Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان بر پیشبرد فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی در قالب ساختارهای منسجم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از همدان، سردار مهدی ظفری در مراسم تجدید بیعت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با مقام شهدای دفاع مقدس با تأکید بر پیشبرد فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی در قالب ساختارهای منسجم اظهار کرد: شرط توفیق در فعالیت‌های جهادی و حفظ دستاوردهای فرهنگ ایثار و شهادت، بهره گیری از قالب های ساختاری منسجم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه عرصه مناسبی است که فرهنگ ایثار و شهادت، دستاوردهای دفاع مقدس و ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی از طریق فعالیت‌های ساختاری در میان اقشار مختلف مردم و در جامعه معرفی و نهادینه شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان مطرح کرد: نقش مهم استادان و دانشگاهیان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قطعی و بدیهی است و همکاری و همفکری میان دانشگاهیان و به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی با سایر حوزه‌های پیشرو در حفظ و ترویج آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ثمرات و برکات فروانی دارد.

ظفری با بیان مدیریت امام خمینی(ره) در عرصه‌ها و وقایع مختلف انقلاب اسلامی عنوان کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی با تکیه بر خداوند میدان انقلاب و عرصه‌های دفاع مقدس را هدایت می‌کرد به نحوی که معادلات دنیای شرق و غرب بر اثر مدیریت الهی ایشان بی وجهه و فاقد نتیجه شد.

حضرت امام(ره) تصورات نظام سلطه را نامعتبر ساخت

وی  تشریح کرد: در آغاز جنگ تحمیلی شوروی و آمریکا به دلیل منافع راهبری سعی داشتند از راه دوستی و حفظ توازن قدرت در منطقه با انقلاب اسلامی ایران همراهی نشان دهند؛ اما شعار نه شرقی و نه غربی حضرت امام(ره) تصورات نظام سلطه را نامعتبر ساخت و این‌گونه بود که این قدرت‌ها مستقیماً به سراغ صدام رفتند.

این فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه انقلاب اسلامی در کشاکش جنگ سرد به‌وجود آمد، ادامه داد: با پایان دو جنگ جهانی اول و دوم، دو ابرقدرت آمریکا و شوروی جنگ سرد را که جنگ تفکر و اندیشه بود به راه انداختند.

ظفری اضافه کرد: جنگ سرد یک قرارداد است که تعیین می‌کند غرب و شرق چگونه حاکم بر دنیا شوند بدون آنکه حتی یک تیر اسلحه نیز به‌سوی یکدیگر شلیک کنند و در همین ایام بود که انقلاب اسلامی ایران با وقوع خود، معادلات نظام حاکم بر دنیا را برهم زد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان توضیح داد: شرق و غرب که شناخت دقیق و درک عمیقی از ریشه‌های فکری امام و انقلاب اسلامی نداشتند با تحمیل هشت سال جنگ بر نظام و انقلاب نوپای ایران اسلامی و به کمک مهره‌ای چون صدام، اصل و ارزش‌های نظام را هدف قرار دادند که با دفاع جانانه و مقتدرانه جوانان این مرزوبوم در پیشبرد اهداف خود ناکام ماندند.

دانشگاهیان باید با هر سلاحی از ارزش‌های انقلاب محافظت کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز برکات انقلاب اسلامی را امنیت و عزت امروز کشور را مرهون و مدیون خون شهدا دانست و گفت: صدها هزار شهید، مجروح، جانباز و آزاده همه داشته‌های خود را تقدیم انقلاب اسلامی و اسلام کردند تا حافظ امنیت امروز ما در دنیایی باشند که با قانون جنگل به پیش می‌رود.

مرتضی قائمی ابراز امیدواری کرد عملکرد مسئولان به‌گونه‌ای باشد که در پیشگاه شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس شرمندگی حاصل نشود و نظام اسلامی مقتدرانه در مسیر آرمان‌های اصیل امام(ره) و انقلاب پیش بروند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بر دانشگاهیان و آحاد ملت فرض است که با هر سلاحی اعم از علمی، پژوهشی، فرهنگی و نظامی و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، ارزش‌های انقلاب را حفظ کنیم.

به گزارش آنا، در این مراسم از خانواده معظم شهید دانشگر مقدم و شهید وحدتی آراسته تجلیل و قدردانی شد و پایان‌بخش این مراسم معنوی، ذکر زیارت غبارروبی مزار مطهر پنج شهید گمنام مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی همدان بود.

انتهای پیام/4121/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی همدان مرتضی قائمی فعالیت های تبلیغی دانشگاه آزاد اسلامی انقلاب اسلامی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

پیام تشکر رهبر معظم انقلاب از تلاش‌ها و نوآوری‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، به اطلاع اعضای این مجموعه رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، مسئولان این مجموعه در اسفندماه سال گذشته (۱۴۰۲)، گزارش مکتوبی از وضعیت و اقدامات دفتر مطالعات و نیز فهرستی از ایده‌هایی که در صورت پشتیبانی سازمان‌های فرهنگی حاکمیتی، امکان پیگیری و به ثمر رسیدن در «حسینیه هنر» را دارند، خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم کردند.

آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در حاشیه این گزارش مرقوم فرموده‌اند: «از تلاش‌ها و نوآوری‌های این جوانان عزیز تشکر کنید»

پیام تشکر رهبر معظم انقلاب، هفته گذشته طی تماس تلفنی حسین محمدی، به اطلاع اعضای دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب رسید؛ محمدی سال گذشته نیز، پیام خشنودی و تشکر رهبر انقلاب از انتشار دو کتاب انتشارات راه‌یار با عناوین؛ «ایام سبزوار» و «شهیدآوردند…» را اطلاع رسانی کرده بود.

رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم» نیز یکی دیگر از رویدادهای فرهنگی مرتبط با آثار دفتر مطالعات در سال گذشته بوده است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دی ماه ۱۴۰۱، در دیدار با مسئولان حوزه هنری، از جشنواره مردمی فیلم عمار به عنوان یک نمونه خوب در استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی یاد کردند.

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۶ با انتشار مجله راه، فعالیت خود را با هدف ایجاد هم افزایی میان چهار ضلع هنر، اندیشه، رسانه و فرهنگ انقلاب اسلامی آغاز کرد. اینک با گذشت پانزده سال از تأسیس این مجموعه فرهنگی، «جشنواره مردمی فیلم عمار»، «مدرسه سینمایی اندیشه هنر (ماه)»، سامانه «عماریار»، «واحد اکران مردمی عمار»، «خانه هم‌بازی»، «باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی»، «مدرسه راه»، «واحد تاریخ شفاهی» و «انتشارات راه‌یار» ذیل این تشکل فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 751203

دیگر خبرها

  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است