Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@21:51:03 GMT

مکان جدید آرادکوه توسط محیط زیست جانمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۸۸۷۸

مکان جدید آرادکوه توسط محیط زیست جانمایی می‌شود

محمد تقی زاده معاون عمران استانداری استان تهرا ن در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس تهران درباره جابجایی آرادکوه اظهار کرد: پس از جانمایی جدید محل دفع زباله توسط محیط زیست، تصمیات لازم درکارگروه پسماند استان اتخاذ می شود.

وی در ادامه افزود: آراد کوه با سابقه دیرینه ۵۰ ساله بوده و جابجایی آن برای شهرداری تهران هزینه هایی را در بر خواهد داشت که می توان به عدم اعمال نظر و عدم اختیار در خارج از محدوده شهر تهران اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمران استاندار تهران با اشاره به برگزاری جلسه در مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری مشکلات پیش رو بیان داشت: محیط زیست استان تهران به موجب قانون پسماند مکلف شده در سطح محدوده استان برای جانمایی جدید،  بررسی هایی را انجام داده و محل هایی که قابلیت دفن زباله را دارند، شناسیایی کند.

تقی زاده  با اشاره به فاصله ۵۰ کیلومتری محل دفع زباله از شمال تا جنوب تهران عنوان کرد: این جابجایی برای شهرداری هزینه هایی را درپی داشته که با جابجایی محل دفن این هزینه ها ببیشتر خواهد شد.

وی در همین رابطه بیان داشت: با توجه به تولید روزانه ۷۰۰۰ تن زباله در تهران رعایت نکات زیست محیطی، حمل و نقل و دیگر ملاحضات موجود، بررسی های همه جانبه ای برای مکان یابی جدید باید انجام داد.

معاون عمران استاندار تهران  با اشاره به دستور رئیس جمهور و وجود ضرورت جابجایی آرادکوه خاطرنشان کرد: محیط زیست باید کارشناسی های اولیه را انجام داده و در کارگروه پسماند استان تهران مطرح کرده تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

النتهای پیام/پ/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست تهران زباله حمل و نقل محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۸۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره حق آبه هیرمند گفت: تقریبا ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است و اگر بتوانیم همین شرایط را ادامه دهیم کل کانال مرطوب شود. پوشش گیاهی جایگزین  و شرایط آب و هوایی مرطوب خواهد شد.

وی ادامه داد: از ۷۰ دریچه کمالخان حدود ۴ دریچه باز شده است، اما باید اصلاحیه انجام شود تا این آب به سمت گود زره نرود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • کوه‌خواری و برهم زدن محیط زیست در روستای سرآسیاب شش + فیلم
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد