Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@03:25:21 GMT

حال بد دوومیدانی ایران و یک انتخابات پرماجرا

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۰۴۷۰

حال بد دوومیدانی ایران و یک انتخابات پرماجرا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از ماه ها بلاتکلیفی انتخابات فدراسیون دوومیدانی 20 مهر برگزار می شود و هشت کاندیدا برای تصدی صندلی ریاست این فدراسیون به جدال با یکدیگر می پردازند. ایوب بهتاج، سید حسین جلالی چیمه، حامد جولایی، افشین داوری لطف آبادی، مصطفی زرین افضل، هاشم صیامی، محمدرضا محققی و مریم منظمی به عنوان کاندیدا در این انتخابات حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان حدادی، مهدی پیرجهان و ریحانه مبینی به عنوان نماینده ورزشکاران، شهرام شهبازی نماینده داوران، هادی سپهرزاد نماینده مربیان، دانشگاه آزاد اسلامی و پلیمرخلیج فارس نمایندگان باشگاه‌ها در این مجمع خواهند بود.

اسفند سال گذشته و در اوج همه گیری ویروس کرونا افشین داوری توانست با حداکثر آرا رئیس فدراسیون شود اما وزارت ورزش این انتخابات را باطل کرد و مهدی مبینی به عنوان سرپرست انتخاب شد. با وجود اینکه مبینی تلاش کرد اوضاع دوومیدانی را نسبت به گذشته سروسامان دهد و کاستی های ورزشکاران این رشته برای المپیک را برطرف کند اما در عمل این اتفاق رخ  نداد و دوومیدانی ایران حال و روز خوبی ندارد.

شاید با رفتن مجید کیهانی که منتقدان فراوانی دارد و برای انتخابات 20 مهر هم رد صلاحیت شد؛ همه تصور می کردند با انتخاب رئیس فدراسیون اوضاع بهبود پیدا کند اما ابطال آن باعث سردرگمی بیشتر ورزشکاران شد و تقریبا دوومیدانی به خواب رفت. در واقع هیچ برنامه مدون و موثری برای ورزشکاران عملی نشد و همین می تواند تضمین کننده ناکامی ایران در المپیک باشد!

حتی احسان حدادی و حسن تفتیان هم که سهمیه المپیک را کسب کردند شرایط خوبی ندارند و تقریبا می توان گفت احسان حدادی با شرایط فعلی حتی توانایی فینالیست شدن در المپیک را هم ندارد، چه برسد به مدال. در بخش زنان نیز اوضاع بدتر از قبل است؛ در روزها و هفته های اخیر دختران دوومیدانی کار ایران رکوردهای ملی زیادی جابه جا کردند اما فاصله آن ها با سهمیه المپیک بسیار زیاد است و حتی پریسا بهزادی نایب رئیس زنان هم امیدی به کسب سهمیه المپیک در این بخش ندارد.

با وجود اینکه 20 مهر رئیس جدید فدراسیون انتخاب می شود اما بعید به نظر می رسد رئیس آینده بتواند معجزه کند و شرایط را سامان بدهد. شاید انتخابات دوومیدانی به حواشی دامن هم بزند و اوضاع را بدتر از قبل کند چرا که اختلافات زیادی در خصوص کاندیداها وجود دارد و با وجود اینکه افشین داوری در انتخابات ابطال شده به پیروزی رسید اما به خوبی می داند که بیستم مهر رقبای سرسختی دارد و شاید حامیان گذشته او تصمیم بگیرند شخصی دیگری را برای ریاست فدراسیون انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:حمله هواداران استقلال به قلعه‌نویی

253 251

کد خبر 1438602

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دوومیدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، نشست اعضاء هیات رییسه فدراسیون دو و میدانی امروز(پنج‌شنبه)با حضور حسین مطیعی سرپرست این فدراسیون برگزار و در طی آن اعضاء حاضر چند مصوبه نیز در راستای پیشبرد اهداف ورزش اول المپیک در کشورمان داشتند.

بر همین اساس،مهم ترین مصوبه نشست امروز صدور مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دو و میدانی بود که مورد توافق میان اعضاء قرار گرفت.

همچنین ،اعزام ورزشکاران به رقابت‌های بین المللی در راستای کسب سهمیه المپیک و پیگیری امور جاری فدراسیون نیز از دیگر مصوبات نشست اعضاء هیات رییسه بود.

لازم به ذکر است، در این نشست همچنین برگزاری چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی دو و میدانی جام امام رضا(ع)به میزبانی شهر مشهد مقدس نیز مورد تاکید اعضاء قرار گرفت که در پی آن مقرر شد،پس از بررسی‌های صورت پذیرفته از سوی فدراسیون و با هماهنگی‌های لازم با فدراسیون جهانی دو و میدانی زمان دقیق برگزاری این مسابقات مشخص و اعلام شود.

کد خبر 6088723

دیگر خبرها

  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • دلسوزی علیرضا دبیر برای فوتبالیست‌ها: طفلکی‌ها!
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • پائز: قلب بازیکنان را می‌خواهم
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال ۲۰۲۳