Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:55:51 GMT

۳ مرکز جمع آوری سیب زیردرختی در مهاباد تعیین شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۸۵۸۵

۳ مرکز جمع آوری سیب زیردرختی در مهاباد تعیین شد

سعید کریمی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک مرکز در سه راهی دارلک، یک مرکز در شهرک صنعتی و مرکز تعاونی روستایی گوگ تپه آماده خرید سیب زیر درختی از کشاورزان است.

وی ادامه داد: باغداران می‌توانند با تحویل سیب‌های زیردرختی خود بابت هر کیلوگرم بین ۱۱  تا ۱۲ هزار ریال به صورت نقدی در این مراکز محصول خود را تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با بیان اینکه مشکل انباشت سیب صنعتی از سال‌های گذشته در کنار جاده‌ها وجود داشته است اظهار داشت: اداره راهداری طی روزهای آینده اقدام به جمع‌آوری سیب‌های کنار جاده‌ای کرده و کشاورزان باید محصول خود را تنها تحویل مراکز خرید دهند.

کریمی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۳۰ هزار تن سیب صنعتی از باغداران مهاباد خریداری می‌شود، اضافه کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود ۹۵ هزار تن سیب در سطح باغ‌های مهاباد تولید شود که در مقایسه با پارسال ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: در این شهرستان هشت هزار هکتار باغ سیب وجود دارد که ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار آن بارور بوده که امسال به طور میانگین ۱۲ تُن محصول از هر هکتار آن برداشت می شود.

مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: این شهرستان از لحاظ سطح باغات در جایگاه سوم آذربایجان‌غربی و بعد از شهرستان‌های ارومیه و سلماس قرار دارد و به طور میانگین سالانه بیش از ۳۰۰ هکتار باغ جدید در این شهرستان جایگزین باغ‌های پیر و فرسوده می‌شود.

وی اضافه کرد: سیب تولیدی در این شهرستان که بیشتر در ۲ نوع "رد" و "گلدن" و سایر ارقام خارجی است به علت کیفیت مطلوب، قابلیت انبارداری و حمل و نقل آن یکی از محصولات صادراتی به خارج از کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۳ واحد سردخانه‌ای برای نگهداری سیب تولید شده در این شهرستان گفت: این واحدهای سردخانه‌ای در مجموع بیش از ۱۲۵ هزار تن ظرفیت نگهداری انواع میوه را دارد و سیب ذخیره شده در آنها با توجه به نیاز بازار تا پایان سال به تدریج خارج می‌شود.

کریمی افزود: ۴۰ درصد محصولات باغی این شهرستان به صورت تازه‌خوری به مصرف رسیده و ۶۰ درصد آن نیز به شهرستان و استان‌های همجوار فرستاده می‌شود.

وی اضافه کرد: این شهرستان با داشتن بیش از ۱۰ هزار هکتار باغ از ظرفیت و توانمندی خوبی برای احداث کارخانه‌های سورتینگ و بسته‌بندی محصول‌های باغی و سایر صنایع تبدیلی برخوردار است.

شهرستان مهاباد بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

با وجود ممنوعیت انباشت سیب‌های زیردرختی توسط سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی به علت بروز مشکلات بهداشتی و ایجاد سیمای ناموزون در کنار جادهای استان، بازهم انباشت سیب در حاشیه جاده‌های میاندوآب‌ مشاهده می‌شود.

به گفته مسوولان جهاد کشاورزی استان با توجه به اینکه حریم جاده ها با انباشت سیب‌های صنعتی اشغال و منجر به ایجاد مشکلات بهداشتی می‌شود لازم است دستگاه مربوطه نسبت به پاکسازی جاده و رفع این موضوع اقدام کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی اخبار کنکور انباشت سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به نجات کودک دو ساله در حال غرق شدن در رودخانه ای در یکی از روستاهای شهرستان مهاباد گفت: این حادثه  عصر دیروز جمعه در جاده مهاباد به سردشت در روستای گردشیلان روی داد که نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات کله کاوی مهاباد پس از اطلاع از موضوع به محل اعزام شدند.

حمید محبوبی افزود: نجاتگران هلال‌احمر بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه کودک دو ساله مغروق را نجات داده و پس از انجام اقدمات پیش بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن تراپی به مرکز درمانی انتقال دادند.

 

 

دیگر خبرها

  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد