Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جلیل دارا رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران در اولین نشست معاونین امور بانوان و خانواده دانشگاه های تهران که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: خانواده به عنوان یک نهاد مهم و زن به عنوان یک کارگزار موثر در خانواده و جامعه، نقش موثری در شکل گیری جامعه مطلوب اسلامی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با وقوع انقلاب اسلامی تحولی بنیادین در معرفی شان و جایگاه واقعی زن در جامعه صورت گرفته است که باید البته باید برای رساندن این شان به جایگاه مطلوبش تلاش نمود و این وظیفه بر عهده قشر تحصیلکرده و دانشگاهی است.

دارا بر ایجاد گرو‌ه‌های علمی حل مساله با دو موضوع زن و خانواده در دانشگاه های تهران تاکید کرد و این حرکت را در مسیر حل مشکلات مربوط به حوزه زنان و خانواده دانست.

وی افزود: امروز جایگاه زن در نظام اسلامی در نقش یک نیروی موثر تمدن ساز است و جامعه اسلامی متعالی زمانی شکل می گیرد که نظام خانواده بر مبنای فرامین دینی و ارزش های اسلامی استوار گردد.

براساس این گزارش؛ در این جلسه جمیله علم الهدی دبیر شورای تحول و نوسازی آموزش کشور نیز بر تلاش فکری و نظری اساتید در حوزه مطالعات زنان و خانواده اشاره نموده و نقش اساتید را نقش محوری معرفی کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خانواده حل مساله زن شهید دانشگاه های تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلفی گل: انتخاب استادان نمونه در راستای تحقق مرجعیت علمی است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم در مراسم سی و یکمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، با تبریک روز معلم و استاد و گرامیداشت یاد شهدا و شهید مطهری با تبریک به اساتید نمونه کشوری اظهار داشت: امکان ندارد کسی به توفیقاتی بدون همراهی خانواده خود دست یابد.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه، فرهنگ آن جامعه است، افزود: برای همین جامعه دانشگاهی فرهنگ جدید خلق می‌کند. با پیشرفت علوم در عرصه‌های مختلف علم و فناوری جدید همراه با خود فرهنگ جدید خلق می‌کند. شما اساتید فرهنگ‌ساز و امیدآفرین هستید. از این باب باید برگزاری این گونه مراسم با جدیت پیگیری شود.

وزیر علوم افزود: اساتید نمونه سرمایه‌های نمادین کشور هستند که هر جا باشند آنجا قیمت می‌یابد. به همین دلیل با احداث دانشگاه زمین اطراف دانشگاه ارزش پیدا می‌کند.

زلفی‌گل با بیان اینکه اساتید نمونه به عنوان سرمایه‌های نمادین کشور باید قدر ببینند و بر صدر نشینند، افزود: بین اساتید نمونه کشوری خوشبختانه بانوان دانشمند نیز داریم که امیدواریم سال‌های آینده افزایش یابند. تمام اساتید نمونه در رشته‌های خود سرآمد هستند.

وی ادامه داد: انتخاب استاد نمونه در راستای تحقق مرجعیت علمی است. در واقع می‌خواهیم شاخص افراد مرجع را به نمایش بگذاریم. اساتید نمونه مرجع علمی کشور هستند. خوشبختانه تعداد اساتید پر استناد یک و دو درصد کشور در حال افزایش است.

زلفی‌گل ادامه داد: اقتدار حاصل از جسارت کشور که در رأس آن رهبر حکیم و فرزانه کشور است یعنی وعده صادق، در سطح بین‌المللی نشان مرجعیت کشور ما است. مرجعیت علمی اولین اولویت وزارت علوم از پنج اولویت است.

وزیر علوم خطاب به اساتید نمونه کشوری افزود: شما در عرصه شاگردپروری هم نمونه هستید. به همین دلیل مرجعیت علمی برای ما مهم است و در قوانین وزارت علوم سعی شده برای ارتقای مرجعیت علمی برنامه داشته باشیم و از ظرفیت برنامه هفتم توسعه خوب استفاده کرده‌ایم. منتظریم ابلاغ شود و به تصویب هیئت وزیران برسانیم.

وزیر علوم گفت: در راستای اهداف برنامه هفتم توسعه، برنامه‌های خوبی در وزارت علوم تدارک دیده شده است که می‌توان به تدوین دستورالعمل اعطای پژوهانه جامع، دستورالعمل تعاملات علمی، ملی و بین‌المللی و دستورالعمل مهارت محور کردن آموزش اشاره کرد که برای این برنامه‌ها اعتبارات لازم نیز پیش‌بینی شده است. در برنامه هفتم توسعه آمده است که ۱۵ درصد اعتبارات برای پژوهش و ۵ درصد به امور فرهنگی اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: جامعه دانشگاهی هم قدرت ایجاد تجهیزات سخت و هوشمند را دارد و هم قدرت نرم را ایجاد می‌کند. هرگونه هزینه برای علم و فناوری بهترین نوع سرمایه‌گذاری برای آینده است.

زلفی‌گل با تقاضا از اساتید گفت: تمام تلاش خود را بکنید تا نسل توانمند‌تر از خود به جامعه تحویل دهید.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زلفی گل: انتخاب استادان نمونه در راستای تحقق مرجعیت علمی است
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • وعده صادق نتیجه دانشگاه‌های ما است
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • حمایتی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکایی
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است