Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@13:50:12 GMT

حمیدرضا دهقانی پوده سفیر جدید ایران در قطر

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۰۲۳۰

حمیدرضا دهقانی پوده سفیر جدید ایران در قطر

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حمیدرضا دهقانی پوده» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است به عنوان سفیر جدید کشورمان در دوحه به زودی راهی قطر شود.

دستیار وزیر و مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا از سال ۱۳۹۷، رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقا، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری‌های اسلامی در جده، رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه و خلیج فارس در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی، معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت، معاون مدیرکل آموزش و توسعه نیروی انسانی وزارت خارجه، رئیس اداره آموزش وزارت امور خارجه و دبیر اول سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق از جمله سوابق کاری دهقانی پوده در مدت فعالیتش در وزارت امور خارجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

دهقانی پوده دارنده مدرک دکترای حقوق خصوصی، مدرس دانشگاه و صاحب تالیفاتی در مباحث حقوقی و خاورمیانه است. 

وی که به زبان‌های عربی و انگلیسی مسلط است، همچنین عضو هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در روند آستانه (صلح سوریه) نیز هست. 

او جایگزین محمدعلی سبحانی شده است.سبحانی در پایان ماموریتش روز دوشنبه ۳۱ شهریور ماه با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و همچنین نخست‌وزیر و وزیر کشور قطر دیدار و خداحافظی کرد.

دهقانی پوده روز سه‌شنبه هشتم مهر ماه با حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار کرد و در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت روابط ایران با قطر در زمینه‌های مختلف، بر تلاش و جدیت در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و همکاری‌های همه جانبه ایران با دیگر کشورها تاکید کرد.(اینجا بخوانید)

انتهای پام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سفیر ایران قطر مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران دهقانی پوده امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت

عثمان خان جدون طی سخنانی در نشست شورای امنیت با موضوع فلسطین و خاورمیانه تاکید کرد که توقف نسل‌کشی در غزه، جلوگیری از تشدید جنگ و احیای روند صلح برای حل مساله فلسطین از وظایف اصلی شورای امنیت سازمان ملل است.

وی اظهار داشت: ما شاهد آنچه بیم آن را داشتیم، هستیم. اسرائیل درصدد گسترش جنگ غزه است که به شدت صلح و امنیت خاورمیانه و صلح جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سفیر پاکستان افزود که پس از تجاوزات اسرائیل به کرانه باختری، لبنان، یمن و عراق، تجاوز به سرکنسولگری ایران در دمشق نیز صلح منطقه‌ای را به خطر انداخته است.

وی خواستار خویشتنداری و تنش‌زدایی در خاورمیانه شد و تاکید کرد: تا زمانی که ماشین جنگی اسرائیل در کشتار مداوم مردم غزه متوقف نشود، خطر بزرگی برای گسترش خشونت و جنگ وجود خواهد داشت و نه تنها خاورمیانه بلکه فراتر از آن را فرا خواهد گرفت.

عثمان جدون افزود: عضویت فلسطین در سازمان ملل گامی در جهت اصلاح بی عدالتی تاریخی و تایید حق تعیین سرنوشت آنها خواهد بود. همچنین این یک واقعیت سیاسی ایجاد خواهد کرد که می‌تواند به حل و فصل مناقشه فلسطین شامل تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف کمک کند.

وزارت بهداشت غزه با انتشار تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان تجاوز‌های رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش این رژیم به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر افزایش یافته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • توانمندی ایران و ضعف اسرائیل در آفند و پدافند/ گرایش به غرب در خاورمیانه ضعیف می‌شود
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو