Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@12:55:15 GMT

کاهش حوادث ناشی از کار در استان لرستان

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۸۴۲۹

کاهش حوادث ناشی از کار در استان لرستان

آشتاب گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا افزایش نظارت بر واحدهای کارگری استان موجب کاهش ۶۰ درصدی حوادث ناشی از کار شده است.

« علی آشتاب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی و اساسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صیانت از نیروی کار است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، با بیان اینکه نظارت مستمر بستر بهتر انجام شدن فعالیت هاست،  افزود: این مهم بصورت نظارت توسط کارشناسان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: این نظارت ها به صورت بازرسی و ارزیابی بوده که بازرسان کار نیروها را از حیث ایمنی کار، حفاظت فنی و بهداشت کار در شرایط ایمنی مناسب مورد بررسی قرار می ‎دهند.

 

آشتاب به شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: در جهت پیشگیری و مقابله با کرونا و صیانت از نیروی انسانی شاغل در واحدهای اقتصادی، تشدید بازرسی در کارگاههای مشمول قانون کار در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: درطول شش ماهه نخست سالجاری توسط بازرسان کار این اداره کل 4 هزار و 391 مورد بازرسی از واحدهای کارگری استان انجام شد.

 

آشتاب با تاکید بر اهمیت بازرسی کار و جایگاه ویژه بازرسان کار در تحقق آرمانها و اهداف وزارت متبوع، عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده توسط بازرسان کار در آگاهی نیروی انسانی نسبت به عوامل تهدید کننده در کار و شناسایی مکانهای نا ایمن در کارگاهها حوادث ناشی از کار 60 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است.

 

وی بیان کر: بازرسان کار علاوه بر نظارت های روتین که از طریق بازرسی از کارگاه ها صورت می گیرد موارد، نظارت غیر مستقیم بر واحد های تولیدی را در دستور کار قرار داده اند.

 

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: بازرسی های غیر مستقیم از طریق استقرار مسئول ایمنی در کارگاهها، توجه به نظارت بر تشکیل و فعالیت کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار، نظارت بر عمکرد ایمنی پیمانکاران از طریق صدور صلاحیت ایمنی پیمانکاری، توجه و نظارت بر آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان از طریق مراجع ذی صلاح، نظارت بر رعایت استانداردهای تجهیزات و ماشین‌آلات و اخذ تأییدیه‌های لازم از مراجع ذی‌صلاح را برای کاهش حوادث ناشی از کار انجام می شود.

 

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: حوادث ناشی از کار تعاون اشتغال حوادث ناشی از کار بازرسان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان بر فعالیت جدی و برنامه محور جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان تاکید کرد.
مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  با تلاشهای  حوزه ایمنی  در سال گذشته یکی از  استانهای برتر بوده که اقدامات خوبی انجام داده است.
وی  افزود:در سال گذشته یکصد کیلومتر  از راههای مواصلابی استان نصب نبیوجرسی انجام شده است  که در کاهش  تصادفات موثر بوده است.
وی روز ایمنی و حمل و نقل را به عنوان نقطه عطف اراده و عزم ‌ملی برای تحقق روز و ایام بدون حادثه رانندگی برشمرد و گفت: از آنجا که سرعت، منشاء همه ی تخلفات رانندگی است که فرهنگ‌سازی به عنوان مهمترین عامل در پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.
شیروانی با  قدردانی  از عملکرد صدا و سیما ودیگر رسانه های استان در بحث فرهنگ‌سازی  افزود:همه ی این نامگذاری ها و برنامه ریزی ها با این هدف است که مردم نتایج رعایت قوانین رانندگی را با تمام وجود احساس کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین