Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@20:50:50 GMT

اثرات معجزه آسای وضو (قسمت سوم)

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۹۴۳۲

اثرات معجزه آسای وضو (قسمت سوم)

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت مشرق زمین، پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند:«مقدار آب درمیان دهان (استنشاق) قرار دهید و سپس خارج کنید و در این کار جدیت و مبالغه کنید که باعث رحمت و آمرزش می گردد و شیطان (میکروب) را از شما دور می سازد»( وسائل الشیعه، به نقل از  قاضی زاهدی، 1377).

 

تاثیر وضو بر بیماری های تنفّسی

یکی از راه های عمده انتقال عفونت های تنفّسی و یا بسیاری از عفونت های دیگر، بینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی استنشاق میکروب از راه بینی یک روش عمده انتقال بسیاری عفونت هاست، خصوصاً در فصل سرما به علت تجمع نزدیک به هم افراد در محیط های بسته که سبب شرایط مناسبی جهت انتقال عفونت ها از همین راه می شود و بیماری امکان شیوع بیشتری می یابد و به همین علت در فصل سرما شایع ترین علل مراجعه بیماران چه خردسال و چه بالغین به مراکز درمانی و کلینیک ها، سرماخوردگی است که عمده انتقال بیماری از راه بینی است.یکی از مهم ترین راه های جلوگیری از انتقال عفونت های تنفسی و یا به عبارت ساده تر، اولین سدّ دفاعی بدن در مقابل این عفونت ها، مژک هایی هستند که در مخاط بینی وجود دارند و با تماس هوای آزاد (هنگام دم مرطوب می شوند و به عنوان مانعی در عبور میکروب ها و مواد زاید به دستگاه تنفسی عمل می کنند.بنابراین، همان طور که مشخص شد مواردی که در حین وضو مورد توصیه مؤکد اسلام قرار گرفته و در بیان گهربار معصومین (ع) مکرر آمده، یک راه بسیار مهم در پیشگیری از بسیاری عفونت ها و حساسیت ها  می باشد(کریمی یزدی، کوهپایی و ذکری، 1390)

رابطه وضو با طب سوزنی

طب سوزنی سابقه ای کهن دارد. اکتشافاتی که تاکنون از قبر های ماقبل از تاریخ و حتی قبل از کشف خط و نوشته به عمل آمده است وجود سوزن هایی را نشان می دهد که به منظور درمان به کار می رفته اند. جنس این سوزن ها متفاوت بوده، بعضی از سنگ نوک تیز بوده و تعدادی از جنس طلا و نقره. در قرن 19 با نفوذ اروپایی ها در چین، طب سوزنی نخستین بار در جوامع طب غربی مورد توجه قرار گرفت. با به قدرت رسیدن مائوتسه تونگ در قرن 20 طب سوزنی مجددا در چین رونقی گرفت و در تمام دوران جنگ های داخلی و پس از آن، آموزش و استفاده از این روش در بیمارستان ها رواج یافت، در حال حاضر و برحسب توصیه  مائوتسه تونگ طب سوزنی و طب غربی چه از نظر کاربرد و درمان و چه از نظر تحقیقات در چین سهمی مساوی دارند. طب سوزنی یک فلسفه است؛ فلسفه ای که با مردم چین آمیخته شده است . این فلسفه بیان می دارد که دنیای ماده و انرژی، سوای از هم نیستند بلکه در امتداد هم می باشند. در تمام کائنات تنها 2 قدرت است که جلوه می کند، یین و یانگ . علاوه بر آن عناصر سازنده هستی 5 عنصر می باشند. فلز، چوب، آب، آتش و خاک. این عناصر به صورت مکمل یا متضاد یکدیگر عمل می کنند . روبرو شدن عناصر متضاد  نظیر آب با آتش  منجر به بیماری و روبرو شدن عناصر مکمل نظیر چوب با آتش  منجر به سلامتی می شود.  در طب سوزنی مبنا بر کانال های انرژی بیمار و نقاط انرژی مند استوار شده است.  این مبنا در عمل بسیار قوی ظاهر شده و در تشخیص و درمان بیماری ها کارساز بوده است . در پزشکی کهن چین ضربان نبض بر 12 نوع متفاوت می باشد. یک پزشک (حکیم) چینی در نهایت ظرافت هر یک از این نبض ها را گرفته، اندازه گیری می کند. هر یک از این نبض های 12 گانه به یکی از اعضای داخلی بدن مرتبط است. در نتیجه با یشگیری نبض ها می توان امعا و احشایی که دچار بیماری شده اند را دقیقا مشخص نمود. این 12 کانل بسته به اندامی که با آن مرتبط می شوند؛ نام گذاری میشوند و عبارتند از:( نصراللهی،  وضو و نماز از دیدگاه انرژی درمانی،1390)

 1-کانال کیسه صفرا

2- کانال کبد

3- کانال ریه

4- کانال روده بزرگ

5- کانال شکم – معده

6- کانال طحال

7- کانال قلب

8- کانال روده ی کوچک

9- کانال مثانه

10- کانال کلیه

11- کانال گردش جریان خون – جنسی

12- کانال سه گانه

هر گونه سد انرژی در این کانال ها منجر به بیماری می گردد. به طور کلی 2 عمل می تواند منجر به بیماری شود: یکی انسداد کانال های انرژی و دیگری جاری شدن انرژی منفی در آنها.  در روی مسیر ها نقاطی وجود دارد که از طریق آن انرژی کانال ها با محیط پیرامون مبادله می شود. همچنین تاثیر گذاری بر آنها می تواند منجر به تغییرات کیفی و کمی توده انرژی گردد و این نقاط در طول بدن پراکنده بوده ولی در بعضی مناطق اهمیت ویژه ای میابد. یکی از مهمترین این نقاط در ناحیه ی فرق سر واقع شده است که به هنگام مسح سر تحریک میشود. به طرق گوناگونی می توان بر روی این کانال ها و نقاط خاص تاثیر گذاشت.

همانطور که از اسم طب سوزنی بر می آید، یکی از بهترین راه های تاثیر گذاری، استفاده از سوزن های مخصوص است.

 .علاوه بر آن از هر جسم نوک تیز – مانند نوک ناخن یا ماساژ یا گرم کردن و ... نیز می توان بهره برد. تحیقات علمی نشان داده که ابزاری که در این میان استفاده می شود زیاد مهم نیست بلکه تشخیص صحیح گرفتگی انرژی و پیدا کردن نقطه یا کانال خاصی که منجر به گشودگی آن می شود بسیار مهمتر است . طب سوزنی از دیدگاه علمی کاملا بررسی و پذیرفته شده است. طب سوزنی در چهار قلمرو قلب، دستگاه تنفسی، دستگاه هاضمه و ترکیبات خون عمل می کند. هنگامی که به وضو به عنوان یک شیوه در متنی نگریسته میشود؛ در ابتدای امر نتایج حیرت آور است که جلب توجه میکند. تا جایی که در یک مورد انحراف جانبی ستون فقراط به کمک این عمل تسکین و اندکی بعد درمان شد.(همان)

