Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بر اساس آخرین داده‌های پایگاه اطلاعاتی ارزیابی‌های جهانی «ورلدومتر»، تاکنون 34 میلیون و 172 هزار و 820 نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا،بر اساس این گزارش، تاکنون یک میلیون و 18 هزار و 957 بیمار مبتلا به کرونا در سراسر جهان جان باخته‌اند.
همچنین در مجموع 25 میلیون و 438 هزار و 674 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است که روند درمان 7 میلیون و 710 هزار و 972 نفر در جهان همچنان ادامه دارد.
آمریکا از لحاظ تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در جایگاه اول جهان قرار دارد. تاکنون در این کشور 7 میلیون و 447 هزار و 643 مورد ابتلا و 211 هزار و 752 مورد مرگ ناشی از کرونا به ثبت رسیده است.

دومین واکسن کرونا در روسیه به ثبت رسید
واکسن دوم کرونا «اپی واک کرونا» نام گرفته است و شرکت سازنده آن می گوید که بر اساس عوامل مصنوعی پپتیدی ساخته شده است و می تواند در بدن مصونیت دربرابر ویروس کووید-19 ایجاد کند.  
آنا پوپووا رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه موسوم به روس پاترب نادزور (نهاد دست اندر کار مبارزه با بیماریهای عفونی در روسیه) روز گذشته از پایان مراحل آزمایش بالینی واکسن دوم کرونا خبر داده بود.
الکساندر ریژکوف رئیس بخش بیماریهای عفونی مسری از حیوانات مرکز وکتور گفته است که واکسن اپی واک کرونا مصونیت مادام العمر نمی دهد و حداقل شش ماه فرد واکسینه شده را در برابر کووید-19 مصون می کند.
وزارت بهداشت روسیه از یک هفته پیش کار ثبت واکسن جدید کرونا را آغاز کرده بود.
انتظار می رود این واکسن بر روی 5 هزار نفر دارای سنین مختلف آزمایش شود.
  واکسن نخست کرونا در روسیه به نام  واکسن اسپوتنیک و پس از تزریق آزمایشی آن بر روی گروه هایی از داوطلبان، روز 21 مرداد در روسیه به ثبت رسید. 
این واکسن توسط موسسه تحقیقاتی گمالیا و وزارت دفاع روسیه تولید شده است و برای واکسیناسیون مردم روسیه در همه مناطق این کشور توزیع شده است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ازبکستان
 وزارت بهداشت ازبکستان از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به 56997 نفر خبر داد.
بر اساس آمار ساعت 10 امروز تعداد مبتلایان به کرونا در ازبکستان به 56997 نفر رسیده است.
تاکنون در این کشور 53457 نفر از کرونا بهبود یافتند.
بر  اساس این گزارش، در حال حاضر 3069 بیمار تحت معالجه قرار دارند. حال 563 نفر از آنها  وخیم و 267 نفر بسیار وخیم است.

واکسن پپتید کرونا در ژاپن تولید می‌شود
شرکت بیوتکنولوژی ژاپن اعلام کرد: تحقیق و تولید واکسن پپتید علیه ویروس کرونا را آغاز کرده و پرونده ثبت اختراع را به پایان رسانده است.
به گزارش ژاپن تایمز، شرکت بیوتکنولوژی ژاپن در پی همه گیری ویروس کرونا و تلاش برای مهار آن اعلام کرد: تحقیق و تولید واکسن پپتید علیه ویروس کرونا را آغاز کرده و پرونده ثبت اختراع را به پایان رسانده است.
این شرکت بیوتکنولوژی امروز گفت: تحقیق و تولید واکسن پپتید علیه ویروس کرونا را آغاز کرده و پرونده ثبت اختراع را به پایان رسانده است.
شرکت ژاپنی OncoTherapy Science Inc در بیانیه‌ای گفت: این واکسن می‌تواند در کنترل عفونت ویروس و سرکوب پیشرفت شدید COVID-19، بیماری تنفسی ناشی از ویروس کرونا موثر باشد.
شرکت «OncoTherapy Science» مستقر در کاوازاکی، استان کاناگاوا که در سال 2001 تأسیس شد، در حال تولید واکسن‌های پپتید سرطانی و ارائه خدمتی برای تجزیه و تحلیل پاسخ ایمنی مخصوص آنتی ژن است.

افزایش محدودیت‌ها در آلمان به‌دلیل موج دوم کرونا
به گزارش رویترز، دولت آلمان از صبح امروز سطح محدودیت‌ها را در زمینه سفر به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا به‌دلیل شیوع موج دوم کرونا در این کشور افزایش داد. 
وزارت امور خارجه آلمان با توجه به افزایش شیوع کرونا در این کشور اعلام کرد ژرمن‌ها از سفر به بلژیک، هلند، ایرلند شمالی، جبل الطارق و ایسلند خودداری کنند. 
این وزارتخانه همچنین درباره سفر به فرانسه، بخش‌هایی از استونی، ایرلند، لیتوانی، رومانی، اسلوونی، مجارستان و کرواسی هشدار داد. 
این محدودیت‌ها پس از آن اعمال شد که آلمان در ماه ژوئن برخی محدودیت‌های قبلی در زمینه تردد مردم این کشور به کشورهای اتحادیه اروپا را لغو کرده بود.

شرایط حاد کرونا در اراضی اشغالی
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از افزایش بی سابقه آمار ابتلا به کرونا در میان صهیونیست‌ها طی 24 ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش  پایگاه خبری العهد شمار مبتلایان به کرونا در یک روند صعودی چشمگیر در اراضی اشغالی تنها طی 24 ساعت گذشته به مرز 9 هزار نفر رسید.
در این زمینه وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی گزارش داد که در خلال 24 ساعت گذشته 8919 صهیونیست دیگر مبتلا به کووید 19 شده‌اند.
طبق آخرین آمار وزارت این رژیم تا صبح امروز پنجشنبه آمار کلی صهیونیست‌های مبتلا به کرونا 248 هزار و 133 نفر گزارش شده است.
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وضعیت 810 نفر از شهرک‌نشینان وخیم بوده و 206 تن نیاز به دستگاه‌های تنفس مصنوعی دارند.

آمادگی ایران برای مشارکت با چین در تولید واکسن کرونا
رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس جمهوری خلق چین به دولت و مردم این کشور، اطمینان داد که نهایی‌سازی و امضای برنامه مشارکت جامع راهبردی 25 ساله بین دو کشور گامی بزرگ در جهت پیشبرد منافع مشترک و در راستای صلح و ثبات بین‌المللی و مقابله با یکجانبه‌گرایی فراهم خواهد ساخت.
مشارکت جامع راهبردی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین که از اشتراکات فرهنگی، پیشینه روابط بلندمدت تاریخی و نگاه دو کشور به عرصه تحولات بین‌المللی و عزم راسخ آنان در مبارزه با یکجانبه‌گرایی نشات می‌گیرد، عرصه سترگی برای توسعه روابط دوجانبه در حوزه‌های گوناگون فراهم آورده است. اطمینان دارم نهایی‌سازی و امضای برنامه مشارکت جامع راهبردی 25 ساله بین دو کشور گامی بزرگ در جهت پیشبرد منافع مشترک و در راستای صلح و ثبات بین‌المللی و مقابله با یکجانبه‌گرایی فراهم خواهد ساخت.
شیوع ویروس کووید-19 به رغم مشکلات خود، عرصه‌ای را فراهم ساخت تا قدرت چین در کمک به سرنوشت مشترک بشری به نمایش درآید و بار دیگر ثمرات همدلی و عزم ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین برای توسعه همکاری‌ها فراهم شود. هم‌چنانکه از بدو شیوع این بیماری دو کشور در کنار یکدیگر به مبارزه با آن مشغول بوده‌اند، آمادگی کشورم را برای مشارکت در تولید واکسن کووید-19  با چین اعلام می‌دارم و امیدوارم با دستور جناب‌عالی زمینه همکاری در این حوزه نیز بیش از پیش فراهم شو

 قرنطینه باز می‌گردد
به گزارش  روزنامه گاردین روز چهارشنبه به نقل از مقام های اسپانیا نوشت: ساکنان مادرید پایتخت که کانون ابتلا به کرونا را تشکیل می دهد، طبق مقررات جدید از سفر کردن منع شده اند.
مقامات منطقه ای در اسپانیا اعلام کرده اند این تصمیم قانونی نیست و این امر باعث اختلافات سیاسی در منطقه ای شده است که در دو هفته گذشته بیش از یک سوم از 133 هزار و 604مورد ابتلای جدید را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: مادرید بیش از سه میلیون جمعیت دارد و 9 بخش حومه آن دستکم هر یک 100 هزار ساکن دارد و این محدوده برای سفرهای غیرضروری بسته می شود. مردم فقط برای کار، مدرسه و مراجعه به پزشک یا خرید می توانند از آن خارج شوند اما برای اهداف تفریحی این مرز بسته است. همچنین رستوران ها و کافه ها از ساعت یازده شب به بعد تعطیل هستند و پارک ها و زمین های بازی بسته می شوند.
همچنین اجتماعات به 6 نفر محدود می شود. در هر 100 هزار هفر در مادرید 735 نفر به کرونا مبتلا هستند. در مجموع تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور 769 هزار و 188 مورد است که بالاترین رقم در بین کشورهای غرب اروپا است و تاکنون 31 هزار و 791 نفر در این کشور به دلیل ابتلا به کووید-19 جان باخته اند.
آلمان که روز سه شنبه برای دومین بار در روز بالاترین نرخ ابتلا را از آوریل گذشته تاکنون داشت و دو هزار و 503 مورد جدید ابتلا در این کشور ثبت شده 11 منطقه در کشورهای اروپایی را در فهرست مناطقی قرار داده که خطر قرار گرفتن در معرض ابتلا به کووید-19 در آنها بالا است و در عین حال هشدار سفر به بخش های از بلژیک را گسترش داده و اکنون این هشدارها شامل همه مناطق این کشور می شود.
همچنین در کشورهایی مانند استونی، ایرلند، لیتوانی، رومانی، اسلوونی، مجارستان و کرواسی برخی مناطق به عنوان مناطق پرخطر اعلام شده است. اعلام منطقه پرخطر در نتیجه افزایش میزان ابتلا به بیش از 50 نفر در هر 100 هزار نفر جمعیت در یک هفته انجام می شود و به طور معمول این اعلام به دنبال دستور وزارت خارجه درباره هشدار سفر  صورت می گیرد.

شمار کرونایی‌ها در قاره آفریقا به یک میلیون و 489 هزار نفر رسید
طی 24 ساعت گذشته با شناسایی موارد جدید ابتلا به کرونا در قاره آفریقا، شمار مبتلایان در این قاره به یک میلیون و 489 هزار و 711 نفر رسید.
 براساس جدیدترین آمار پایگاه اطلاعاتی ارزیابی‌های جهانی «ورلدومتر»، شمار مبتلایان به کرونا در قاره آفریقا با شناسایی موارد جدید طی 24 ساعت گذشته، به یک میلیون و 489 هزار و 711نفر رسید.
همچنین با فوت شماری دیگر طی ساعات گذشته بر اثر کرونا، شمار فوتی‌های ناشی از این ویروس قاتل در قاره سیاه به 35 هزار و 922 نفر افزایش پیدا کرد.
این در حالی است که تاکنون در این قاره یک میلیون و 233 هزار و 125 نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌اند.
آفریقای جنوبی با 16 هزار و 734 مورد فوتی بیشترین تعداد فوتی های ناشی از کرونا را در میان کشورهای آفریقایی داشته و مصر با 5 هزار و 930  فوتی، پس از آن قرار دارد.
بیشترین تعداد موارد ابتلا به کرونا در قاره سیاه، با 674 هزار و 339 نفر، در جمهوری آفریقای جنوبی ثبت شده است.

هزار و 31 نفر دیگر بر اثر کرونا در برزیل جان باختند
طی 24 ساعت گذشته هزار و 31 نفر در برزیل بر اثر بیماری مهلک کرونا جان باختند و 33 هزار و 413 نفر دیگر هم به این ویروس قاتل مبتلا شدند.
به گزارش النشره، وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 1031 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.
طی ساعات گذشته همچنین 33 هزار و 413 نفر در برزیل کرونا گرفته اند.
وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد: با احتساب موارد جدید ابتلا، شمار کرونایی ها در برزیل به 4 میلیون و 810 هزار و 935 نفر رسیده است.
همچنین شمار فوتی های ناشی از کرونا هم در این کشور به 143 هزار و 952 نفر رسیده است.
تاکنون 4 میلیون و 180 هزار و 376 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در برزیل بهبود یافته‌اند.
برزیل با بیش از 211 میلیون نفر جمعیت، از لحاظ شمار مبتلایان به کووید-19 در جایگاه سوم جهان قرار دارد.

آخرین آمار درباره شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در آمریکا
طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» در 24 ساعت گذشته، با شناسایی دستکم 44 هزار و 71 مورد جدید ایتلا ، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا از مرز 7.2 میلیون نفر عبور کرد.
به گزارش اسپوتنیک،طبق این آمار، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به هفت میلیون و 232 هزار و 823 نفر رسیده است.
آمار همنتشره مچنین نشان می‌دهد که در 24 ساعت گذشته، دست‌کم 952 نفر دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به «کووید-19» جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به 206 هزار و 918 نفر برسد.
مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً روندی افزایشی را در پیش گرفته است.
پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به هشت میلیون و 409 هزار و 751 نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به 226 هزار و 242 نفر می‌رسد.
این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد، ایالت کالیفرنیا با 819 هزار و 65 مورد ابتلا و 15 هزار و 885 مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده است و ایالت نیویورک که زمانی کانون کووید-19 در آمریکا بود، هم‌اکنون بعد از تگزاس و فلوریدا با 458 هزار و 649 مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.
نیویورک نیز با 33 هزار و 153 مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.
طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم 33 میلیون و 880 هزار و 896 نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و 12 هزار و 964 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم 23 میلیون و 551 هزار و 663 نفر بهبود یافته‌اند.
آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با 6 میلیون و 225 هزار و 763 مورد ابتلا و 97 هزار و 497 مورد فوتی و برزیل با چهار میلیون و 810 هزار و 935 مورد ابتلا و 143 هزار و 952 مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-19 قرار دارند.

 جان باختن 65 نفر دیگر در ترکیه
وزیر بهداشت ترکیه نوشت: طی 24 ساعت گذشته 112 هزار و 98 تست کرونا گرفته شده که از بین آنها 1391 نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند.
 فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه درخصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت: طی 24 ساعت گذشته 112 هزار و 98 تست کرونا گرفته شده که از بین آنها 1391 نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و 65 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
وی افزود: به این ترتیب در مجموع 10 میلیون و 380 هزار و 261 تست گرفته شده که 318663 نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند؛ همچنین 8195 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

امارات بالاترین آمار ابتلای روزانه به کرونا را ثبت کرد
امارات طی ساعات گذشته بالاترین آمار ابتلای روزانه به کرونا را ثبت کرد که این آمار در مقایسه با دو ماه اخیر بسیار بالاست.
به گزارش العهد، امارات طی ساعات گذشته بالاترین آمار ابتلای روزانه به کرونا را ثبت کرد.
بر اساس این گزارش؛ طی ساعات گذشته هزار و 100 نفر در این کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس کرونا گرفته اند که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در آن به 94 هزار و 190 نفر رسید.
شمار فوتی های ناشی از کرونا هم در این کشور به 419 نفر رسیده است.
آمار ابتلا طی ساعات گذشته در امارات در مقایسه با دو ماه اخیر بسیار بالاست و مقامات بهداشتی این کشور از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اماراتی ها به شدت خشمگین هستند

قصد بیش از 40 کشور برای خرید واکسن روسی کرونا
وزیر صنعت و تجارت روسیه از درخواست بیش از 40 کشور جهان برای دریافت واکسن روسی "اسپوتنیک-5" علیه ویروس کرونا خبر داده و توضیحاتی در این رابطه داده است.
به گزارش  خبرگزاری «نووستی»، ، "دنیس مانتوروف" وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد که بیش از 40 کشور جهان قصد دارند واکسن "اسپوتنیک-5" علیه ویروس کرونا که در روسیه تولید شده، را خریداری کنند.
مانتورف که در گفت‌وگویی تلویزیونی صحبت می‌کرد، یادآور شد که در ابتدای ماه سپتامبر (اواسط شهریور ماه)، تعداد درخواست‌ها 30 مورد بود، ولی اکنون بیش از 40 متقاضی برای دریافت واکسن "اسپوتنیک-5" وجود دارد. به گفته وی، در میان آنها کشورهایی در قاره اروپا، خاورمیانه و همچنین آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی وجود دارند.
وزیر صنعت و تجارت روسیه یادآور شد: «پس از تصویب توافقات، ما آماده عرضه واکسن در حجم معینی برای آزمایش آن در این کشورها هستیم و سپس در سه ماهه نخست سال 2021 ، ما آمادگی داریم تا در خصوص حجم صادرات کامل این دارو صحبت کنیم، برای اینکه ما باید تولید انبوه واکسن را قبل از ماه فوریه (بهمن ماه) آغاز کرده و بعد از چند ماه آن را به سطح بیش از مورد نیاز داخلی برسانیم.»
پیش از این، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرده بود که مطابق توافقات انجام شده، 50 میلیون دوز واکسن "اسپوتنیک-5" علیه ویروس کرونا به برزیل و 32 میلیون دوز دیگر این واکسن به مکزیک ارسال خواهد شد. پیش بینی شده که ارسال محموله واکسن‌ها به هر دو کشور در ماه نوامبر (آبان ماه) آغاز شود و زمان دقیق آن مشروط به تصویب مقررات نظارتی دولت برزیل و مکزیک خواهد بود، که نتایج آزمایشات بالینی پس از ثبت واکسن را در نظر خواهند گرفت.

شمار صهیونیست‌های کرونایی رکورد زد
منابع بهداشتی رژیم صهیونیستی از ابتلای حدود 9 هزار صهیونیست طی ساعات گذشته به بیماری مهلک کرونا خبر دادند.
به گزارش النشره، شمار زیادی از صهیونیست‌ها طی ساعات گذشته به کرونا مبتلا شدند.
بر اساس این گزارش؛ طی 24 ساعت گذشته حدود 8 هزار و 919 صهیونیست به کرونا مبتلا شده‌اند.
این در حالی است که دو روز قبل، واحد اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی فاش کرد که این رژیم برای نخستین بار از نظر تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا نسبت به جمعیت از ایالات متحده آمریکا پیشی گرفته است و با وجود قرنطینه کامل اراضی اشغالی، این ویروس همچنان به شکل خطرناکی در حال گسترش و شیوع است.
در همین حال، یولی ادلشتاین، وزیر بهداشت دولت رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی درباره افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا در اراضی اشغالی گفت که وزارت بهداشت این رژیم برای سناریوهای دشوار به دلیل افزایش شمار مبتلایان آماده می‌شود.
وی همچنین از احتمال شمار مبتلایانی خبر داد که در وضعیت دشوار این بیماری قرار دارند.

بالاترین سطح هشدار کرونایی در انتظار پایتخت فرانسه
جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که شرایط کرونایی در پاریس مجددا بدتر شده است. به گفته مدیریت شهری به زودی بالاترین سطح هشدار در پایتخت فرانسه اعلام می شود. این وضعیت تا به حال تنها برای کلان شهر مارسی اعمال شده است.
معاون شهردار پاریس اعلام کرده که دو معیار از سه معیار برای اعمال بالاترین سطح هشدار کرونایی در پاریس تا به حال شکل گرفته است. شمار مبتلایان جدید به کرونا در این منطقه به بیش از 250 مورد در هر 100 هزار نفر رسیده است.

بیش بینی 20 هزار ابتلای روزانه در آلمان در فصول سرد سال
مارکوس زودر، رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی آلمان هم از احتمال ابتلای حدود 20 هزار نفر در هر روز در ماه های سرد سال در کشورش خبر داده است.

درخواست مرکل از شهروندان برای پایبندی به قواعد کرونایی
صدر اعظم آلمان هم درباره افزایش آمار مبتلایان جدید روزانه به کرونا در فصول سرد سال هشدار داده است
با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در سخنانی در پارلمان شهروندان را به توجه و دقت بیشتر فراخواند.
وی از شهروندان خواست با نگاهی به وضعیت کرونا در کشور دوباره هوشیار شوند.  وی افزود: ما باید دوباره با همدیگر صحبت کنیم، آمار مبتلایان جدید افزایش پیدا می کند.

بیشترین تعداد فوت بیماران کرونایی در روسیه طی 3 ماه اخیر
مرکل از شهروندان خواست شرایط را جدی بگیرند و خود را برای شرایط دشوار فصل سرد سال آماده کنند. وی افزود: ما در حال حاضر می بینیم که چگونه احتیاط کاهش می یابد.
صدر اعظم آلمان هشدار داد: ما همه آنچه در ماه های اخیر به دست آورده‌ایم در معرض خطر قرار می دهیم. وی تاکید کرد که همه اقدامات لازم را انجام می دهد تا از قرنطینه سراسری جلوگیری کند.
وی افزود: قوانین، دستورالعمل ها و این اقدامات اگر مورد قبول مردم نباشد هیچ فایده‌ای ندارد.

درخواست وزیر آموزش و پرورش آلمان برای اولویت معلمان در واکسیناسیون
وزیر آموزش و پرورش آلمان هم درخواست کرد که معلمان به عنوان اولین گروه علیه ویروس کرونا واکسینه شوند. وی معلمان را به دلیل ارتباط زیاد با افراد، از جمله گروه های  پر خطر ارزیابی کرده است.

شرایط اضطراری در جمهوری چک برقرار می‌شود
جمهوری چک هم می خواهد به دلیل بحران کرونا و تشدید آن شرایط اضطراری در این کشور اعلام کند تا بتواند محدودیت های بیشتری برای مهارکرونا اعمال کند. وزیر بهداشت جمهوری چک اعلام کرد که این مسئله ضرورت دارد چرا که به این ترتیب سیستم بهداشت کشور تحت فشار قرار نمی گیرد.
نهادهای بهداشتی جمهوری چک روز سه شنبه از ابتلای حدود 1965 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند که به این ترتیب بعد از اسپانیا آمار مبتلایان جدید در جمهوری چک بیشترین سرعت را در اروپا دارد.

1798 ابتلای جدید در آلمان
انستیتو رابرت کخ آلمان هم امروز از ابتلای 1798 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد.

اقتصاد ایتالیا زیر تیغ کرونا
بر اساس ارزیابی های رسمی، اقتصاد ایتالیا با شدت بیشتری از آنچه که تا به حال پیش بینی می شد دچار رکود می شود. وزارت دارایی ایتالیا یک کاهش تولید ناخالص ملی حدود9 درصد را برای این کشور به دلیل عواقب بحران کرونا پیش بینی کرده است.

8051 ابتلای روزانه در فرانسه
فرانسه هم از ابتلای  8051 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده و 85 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

محدودیت‌ها در آلمان تشدید می‌شود
با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان جدید به کرونا در آلمان دولت و ایالات این کشور قواعد جدیدی را برای مهار کرونا در دستور کار قرار داده‌اند.

بیش از هفت هزار ابتلای روزانه در انگلیس
انگلیس هم رکورد جدیدی در ابتلای روزانه را به ثبت رسانده است. این کشور شب گذشته از ابتلای 7143 مورد ابتلا به کرونا در 24 ساعت خبر داد که بالاترین آمار مبتلایان روزانه از جولای محسوب می شود. 71 نفر هم در این دوره زمانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی
براساس آمارهای رسمی تا به حال در اسپانیا 785172 نفر به کرونا مبتلا شده و 31614 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
در فرانسه هم تا به حال 550690 نفر به کرونا مبتلا شده و 31893 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خد را از دست داده‌اند.
ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 313011 نفر به کرنا مبتلا شده و 35875 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
در انگلیس هم تا به حال 446156نفر به کرونا مبتلا شده و 42072 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
در آلمان هم تا به حال 290466 نفر به کرونا مبتلا شده و 9556 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ایران اروپا شمار مبتلایان به کرونا تعداد مبتلایان به کرونا نفر به کرونا مبتلا شده کرونا را آغاز کرده کرونا در این کشور ابتلا به کرونا علیه ویروس کرونا جدید به کرونا فوتی های ناشی روزانه به کرونا بهبود یافته اند طی 24 ساعت گذشته رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته اساس این گزارش بیشترین تعداد مبتلایان جدید جدیدترین آمار آمار مبتلایان بالاترین آمار ابتلای روزانه ناشی از کرونا نفر رسیده وزارت بهداشت ایالات متحده ساعت خبر مورد ابتلا وزیر بهداشت صهیونیست ها تولید واکسن واکسن کرونا ثبت رسید آغاز کرده یک میلیون محدودیت ها موارد جدید جدید ابتلا آمار ابتلا شیوع کرونا کووید 19 اسپوتنیک 5 مورد فوتی مورد جدید جمهوری چک دوم کرونا تا به حال نفر رسید خبر داده نفر دیگر آلمان هم هزار نفر بیش از 40 شده اند نفر نیز بر اساس دو کشور سرد سال بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از دپوی سیب زمینی در انبارها خبر داد و گفت: علی رغم افزایش هزینه های تولید، کشاورزان سیب زمینی کار بدلیل مازاد تولید با زیان روبرو هستند.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه های کارگری، حمل و نقل، بذر، دنباله بندها و ... قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان است، درحالیکه کشاورزان در فروش با زیان ۵ تا ۶ هزارتومانی روبرو هستند.

نیازی سرانه مصرف سیب زمینی را ۴۵ تا ۴۶ کیلو اعلام کرد و افزود: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون و ۴۰۰ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی بدون احتساب صنایع مورد نیاز است.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، گفت: بنابر آمار بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید شده که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

او گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر شد چراکه صادرات سیب زمینی مازاد تنها راهکار تنظیم بازار و جلوگیری از زیان کشاورزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان