Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ صادقی کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل این نوسان سنگین در بازار گفت: اصولا زمانی که روندی نزولی بر بازار حاکم می‌شود، بازار به سمت کف‌سازی می‌رود تا این روند تبدیل به روندی صعودی شود .

وی ادامه داد: البته برای تحقق این برنامه نیاز است که بازار از افرادی که قصد خروج دارند، تخلیه شود. اما سهامدارانی که قصد داشتند سهامشان را در همین روزها بفروشند به دلیل صف‌های سنگین فروش‌ نمی‌توانستند این کار را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:اکنون که صفرهای فروش ‌سبک شده، اوایل وقت و در زمان تعادل بازار، این افراد شروع به فروختن سهاممی‌کنند که نتیجه افزایش شدید عرضه است.

این کارشناس ادامه داد: از طرفی بسیاری از فعالان و بزرگان بازار کم کم در حال تزریق تدریجی نقدینگی‌هایی که در بازارهای دیگر داشته‌اند به بازار هستند. این باعث می‌شود طی چند روز جدالی در بین فروشندگان و خریداران به وجود آید و در مدت این چند روز حجم بالایی از پول رد و بدل شود و هر فردی که مایل است سهمش را بفروشد امکان انجام این کار را داشته باشد و افرادی که مایل به خرید هستند نیز خریدهایشان را تکمیل کنند.

او اضافه کرد: باید توجه داشت در این فضا اقداماتی باید انجام می‌گرفت اما انجام نگرفت و قول‌هایی داده شد که عملی نکردید در نتیجه قاعدتا اعتماد سهامداران در بازار خدشه‌دار شده است اما از طرفی آنقدر ریزش و اصلاح عمیق بود که بسیاری از سهم‌ها تا ۷۰ درصد ریزش داشتند و در نتیجه قیمتشان بسیار جذاب شده است در نتیجه خریدار کم کم پیدا می‌شود.

وی گفت: بازارهای مالی هوشمند هستند، هر قدر هم که دخالت خارجی در آن‌ها صورت گیرد، باز بازار خود را پیدا خواهد کرد. 

بیشتر بخوانید: نوسانات عجیب بورس تهران

به گفته وی با توجه به وضعیت تورمی بورس وارد دوره رشد می‌شود و اولین مقاومتی که در بورس دیده می‌شود، مقاومت قدرتمندی است که در واقع دو بار به آن واکنش نشان داده شده است .او تاکید کرد: محدوده‌ی مقاومتی بورس فعلا یک میلیون و هفتصد هزار واحد است.

به گفته وی بازار شنبه بازاری متعادل خواهد بود و تا زمانی که وضعیت تغییری نکند نمی‌توان انتظار تغییر را داشت. 

 او پیش بینی کرد: سهم‌های پالایشی، پتروشیمی و همچنین خودرویی که ریزش زیادی داشتند، با رشدی مطلوب همراه شوند. وی گفت: با نرخ فعلی دلار درآمد این شرکت‌ها افزایش می‌یابد و در نتیجه در برگشت روند بازار این گروه‌های می‌توانند راهبر باشند.

منبع: خبرآنلاین لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بورس سرمایه گذاری در بورس قیمت سکه قیمت دلار مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است

به گزارش همشهری آنلاین، «اقتصاد ایران توان تحمل تنش و جنگ، پس از تلافی حملات تل‌آویو را ندارد». این سخنان مجری تلویزیون اسرائیلی پس از حمله این رژیم به کنسول‌گری ایران واقع در دمشق است.

حال مدتی پس از پاسخ تنبیهی ایران با شلیک صدها پهباد و موشک کروز و بالستیک به اراضی اشغالی، مدیر شرکت انگلیسی Amtelon مچ وجتال که به عنوان یک سرمایه‌گذار خارجی در بورس ایران فعال است، می‌گوید که سرمایه‌گذاری برای خارجی‌ها در بیش از ۱۰۰ شرکت ایرانی به واسطه سود دلاری بالا ریسکی ندارد.

بلومبرگ نیز اخیرا در گزارشی نوشت، ایران با ۶۰۰ شرکت در ۵۰ صنعت مختلف بزرگترین بازار بورس ناشناخته جهان را در اختیار دارد.

برای اولین بار است که بلومبرگ سرمایه‌گذاری در ایران را به افراد خارج از کشور توصیه کرده و سابقه‌ای از چنین گزارش‌هایی وجود ندارد.

شاخص کل بورس تهران پس از پاسخ تنبیهی به تل‌آویو تا ۲.۱ درصد رشد نسبت به شرایط پیش از پاسخ را ثبت کرده است.
مرور تجربیات کشورهای توسعه‌یافته بیانگر آن است که معنای جدید توسعه همزمان با تحولات جدید تغییر کرده و امروزه تنها توسعه در همه ابعاد اقتصادی، امنیتی، سیاسی، نظامی و ... می‌تواند رشد پایدار تثبیت و تضمین شده به همراه داشته باشد.

کارشناس اقتصادی بهمن آرمان مسیر توسعه ایران را از راه رفع تحریم و ارتباط با قدرت‌های جهانی میسر دانسته و معتقد است که با در پیش‌گرفتن سیاست‌های تنش‌زدا می‌توانیم تعداد قابل‌توجهی پروژه‌ توسعه‌ای کشور در زمینه‌های مختلف را به نتیجه برسانیم و با ورود سرمایه خارجی و امکان تأمین مالی پروژه‌های توسعه‌ای از طریق بازارهای مالی توسعه پیدا کنیم.

در مقابل کارشناس ارشد دیپلماسی مهدی خراطیان ایده رفع تحریم و رسیدن به توسعه اقتصادی را منقضی شده و ساده‌انگارانه می‌داند و می‌گوید که هروقت تهران نشان داده که تعیین‌کننده معادلات امنیتی منطقه است، فرایند عادی‌سازی حضور اقتصاد کشور در اقتصاد جهانی با سرعت بیشتری پیش رفته است، با این دستور کار تحریم هم ناکارآمد خواهد بود.

امنیت، قدرت سیاسی، اقتصاد، توان نظامی و فرهنگ دیگر امرهای جدا از هم نیستند و یک کشور برای توسعه باید در همه این بخش‌ها نقش ویژه‌ای در جهان بلند کند. در این راستا جانمایی کشور در هم‌بست‌های موسوم کریدور می‌تواند سریع‌ترین راه رسیدن به توسعه قلمداد شود.

کد خبر 849111 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم بورس تهران اقتصاد سرمایه‌ گذاری

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / اولین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم