Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@08:45:45 GMT

واکسن پپتید کرونا در ژاپن تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۹۳۴۴

واکسن پپتید کرونا در ژاپن تولید شد

بیماری ناشی از ویروس کروناویروس سارس-کووید-۱۹، مردم جهان را تحت تاثیر قرار داده به همین دلیل شرکت‌ها و موسسات تحقیقاتی در حال تولید واکسن‌های محافظتی هستند.

شرکت بیوتکنولوژی ژاپن اعلام کرد: تحقیق و تولید واکسن پپتید علیه ویروس کرونا را آغاز کرده و پرونده ثبت اختراع را به پایان رسانده است.

شرکت OncoTherapy Science در بیانیه‌ای گفت: این واکسن می‌تواند در کنترل عفونت ویروس و سرکوب پیشرفت بیماری کووید-۱۹، بیماری تنفسی ناشی از ویروس کرونا موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت در کاوازاکی، استان کاناگاوا مستقر است و در سال ۲۰۰۱ تاسیس شده است.

این شرکت در حال تولید واکسن‌های پپتید سرطانی و ارائه خدمتی برای تجزیه‌وتحلیل پاسخ ایمنی مخصوص آنتی‌ژن است.

لازم به ذکر است تا چند سال پیش، از تجزیه‌وتحلیل ویروس تا تایید واکسن، ۱۵ تا ۲۰ سال زمان لازم بود. فناوری‌های جدید و تجربه قبلی با پروژه‌های واکسن‌سازی علیه ویروس‌های مرتبط سرعت بسیار بالایی را ممکن می‌کند. این مورد با نتایج میان‌دوره‌ای که برخی از شرکت‌ها و گروه‌های تحقیقاتی برای پروژه‌های خود گزارش کردند، بیانگر این پیشرفت است. بسیاری از افراد قبلا آزمایش را با داوطلبان آغاز کردند و یا قصد دارند در ماه‌های آینده این کار را انجام دهند./ایسنا


اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی

تین نیوز

دانشمندان ژاپنی برای اولین بار داده ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه در باندهای طول موج فرکانس بالا در فاصله ۳۳۰ فوتی (حدود ۱۰۰ متری) منتقل کردند و این نخستین گام کابرد نسل ششم اینترنت بدون سیم به شمار می رود.

به گزارش تین نیوز از سیتنا، کنسرسیوم (مجموعه ای) از شرکت های ژاپنی اولین دستگاه بی سیم پرسرعت 6G در جهان را ساخته اند که می تواند داده ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در۱۰۰ متر انتقال دهد؛ سرعتی نزدیک به ۲۰ برابر سریع تر از نسل پنجم اینترنت بی سیم( 5G).

نتایج آزمایش های جدید که یازدهم آوریل در بیانیه مشترک این شرکت ها اعلام شد، نشان می دهد که دستگاه بی سیم کنسرسیوم داده ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در داخل باند ۱۰۰گیگاهرتز، و در فضای باز در باند ۳۰۰گیگاهرتز مادون قرمز در مدار الکترومغناطیسی قرار دارد، منتقل می کند.

لایو ساینس با تحلیل داده های این گزارش می گوید میانگین سرعت انتقال داده های نسل ششم اینترنت، نزدیک به ۵۰۰ برابر سریع تر از سرعت اینترنت تلفن های همراه نسل پنجم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف آسترازنکا به عوارض مرگبار واکسن/ رشوه، دروغ و پنهان‌کردن حقیقت برای تجارت با سلامتی انسان‌ها