وضو و اصل تاخیر زمانی

این‌ اصل‌ جوابگوی‌بسیاری‌ سؤالهاست‌ و تجریبات‌ گوناگونی‌ با کمک‌ آن‌ قابل‌ توجیهند. اصل‌ تأخیرزمانی‌ بیان‌ می‌دارد که‌ کالبد جسمانی‌ ما نسبت‌ به‌ کالبد انرژی‌ (هاله‌) دارای‌انعطاف‌ پذیری‌ کمتری‌ است‌ و به‌ گونه‌ای‌ سطح‌ ارتعاش‌ آن‌ پایین‌تر است‌. درنتیجه‌ نسبت‌ به‌ کنش‌های‌ محیطی‌ با سرعت‌ کمتری‌ پاسخ‌ می‌دهد. بیماری‌ یا هرگونه‌ تغییری‌ در فرد، قبل‌ از آنکه‌ در کالبد جسمانی‌ و در بدن‌ بروز کند؛ در هاله‌انرژی‌ خود را نشان‌ می‌دهد. هاله‌ انرژی‌ ما تغییرات‌ را بسیار سریعتر از جسم‌،فهمیده‌ و تحت‌ تأثیر قرار می‌گیرد. در برنامه‌ وضو نیز این‌ اصل‌ قابل‌ تأمل‌ است‌. هر بار که‌ فرد وضو می‌گیرد؛تغییرات‌ جالبی‌ در وضعیت‌ انرژی‌ ایجاد می‌شود. ولی‌ برای‌ بروز این‌ تأثیرات‌ درجسم‌، عمل‌ وضو باید برای‌ مدتی‌ ادامه‌ یابد. این‌ مدت‌ بستگی‌ به‌ نوع‌ بیماری‌،وضعیت‌ روحی‌ بیمار، مدت‌ زمانی‌ که‌ فرد بیمار بوده‌ و اراده‌ بیمار جهت‌ خوب‌شدن‌ دارد. به‌ طور متوسط‌ یک‌ دوره‌ 21 روزه‌ پیشنهاد می‌شود. هر چند که‌ممکن‌ است‌ بسیار زودتر از این‌ مدت‌ نیز، نتیجه‌ محسوس‌ باشد. در برخی‌موارد، بیمار در صورت‌ بهبودی‌ اندک‌ بیماری‌ لاعلاج‌ خود، می‌تواند تا ماهها وحتی‌ سالها وضو گرفتن‌ را دنبال‌ کند. اگر بیماری‌ از آرتروز پیشرفته‌ در رنج‌ باشد ودریابد که‌ با وضو گرفتن‌ در ساعات‌ 3 تا 5 عصر، بیماری‌ وی‌ حداقل‌ تسکین‌می‌یابد؛ با کمال‌ میل‌ راضی‌ است‌ تا پایان‌ عمر در آن‌ ساعت‌ خاص‌ وضو بگیرد.همچنانکه‌ بسیاری‌ از تجویزهای‌ دارویی‌ معمولی‌ نیز تا پایان‌ عمر بیمار ادامه‌می‌یابد. مزیت‌ وضو گرفتن‌ آن‌ است‌ که‌ هزینه‌ای‌ در بر نداشته‌ و انجام‌ دادن‌ آن‌راحت‌ است‌. برنامه‌ پیشنهادی‌ وضو گرفتن‌ برای‌ حداقل‌ 21 روز تجویز می‌شود.و در صورت‌ بروز نشانه‌های‌ بهبودی‌، می‌تواند تا درمان‌ کامل‌ ادامه‌ یابد. بخاطرداشته‌ باشید که‌ این‌ روش‌ قادر است‌ حتی‌ بیماریهای‌ لاعلاج‌ را نیز درمان‌ و بهبودبخشد. یکی‌ از بزرگترین‌ معضلات‌ داروهای‌ آلوپاتی‌، عوارض‌ جانبی‌داروهاست‌. این‌ شیوه‌ درمانی‌ - وضو گرفتن‌ - هیچ‌ عارضه‌ جانبی‌ ندارد. فقط‌می‌خواهد به‌ شما بگوید که‌ بسیاری‌ از بیماریها ومشکلات‌ سخت‌ با شستن‌صحیح‌ دست‌ و صورت‌ - وضو - قابل‌ درمان‌ است کافی‌ است‌ آن‌ را امتحان‌کنید.(نصراللهی، وضو و نماز از دیدگاه انرژی درمانی، 1390)

