Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-تعداد سالمندان مستمری بگیر اصلی با ۹ درصد افزایش از ۱.۳۳۱ هزار نفر در سال ۱۳۹۷، به ۱.۴۵۱ هزار نفر در سال ۱۳۹۸ رسیده است.

براساس آمار موجود ۴۱ درصد از مستمری بگیران و ۴ دهم بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از نظر تعاریف بین المللی سالمند محسوب می‌شوند.

براساس پیش بینی سازمان ملل تعداد سالمندان (۶۵ سال بیشتر) تاسال ۲۰۵۰، به بیش از ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد نفر خواهد رسید. جمعیت سالمندان کشور در سال ۱۳۹۷، برابر با ۵.۱۱۶ هزار نفر در سال ۱۳۹۸ برابر با ۵.۲۸۳ هزار نفر است که ۳.۳ درصد افزایش یافته است.

در سازمان تامین اجتماعی تعداد سالمندان بیمه شده با ۰.۶ درصد افزایش از ۵۳.۳۸۷ نفر در سال ۱۳۹۷، به ۵۳.۶۹۹ نفر در سال ۱۳۹۸ رسیده است. همچنین تعداد سالمندان مستمری بگیر اصلی با ۹ درصد افزایش از ۱.۳۳۱ هزار نفر در سال ۱۳۹۷، به ۱.۴۵۱ هزار نفر در سال ۱۳۹۸ رسیده است.

براساس برآورده‌های انجام شده پیش بینی می‌شود جمعیت سالمند کشور طی ۲۰ سال آینده با ۱۱۴.۸ درصد افزایش از ۴.۸۷۱ هزار نفر در سال ۱۳۹۵ به ۱۰.۴۶۵ هزار نفر در سال ۱۴۱۵ برسد.

در سازمان تامین اجتماعی براساس پیش بینی‌های اکچوئریال جمعیت سالمند تحت پوشش طی ۲۰ سال آینده بالغ بر ۳.۴۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

نسبت جنسی سالمندان از ۹۴ درصد در سال ۱۳۹۷ به ۹۳ درصد در سال ۱۳۹۸ رسیده است به عبارتی در سال ۱۳۹۸، به ازای هر ۱۰۰ زن سالمند در کشور، حدود ۹۳ مرد سالمند وجود دارد که این امر حاکی از افزایش تعداد سالمندان زن نسبت به مردان سالمند است.

در سازمان تامین اجتماعی نسبت جنسی سالمندان در بیمه شدگان در سال ۱۳۹۸، برابر ۹۵ درصد و نسبت جنسی سالمندان در مستمری بگیران ۶۸ درصد است.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی سال ۱۳۹۸ رسیده تعداد سالمندان هزار نفر در سال نفر در سال ۱۳۹۸ درصد افزایش سال ۱۳۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دکتر امین خوش اخلاق مسئول واحد کنترل کیفی شرکت بن‌یاخته‌های رویان و مهندس هادی جوشقانی، مسئول نمایندگی‌های شرکت بن‌یاخته‌های رویان با حضور در زاهدان از نمایندگی بانک خون بند ناف مستقر در بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان بازدید کردند.

در این بازدید دکتر خوش اخلاق ضمن ابراز خرسندی از افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های اخذ شده در استان نسبت به سال گذشته خواستار هماهنگی با معاونت درمان استان و پزشکان متخصص زنان و زایمان مستقر در استان جهت برگزاری همایش بانک خون رویان با حضور اساتید کشوری شده و بر موضوع تبلیغ و ترویج این خدمت قابل ارائه به مردم استان تاکید کردند.

عباس صفدری رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان نیز ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت نمایندگی بانک خون استان بر تبلیغات رسانه ای در سطح ملی و تولید محتواو انتشار آن در سطح گسترده جهت آگاهی بخشی و آشنایی عموم مردم با مقوله ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان و فواید انجام این کار تاکید کردند.

وی افزود: نباید از بانک خون بند ناف بعنوان یک فعالیت صرفاً اقتصادی در جهاددانشگاهی نام برده شود بلکه باید بعنوان یک افتخار ملی و یک خدمت ملی مختص جهاددانشگاهی از آن یاد شده و بعنوان یک فعالیت گزین از آن نام برده شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد با عنایت به هماهنگی های صورت گرفته و فراهم شدن مقدمات کار، نمایندگی بانگ خون بند ناف در شهرستان چابهار راه اندازی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان