Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا، رحیم علیش‌پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم اظهار کرد: گزارشات نشان‌می‌دهد بستر برخی رودخانه‌های رباط‌کریم توسط افراد خاص به طور غیرمجاز تصرف شده است.

وی گفت: بر اساس آیه قرآن خداوند انفال را مخصوص خدا و پیامبر می‌داند و مطابق ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب و تبصره‌های ذیل آن اراضی بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها، انهار طبیعی و کانال‌های عمومی و بستر مرداب‌ها و برکه‌های طبیعی جزء انفال است که در اختیار حکومت اسلامی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم تشریح کرد: مسئولیت تعیین حدود بستر و حریم این مجاری و حفاظت از آنها به وزارت نیرو به‌عنوان نماینده حکومت واگذار شده است.

علیش‌پور اظهار داشت: در همین راستا به شرکت آب منطقه‌ای تهران و به تبع آن امور منابع آب رباط‌کریم و بهارستان دستور قضایی دادیم تا در راستای وظایف حاکمیتی خود و به منظور حفاظت و نگهداری و جلوگیری از دخل و تصرف غیرمجاز بستر رودخانه‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: از همین طریق به متصرفین رودخانه‌های واقع در شهرستان رباط‌کریم شامل رودخانه‌های سیاه آب محدوده کاظم آباد- نصیر‌آباد، دره چای، سیاه آب بازارک رباط‌کریم و رودخانه شور اخطار داده می‌شود که نسبت به آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها اقدام کنند در غیر این‌صورت جهت رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه اقدام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم در پایان تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون در شهرستان رباط‌کریم نسبت به آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها به میزان 11920 متر مربع اقدام شده و در آخرین مورد آن در منطقه پارک عطر یاس رباط‌کریم بستر و حریم رودخانه دره چای رفع تصرف شده است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو محرم قانون چای اخبار حوادث دادستان عمومی و انقلاب رودخانه دادستان غیرمجاز رباط کریم دختر عکس فیلم تجاوز مرد شیطان صفت تلگرام ایران شیطان صفت خانه ویلایی مرد بستر و حریم رودخانه شهرستان رباط کریم رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم

مدیرکل حریم شهر تهران از هوشمندسازی پایش حریم پایتخت با استفاده از سامانه «سپاس» خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری شهر،  علی اکبر فسایی، مدیرکل حریم شهر تهران در این باره اظهار کرد: قراردادی را با سازمان جغرافیایی کشور برای استفاده از سامانه «سپاس» منعقد کرده‌ایم. به طوری که این سامانه با کمک یک اپلیکیشن تصاویر ماهواره ای تغییرات حریم را هشدار می دهد و بر اساس آن هشدار، نظارت های ما هدفمند می شود. طبق این قرارداد این سامانه هر ۱۰ الی ۱۴ روز بروزرسانی دارد.

وی با اعلام اینکه تخلفات حریم از ۸۰۰۰ مورد تخلف در سال ۱۴۰۱ به ۳۴۴۴ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: این تخلفات شامل دیوارکشی، فنس کشی و حتی ویلاسازی و لاکچری سازی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است