تاثیر نماز بر سلامت جسم

از نظر علمی ثابت شده ‌که میزان انرژی حیاتی، قبل و بعد از طلوع خورشید و قبل و بعد از غروب خورشید، به بالاترین حد خود می‌رسد و می‌بینیم که سفارش به نماز اول وقت، یعنی درست قبل از طلوع و غروب خورشید شده است‌ تا انرژی حیاتی بیش‌تری را دریافت‌ داریم. نماز و دعا و عبادت جمعی نیز بسیار قدرت دارد ، زیرا انرژی جمعی ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که در اسلام، نماز جماعت و دعای جمعی، سفارش شده است. در اسلام نماز وحشت سفارش شده است. امروزه نیز از نظر علمی، ثابت شده‌ که در زمان خورشید‌گرفتگی و طوفان‌های خورشیدی، بیماری‌های روانی، شدت می‌گیرند. درضمن، تغییر در قرص ماه یا گردش ماه و هم‌چنین ماه‌گرفتگی نیز با بیماری‌های روحی و روانی و شدت و نقصان آن مرتبط است. میزان انرژی‌های منفی آزادشده طی زلزله، طوفان و سیل نیز افزایش می‌یابد و حال امروز بهتر می‌توانیم درک کنیم که چرا سفارش به خواندن نماز وحشت‌ در زمان ماه‌گرفتگی و یا خورشید‌گرفتگی و بروز سیل، زلزله، طوفان و دیگر بلاهای آسمانی‌ شده است تا با انرژی نماز و عبادت که نوعی انرژی الهی است، بتوانیم بر انرژی‌های منفی ماه‌گرفتگی و خورشیدگرفتگی غلبه کنیم.(غفوری، 1395)

 نماز خواندن، تبادل انرژی‌های منفی  با انرژی‌های مثبت است که این تبادل در حالت‌های مختلف نمازخواندن به شرح زیرمی‌باشد:

حالت ایستاده: تبادل انرژی با زمین‌ از طریق چاکرای کف پاها و گرفتن انرژی معنوی از چاکرای سر می‌باشد.

حالت رکوع: تبادل انرژی بالاتنه با پایین‌تنه‌ از طریق چاکرای کف دست‌ها و چاکرای روی زانوها می‌باشد.

حالت سجده: تبادل انرژی‌های منفی با زمین از هفت منطقه‌ چاکرای پیشانی، چاکرای زانوها، چاکرای کف دست‌ها و چاکرای روی پاها و گرفتن انرژی مثبت زمین از طریق این چاکراها می‌باشد.انرژی زمین، احساس شادی، رضایت، امید، لذت و میل ‌ادامه‌ی حیات را ایجاد می‌کند.در حالت سجده، چاکرای پیشانی که مرکز استدلال و منطق است، متعادل می‌گردد. افرادی که سجده‌های طولانی‌تری داشته باشند، می‌توانند این چاکرا را متعادل‌تر ساخته و به افرادی ‌منطقی‌تر و حتی روشن‌ضمیر تبدیل گردند. این چاکرا، مرکز خلاقیت‌ها، الهام‌ها، منطق و استدلال است.‌ در اسلام نیز سجده‌ طولانی سفارش شده است.تحقیق‌ها بر روی یکی از ورزش‌های «یوگا» که بسیار شبیه به انجام سجده است، نشان داده که سجده‌ مداوم و مکرر به‌خصوص طولانی‌ می‌تواند:

- موجب بالارفتن سطح منطق و استدلال گردد. (به علت فعال شدن چاکرای چشم سوم)

- سبب فعال شدن چاکرای آجنا ‌(وسط پیشانی) و سبب روشن‌بینی و اشراق  گردد.

- موجب افزایش سطح آگاهی و کنترل انرژی‌های روانی (به دلیل فعال کردن چاکرای چشم سوم و آجنا) گردد.

- سبب کشیدگی ماهیچه‌های پشت و آسودگی ماهیچه‌های کمر و اتصال بین مهره‌ها گردد.

- سبب رهاشدن دیسک‌های ستون فقرات و به حالت طبیعی درآمدن مهره‌ها گردد.

- سبب آرامش اعصاب سمپاتیک، تنظیم‌ غده‌ آدرنال و به موجب آن‌ها، تسکین‌دهنده و کاهش‌دهنده‌ی خشم و عصبانیت باشد.

- به علت فشار به معده و فعال کردن چاکرای خورشیدی، دافع یبوست است.

- معالج بیماری «سیاتیک» است.

- موجب تبادل بیش‌تر انرژی‌های منفی بدن با انرژی‌های مثبت زمین از طریق چاکراهای کف دست‌ها، روی پاها، روی زانوها و روی پیشانی گردد.

حالت نشسته: در این حالت نیز تبادل انرژی با زمین از طریق چاکرای پاها و زانوها و چاکرای خاجی یا ریشه (در انتهای دنبالچه) صورت‌گرفته و انرژی روحانی از چاکرای تاجی یا سر گرفته می‌شود.در این حالت، دست‌ها روی پاها است تا انرژی بالاتنه و پایین‌تنه با هم تبادل شده و گرد‌ش انرژی متعادل گردد. استحکام بخشیدن و تقویت عضلات پاها و ران ها،کمک به نفخ معده و روده، بهبود فتق از خواص نشستن بعد نماز است.

حالت قنوت: در این حالت، تبادل انرژی از طریق کف دست‌ها اتفاق می‌افتد. در حین نماز‌خواندن، با گفتن ذکرها، انرژی خود‌درمان‌گر "آلفا» آزاد گشته و سپس در وضعیت‌های مختلف نماز، در کل بدن به گردش درمی‌آید. درضمن، با گرفتن دست‌ها در مقابل صورت در زمان قنوت، برگشت انرژیِ درمان‌گر به کمک صورت نیز اتفاق می‌افتد.

نماز داروی ضروری از طرف خدا

حتما تا به حال‌در باره خطرات گوشی‌های موبایل یا زندگی در نزدیکی نیروگاهای برق چیزهایی شنیده‌اید. بنابر تحقیقات پروفسور لای امواج مغناطیسی که از نیروگاهای برق یا وسایل برقی مثل سشوار و ریش‌تراش برقی و...ساطع می‌شود به دی ان ای سلولهای مغزی آسیب می‌رساند و قابلیت ترمیم را در آنها از بین می‌برد. میدانهای مغناطیسی خارجی علاوه بر آسیب به دی ان ای مغز اثر منفی دیگری به بدن دارند. این میدان ها باعث اختلال در میدان مغناطیسی طبیعی بدن می‌شوند. همانطور که می‌دانید نزدیک به 70%از بدن ما را آب فراگرفته و مولکولهای آب به صورت دو قطبی هستند و زمانی که ما در معرض یک میدان مغناطیسی خارجی قرار می گیریم،این مولکولها در جهت آن میدان قرار می‌گیرند و این پدیده باعث می‌شود نظم میدان مغناطیسی ما به هم بریزد.علاوه بر عوامل خارجی، یکسری عوامل داخلی نیز وجود دارند که باعث می‌شوند اختلال در میدان بدن ایجاد شود. مهمترین آنها بارهای الکتریکی هستند که هنگام شارش بار در عصب در اطراف آن به وجود می آیند و به صورت الکتریسیته ساکن در بافتهای بدن ذخیره می‌شوند و میدانی که در اطراف این بارها بوجود می‌آیند، در میدان بدن ایجاد خلل می‌کنند.این‌بارها به خصوص در نقاطی که تراکم اعصاب بیشتر است، ذخیره می‌شوند و به دلیل این که هم تراکم زیادی دارند و هم در نزدیکی عصبهای بیشتر و مهمتری قرار دارند برای بدن به شدت مضر هستند. از جمله این نقاط ناحیه سر و دستها و قسمت مچ یا به پایین است و در بین این سه قسمت،سر اهمیت ویژه‌ای دارد، چون بارهای ذخیره شده در آن علاوه بر ایجاد خلل درمیدان مغناطیسی مغز باعث اغتشاش در امواج مغزی نیز می‌شوند.  چگونه می‌توان باعث خلل این اثرات سو که باعث اختلال در بدن ما و بیماریهایی مثل سرطان می‌شوند را خنثی کرد؟. در اینجاست که باید گفت خداوند راه حل تمام این سوالات را در یک عمل ساده که امکان آن برای همه افراد وجود دارد و بیش از چند دقیقه هم وقت نمی برد و هیچ ضرری هم ندارد به انسان هدیه داده و آن نماز است.آنگونه که از تصاویر به دست آمده از میدان مغناطیسی زمین پیداست، به طور شگفت‌انگیزی اگر انسان در هر نقطه از زمین رو به قبله بایستد،میدان مغناطیسی بدنش بر میدان مغناطیسی زمین منطبق می‌گردد و در مدتی که در نماز است، میدان بدنش منظم می‌شود. پروفسور بور دریافته است که در بدن تمام دانشجویان مؤنث ماهی یکبار تغییر ولتاژ شدید ایجاد می‌شود و میدان بدن به منظم‌ترین حالت خود می رسد شاید یکی از دلایلی که زنان نیازی ندارند در این مدت نماز بخوانند، همین موضوع باشد. اخیرا هم کشف شده است که علت این‌که قلب زنان منظم‌تر و قوی‌تر از مردان می‌زند، همین تغییر ولتاژ هست.

تاثیر نماز بر آرامش عضلات

گروهی از نویسندگان مسلمان، کوشیده‌اند، در حرکات حین نماز اعم از قیام و قنوت و رکوع و سجود جنبه‌هایی از نرمش عضلانی و ورزش بدنی را بجویند و آن را با نرمش‌های متداول دیگر که منجر به استراحت و آمادگی عضلانی می‌شوند، مقایسه کنند. اما دیدگاه ما به آرامش عضلانی ناشی از نماز، از دریچه دیگری است. دانش پزشکی امروزه، به اثبات رسانده است که اگر شخصی در ساعت حدود 10 شب بخوابد و حدود ساعت 5 صبح از خواب بیدار شود (یعنی حدود 7 ساعت خواب) در ساعت حدود 1 بامداد، در بدن او برخی مواد شیمیایی شبه مرفین که به عنوان گروهی اندورفین‌ها و آنگفالین‌ها نامگذاری شده‌اند، ترشح می‌شوند که این مواد اثر مستقیم بر روی قسمتهای مختلف بدن از جمله عضلات اسکلتی دارند و منجر به راحتی و ریلکس شدن عضلات، در طول روز آینده برای فرد می‌شوند . اما چنانچه شخص در ساعت حدود 12 شب بخوابد و صبح روز بعد ساعت 10 صبح از خواب برخیزد (یعنی حدود 10 ساعت خواب) اندروفین‌ها و آنکفالین‌ها برخلاف حالت گذشته افزایش ترشح کافی پیدا نمی‌کنند و در نتیجه این امر، سبب می‌شود با این که این شخص حدود 3 ساعت بیشتر از شخص قبلی خوابیده است، از آرامش و استراحت عضلانی به اندازه کافی بهره‌مند نشود و درست به همین علت است که هر چه خواب انسان بیشتر ادامه پیدا کند و مثلاً تا ساعت 10 صبح طول بکشد، احساس خستگی و کوفتگی عضلانی پس از آن بیشتر خواهد بود  و اما فریضه نماز با اثر درخشان و بی‌نظیری که در ایجاد بهداشت خواب دارد ، در این مورد نیز نقش بسیار موثری ایفا می‌کند. چرا که نماز صبح ضمن ایجاد الزام و وجوب برای سحرخیزی، انسان را خود به خود به سوی یک آرامش عضلانی ناشی از مواد شیمیایی درون‌زا سوق می‌دهد. بزرگان عرصه علم و اندیشه مانند استاد شهید مرتضی مطهری (ره) نیز برنامه زندگی خود را بر مبنای خوابیدن در ساعت حدود 10 شب و برخاستن از خواب، حدود نیم ساعت قبل از اذان تنظیم کرده بودند  تا از مواهب خدادادی و بی حد و حصر نماز، حداکثر فیض و بهره را ببرند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بیماری های تنفسی تأخیر زمانی سلامت چشم آرامش عضلات میدان مغناطیسی انرژی های منفی ساعت حدود تبادل انرژی بیماری ها وضو گرفتن میدان بدن کف دست ها طب سوزنی کانال ها عفونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۹۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانلود شب های مافیا زودیاک فصل ۲ قسمت ۱۲ دوازدهم (قسمت 12 فصل 2 زودیاک) با حجم نیمه رایگان

دانلود شب های مافیا زودیاک فصل ۲ قسمت ۱۲ دوازدهم فینال، دانلود قسمت 12 فصل 2 شب های مافیا زودیاک، دانلود قسمت ۱۲ دوازدهم فصل ۲ دوم شب های مافیا زودیاک، رئالیتی شو شب های مافیا زودیاک فصل دوم 2 قسمت 12 دوازدهم، دانلود قسمت جدید شب های مافیا زودیاک فصل 2 با حجم نیمه رایگان درادامه مطلب امکان پذیر است.

دانلود شب های مافیا زودیاک فصل ۲ قسمت ۱۲ دوازدهم فینال، دانلود قسمت 12 فصل 2 شب های مافیا زودیاک، دانلود قسمت ۱۲ دوازدهم فصل ۲ دوم شب های مافیا زودیاک به کارگردانی محمدرضا رضائیان در سال 1402 ساخته شده است این سریال محصول کشور ایران و در ژانر ریلیتی شو و خانوادگی می‌باشد در این سریال زودیاک فرزاد حسنی، دارا حیایی، جواد خواجوی، محیا دهقانی، متین ستوده، مجتبی شفیعی، علیرضا طلیسچی به هنرمندی پرداخته‌اند.

بازیگران سریال شب های مافیا زودیاک فصل ۲:

دانلود شب های مافیا زودیاک فصل ۲ قسمت ۱۲ دوازدهم فینال ( قسمت 12 فصل 2 شب های مافیا زودیاک) در رئالیتی شو شب های مافیا زودیاک فرزاد حسنی، دارا حیایی، جواد خواجوی، محیا دهقانی، متین ستوده، مجتبی شفیعی، علیرضا طلیسچی، سعید فتحی روشن، بهار قاسمی، مریم مومن، مهدی مهدی پور، امیرحسین هاشمی، به هنرمندی پرداخته‌اند.

************************

برای دانلود سریال شب های مافیا زودیاک فصل 2 قسمت 12 به لینک زیر مراجعه کنید

دانلود شب های مافیا زودیاک فصل ۲ قسمت ۱۲

*************************

"دانلود قسمت 12 فصل 2 شب های مافیا زودیاک"

دانلود شب های مافیا زودیاک فصل ۲ قسمت ۱۱ یازدهم فینال (قسمت 11 فصل 2 شب های مافیا زودیاک) سریال شب های مافیا گیم شوی جذابی است که در آن یک قاتل سریالی به نام «زودیاک»، شهروندان و مافیای سیسیل را هدف قرار می دهد. در این برنامه محمد بحرانی نقش گرداننده بازی را بر عهده دارد.

کارگردان محمدرضا رضائیان

تهیه‌کننده محمدرضا رضائیان

گرداننده محمد بحرانی

تماشای فیلم از دیرباز جزو تفریحات سالم و مهیج خانواده‌ها بوده‌است. با توجه به توسعه اینترنت و ابزارهای دیجیتال، شما می‌توانید با دانلود فیلم، انتخاب وسیع‌تری در گذران تفریحات خود داشته‌باشید. سایت topfilme یک انتخاب ایده‌آل برای دانلود و تماشای انواع فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی، فیلم‌های خارجی و انیمیشن‌های زیرنویس شده و دوبله فارسی مخصوص خانواده و کودکان و هزاران فیلم با ژانرها و موضوعات مختلف است. فیلم‌هایی که معرفی شد تنها تعدادی از فیلم‌های مورد انتظار 2024 هستند. شما می‌توانید فیلم‌های ایرانی و خارجی 2024 را در سایت فیلم کده دنبال کرده و فیلم‌های مورد علاقه خود را با بهترین کیفیت دانلود و تماشا کنید.

کد خبر 748590

دیگر خبرها

  • اتفاقی که «تانیا» از پشت صحنه «نون خ» فاش کرد
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • دانلود شب های مافیا زودیاک فصل ۲ قسمت ۱۲ دوازدهم (قسمت 12 فصل 2 زودیاک) با حجم نیمه رایگان
  • نماهنگ|«تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
  • نماهنگ| «تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • کرم معجزه
  • معجزه لورکوزن؛ دهمین فرار از باخت بعداز دقیقه۹۰
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند