اسب بخار و سیمان کاری دو مرحله ای (که عملیاتی با ریسک پایین به شمار می آید) صورت گرفته بود. چاه های مشابه در دنیا با دستگاه های حفاری با توان بالای ۳ هزار اسب بخار، برای کاهش ریسک های مرتبط حفاری شده اند.

برچسب ها: شرکت ملی نفت ، اکتشاف نفت ، نفت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KJw

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شرکت ملی نفت اکتشاف نفت نفت هزار اسب بخار شرکت ملی ۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره

 سرهنگ مهدی داور گفت: دو نفر حفار غیر مجاز که در صدد حفاری در محوطه شناسایی شده میراث فرهنگی در گرمدره بودند، توسط مأموران دستگیر شدند.
وی افزود: تمام ادوات حفاری، یک قبضه سلاح گرم به همراه دو عدد خشاب و مقادیر قابل توجهی فشنگ کشف و ضبط شد. 
او با اشاره به اینکه تجهیزات کشف شده و متهمین در اختیار مقام قضایی قرار گرفته اند، اظهار کرد: هموطنان می‌توانند هرگونه تعدی به میراث فرهنگی را به صورت شبانه روزی با شماره تلفن‌های ۰۲۶۳۲۸۲۹۱۱۸ با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان البرز در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • شکست‌ناپذیران؛ بایرلورکوزن و ژابی آلونسو در آستانه شکستن رکوردی 59 ساله
  • وینیسیوس و رکوردی که رونالدو هم ندارد
  • با نواده پژو ۴۰۵ معروف آشنا شوید /عکس
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • جذاب‌ترین موستانگ‌های شلبی تاریخ، از 1967 تا 2022 (+عکس)
  • رکوردی تاریخی و بی‌سابقه در انتظار رئال