Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@00:25:28 GMT

راه اندازی بخش زایشگاه و اتاق عمل بیمارستان دیر+عکس

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۹۸۰۰

راه اندازی بخش زایشگاه و اتاق عمل بیمارستان دیر+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس  از شهرستان دیر،  احمد آخوندی ظهر امروز در آیین راه اندازی بخش زایشگاه و اتاق عمل بیمارستان امام هادی(ع) دیر ضمن تقدیر از تمامی دست اندر کاران تکمیل و تجهیز بیمارستان اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های حوزه درمان شهرستان دیّر تکمیل و تجهیز بیمارستان امام هادی(ع) بود که تلاش فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و نگاه ویژه ریاست دانشگاه علوم پزشکی و معاون درمان دانشگاه و خیرین گرانقدر شهرستان محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: از زمان افتتاح بیمارستان در دولت تدبیر و امید تلاش‌ها و اقدامات خوبی در زمینه تکمیل و تجهیز بیمارستان اتفاق افتاده است که در گام اول در سال 96 و 97 بخش های اورژانس، آزمایشگاه، داروخانه، اوزون تراپی و درمانگاه تخصصی راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در سال 98 و 99 تلاش‌های مستمری شکل گرفت که با راه‌اندازی سیستم تصفیه‌خانه، سیستم اکسیژن‌سانترال، بخش استریل( سی اس آر ) مرکزی، سیستم امحا زباله عفونی، دیزل ژنراتور و سیستم بویلر و چیلر  و رختشویخانه، عملا زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی اتاق عمل و زایشگاه شکل گرفت.

دو اتاق فعال جراحی

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به امکانات اتاق عمل و زایشگاه بیمارستان امام هادی(ع) گفت: زایشگاه بیمارستان دارای 9 تخت و تجهیزات زایمان و بستری مادر و نوزاد بوده و بخش اتاق عمل نیز دارای دو اتاق فعال جراحی با تجهیزات و ست‌های جراحی و ماشین بیهوشی است.

فرماندار شهرستان دیر نیز با اشاره به اعتبارات سفر ریاست جمهوری گفت: مبلغ ۶ میلیارد تومان مصوب شده که چهار میلیارد آن تخصیص یافته و دو میلیارد آن نیز اقدامات لازم تشخیص آن انجام شده که لازمه از مدیریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تقدیر کرد.

بازگشت به  کار 25 پرسنل

کریم علی حسنی گفت: با راه اندازی بخش‌های جدید بیمارستان تعداد ۲۵ نفر از پرسنل فنی که بدلیل عدم راه اندازی زایشگاه و اتاق عمل در بیمارستان‌های سایر مناطق استان فعال بودند بازگشت به کار در بیمارستان امام هادی (ع) دیر شدند.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به ایجاد پد بالگرد در بیمارستان گفت: با همکاری بسیار خوب شهرداری‌های دیر و بردستان این پد بالگرد ایجاد شده که نقش مهمی اعزام به موقع و احتمالی و دریافت خدمات خدمات تخصصی درمانی  سایر بیمارستان ها وجود دارد.

کمک 700 میلیونی خیرین دیر

وی با بیان اینکه خیرین برای تجهیز و راه اندازی بیمارستان سنگ تمام گذاشتند گفت: مردم خیر دیر بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی به بیمارستان داشتند و همچنین شرکت متانول کاوه که یک دستگاه سونوگرافی به این بیمارستان اهدا سپاسگزاری می شود.

علی حسنی با اشاره به احداث بخش دیالیز بیمارستان خاطرنشان کرد: بخش دیالیز بیمارستان با ۵۰ درصد پیشرفت فیریکی توسط خیّر در حال ساخت است و شرکت شیمیایی متانول نیز برای تامین ۲ تخت دیالیز قول همکاری داده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز عنوان کرد: تعداد هفت پزشک متخصص به بیمارستان دیر اختصاص یافته است که ان شالله خدماتی در خور شأن مردم شریف این شهرستان ارایه شود.

جعفر زارع زاده افزود: تخصص‌های زنان، جراحی، اطفال، داخلی، سونوگرافی، طب فیزیکی، بیهوشی تشخیصی داده شده و در مراحل بعد توزیع پزشکان متخصص رشته قلب و عروق هم به این بیمارستان اختصاص می‌یابد.

امام جمعه دیر نیز در این آئین با تقدیر از تلاش مدافعان سلامت در ایام شیوع کرونا گفت: یکی از آرزوهای دیرینه مردم راه اندازی و تکمیل بیمارستان بوده که با تلاش همه عزیزان امروز شاهد راه اندازی اتاق عمل و زایشگاه آن هستیم.

حجت الاسلام سید علی حسینی با اشاره به هفته سالمندان گفت: یکی از معضلات جدی کشور بحث پیری جمعیت است که باید این مسئله و زنگ خطر را جدی گرفت و برنامه ریزی برای تسهیل امر ازدواج جوانان و فرزند آوری داشت.

 

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی بنده ارتقا سطح سلامت حوزه انتخابیه بوده است گفت: یکی از موضوعاتی که بعد از اعتماد مردم و توفیق حضور در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت بحث بیمارستان و تکمیل و تجهیز آن بود که با برگزاری جلسات و رایزنی‌های متعدد و مستمر خوشبختانه امروز شاهد راه اندازی بخش دیگری از این بیمارستان هستیم.

حجت الاسلام موسی احمدی با اشاره به وضعیت بیمارستان و پیشینه آن گفت: هر کجا که نیاز باشد و منافع مردم در میان باشد در کنار مردم هستیم و پیگیر دغدغه پرسنل از قبیل وضعیت استخدامی، مطالبات، حقوق و بیمه هستم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان اتاق عمل مجلس شورای اسلامی درمان بیمارستان امام هادی راه اندازی بخش تکمیل و تجهیز شهرستان دیر اتاق عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۹۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند

سعید شیرینی موسس شرکت پیشکسوتان در گفتگویی اختصاصی‌ با خبرنگار خبرآنلاین گفت: از آنجایی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سال های اخیر همواره بر رشد اقتصادی، حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی جوانان تاکیدی ویژه داشته اند؛ مجموعه شرکت تعاونی پیشکسوتان کهن همراه با پیشکسوتان عرصه ورزش کشور برای محرومیت زدایی و ایجاد فضای اشتغال جوانان، و ادای دین خویش به مردم عزیز ایران آستین همت را بالا زده و پای گود آمده و مجموعه عظیم ماهلند را که ابر پروژه است، بنا نهاده ؛ طبعا برای این امر کجا بهتر از خوزستان زر خیز که مردمانی نجیب، خونگرم و دوست داشتنی دارد؟ غیرت مردانی که در دوران دفاع مقدس، دلیرانه مقابل دشمن مقاومت کردند تا یک وجب از خاک این سرزمین به دست بیگانگان نیفتد اما این عناصر سر سپرده و خود فروخته هر جا که قطار پیشرفت انقلاب اسلامی را در حرکت می بینند، برای خوش رقصی مقابل دشمنان جمهوری اسلامی به آن سنگ پرانی می‌کنند.


وی افزود: دشمنان با جنگ رسانه‌ای می‌خواهند در مسیر هموار انقلاب اسلامی سنگ اندازی کنند اما نمی دانند سنگ اندازی برای اعمال ضربات اقتصادی به ایران موجب رشد و شکوفایی سازمانی، فکری، اجرایی و عملیاتی هم در بدنه مردم و اجتماع و هم در ساختارهای سازمانی و قوانین و قواعد موجود در کشور خواهد شد.


مدیر اقتصادی شرکت ادامه داد و گفت: قطعا مردم فهیم ایران اسلامی عزیزمان و به ویژه ماهشهر هم از ماهیت این پروژه مطلع هستند و هم با چهره های سرمایه گذار که افتخار آفرینان این کشور هستند،آشنایند. این جنگ نرم رسانه ای قطعا بر مردم فهیم ایران تاثیری نداشته و نخواهد داشت، در این شرایط مسوولان هم باید کمر همت ببندند و شرایط تسهیل در رفع مشکلات و حرکت در مسیر تولید، اشتغال و ارایه خدمات به مردم را احیا و در این مسیر حرکت کنند.

وی اظهار داشت:اکنون که به واسطه فشارهای اقتصادی و تحریم های دشمنان در شرایط دشوار اقتصادی قرار داریم باید از طرح هایی همچون این پروژه در جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید حمایت کنیم و دشمن از این موضوع ناراحت است و با چنین اقدامی دست به تخریب سرمایه‌گذاران این پروژه می زند تا مقابل یکی از حرکت های ارزشمند و رشد کشورمان سنگ اندازی کنند.

وی در پایان گفت: مخالفان نظام و دشمنان پیشرفت مردم ایران در صدد خرابی پروژه های منحصر به فرد و پروژه هایی با آینده درخشان در ایران و منطقه هستند، مخصوصا پروژه هایی که باعث محرومیت زدایی است و باعث افزایش رضایتمندی مردم از امکانات خواهد شد. این دشمنان با هر وسیله ای به دنبال خراب کردن و از بین بردن دستاورد های خوب و موثر در منطقه، با روش های بسیار خاص هستند. از جمله مواردی حتی بوده در داخل کشور اتفاق افتاده که این افراد قطعا از دشمنان پیشرفت ایران خط گرفته بودند و اقداماتی انجام دادند که با ورود به موقع و هوشیاری مسوولین طراز اول استان خوزستان و شهر ماهشهر ، این توطئه ها نقش برآب شد اما متاسفانه عملکرد این افراد به گونه ای است که در برخی جاها نفوذ کرده اند اما با لطف الهی، این توطئه ها یکی یکی خنثی خواهد شد و ما همچنان با عهدی که با خود و خدای خود بسته ایم پایبندیم و مطمئن هستیم که با مشارکت خود مردم نمونه و بی نظیر استان خوزستان و علی الخصوص شهر ماهشهر که الحق و الانصاف یکی از بهترین مردمان کشور عزیزمان می باشند این اتفاق بزرگ را رقم خواهیم زد؛ ان شا الله

خبرنگار:مهدی حساکره

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901316

دیگر خبرها

  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی