Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری استان تهران در جمع خبرنگاران درباره‌ی وضعیت پروازهای مسافری به مقصد عراق گفت: تا پایان اربعین هیچ پرواز مسافری به عراق نخواهیم داشت و اگر پروازی در این مسیر انجام می‌شود تنها برای تردد مسئولان دو کشور یا اتباع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تردد زائران در مرزهای چهارگانه ممنوع است 

همچنین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: برابر اعلام ستاد مرکزی اربعین کشور و عدم اعلام آمادگی کشور عراق برای پذیرش زائران، هرگونه تردد در مرزهای چهارگانه خسروی، مهران، شلمچه و چذابه ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس؛ سردار "احمدعلی گودرزی" گفت: توفیق نشد خدمتگزار زائران در مرزهای کشور باشیم، اظهار کرد: امیدواریم که سایه ویروس منحوس کرونا از جهان رخت ببند تا شاهد برگزاری راهیپمایی عظیم اربعین سرور سالار شهیدان امام حسین (ع) در سال‌های آینده باشیم.

وی با اشاره به عدم برگزاری کنگره عظیم اربعین در سال جاری، افزود: برابر اعلام ستاد مرکزی اربعین کشور و همچنین عدم اعلام آمادگی کشور عراق برای پذیرش زائران، هرگونه تردد در مرزهای چهارگانه خسروی، مهران، شلمچه و چذابه ممنوع می‌باشد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه زائران از حضور در مرزها خودداری کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بسترهای لازم برای پذیرش زائران در کشور عراق مهیا نیست، به همین منظور مرزبانی کشور عراق با افرادی که به صورت غیرقانونی وارد مرزهای این کشور شوند برخورد قاطع خواهد داشت.

سردار گودرزی تاکید کرد: تمامی تحرکات و تجمعات فردی و کاروانی زائران رصد و کنترل می‌شود و از ورود آنها به مرزهای کشور جلوگیری خواهد شد.

گفتنی است دیروز خبرهایی از برگزاری اربعین در عراق و اجازه این کشور به کشورهای خارجی برای اعزام ۱۵۰۰ زائر در اربعین خبر رسیده بود. ستاد اربعین ایران البته از چنین چیزی اظهار بی بی خبری کرد.

دراین‌باره بیشتر بخوانید؛

تصمیم عراق برگشت؛ اربعین با زائران خارجی برگزار می‌شود | هر کشور چند نفر؟

عراق اربعین امسال از هر کشور ۱۵۰۰ زائر می‌پذیرد | تکلیف زائران ایرانی مشخص شد

بی‌خبری ایران از تصمیم عراق برای برگزاری اربعین | تصمیم با ایران است یا عراق؟

کد خبر 553778 برچسب‌ها مرزباني وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی - وزیر راه ماه محرم - اربعین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مرزباني وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه ماه محرم اربعین کشور عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۹۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مرحله دوم انتخابات گفت:در مرحله اول انتخابات، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و ۴۵ نماینده برای انتخاب باقی مانده‌اند. انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد. انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: در این حوزه‌ها علاوه بر این‌که احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.

وزیر کشور همچنین با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح می‌باشد. یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کارهای آن در حال انجام است.

وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرزهای کشور بیفتد اما با توجه به حساسیت، مرزهای شرق و غرب به ویژه مرزهای شرقی اولویت دارد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900673

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی