Web Analytics Made Easy - Statcounter

دژپسند در دویست وچهل و پنجمین نشست هیات سرمایه‌گذاری خارجی: «با توجه به جلب ۳.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قالب پروژه‌های مصوب هیات سرمایه‌گذاری خارجی طی شش ماه اول سال ۱۳۹۹، عملکرد همکاران سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و اعضای هیات سرمایه‌گذاری خارجی در این خصوص را با توجه به محدودیت‌ها و تنگناهای موجود، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر می دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش پول نیوز، وزیر امور اقتصادی و دارایی و دارایی طی سخنانی در دویست وچهل و پنجمین نشست هیات سرمایه گذاری خارجی، بر لزوم تعیین ضمانت ها و مشوق های لازم برای سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور و تصویب این مشوق ها در قالب قوانین رسمی، تاکید کرد.
 فرهاد دژپسند با اشاره به جلب ۳.۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در قالب پروژه های مصوب هیات سرمایه گذاری خارجی طی شش ماه اول سال ۱۳۹۹، عملکرد همکاران سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و اعضای هیات سرمایه گذاری خارجی در این خصوص را با توجه به محدودیت ها و تنگناهای موجود، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر ارزیابی کرد.  
وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه خارجی به مراتب بهتر از دریافت وام است، تاکید کرد: سرمایه گذاری خارجی به معنای دریچه ورود فنآوری، ایجاد اشتغال و افزایش تولید است، لذا دستگاه های اجرایی باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا "جلب" سرمایه گذاری خارجی را به "جذب" تبدیل کنند.
وزیر اقتصاد گفت: یکی دیگر از مزایای جذب سرمایه گذاری خارجی این است که با پذیرش یک سرمایه، عملا فرد سرمایه‌گذار تبدیل به سفیر و حافظ منافع ما در کشور فرستنده سرمایه می شود، زیرا مطالبه او از دولت خود این خواهد بود که از اتخاذ تصمیماتی که سرمایه وی در ایران را به خطر بیاندازد خودداری کند و به این شکل، به استحکام روابط دو کشور نیز کمک می کند.
دژپسند تصریح کرد: یکی از راه های جذب سرمایه گذاری خارجی، رفع مشکلات و تسهیل رویه ها برای سرمایه گذاران داخلی است.
وزیر اقتصاد در ادامه با اعلام اینکه اخیرا، طرحی از سوی وزارت اقتصاد برای تسهیل و تسریع در جلب سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور به هیات دولت ارائه شده است، گفت: بر اساس این طرح، امتیازات، مشوق ها و تضامینی برای این دسته از سرمایه گذاران در نظر گرفته می شود که از جمله این تضامین، تصویب امتیازات مذکور در قالب "قانون" توسط مجلس شورای اسلامی است تا دیگر  کسی نگران تغییر احتمالی رویه ها به واسطه تغییر مقامات دولتی نباشد.
وی یادآور شد: کشور برای تحقق جهش تولید، حداقل ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان در سال نیاز به سرمایه گذاری دارد و جذب سرمایه گذاری خارجی نیز می تواند در این زمینه نقش آفرین باشد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه، عملکرد ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استانهای وزارت اقتصاد در جلب سرمایه گذاری خارجی را از ملاک های مهم ارزیابی مدیران کل این ادارات عنوان کرد و اظهار داشت: هر استانی که رتبه بالاتری را بدست آورد مورد تشویق قرار خواهد گرفت و یکی از بهترین گزینه ها برای جذب سرمایه گذاری خارجی در استانها، استفاده از ویژگی های منطقه ای است.
 دژپسند با اشاره به توسعه سامانه های الکترونیکی سرمایه گذاری خارجی در استان ها، خواستار همکاری بیشتر مدیران کل و مقامات استانی جهت جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی شد.
گفتنی است در دویست وچهل و پنجمین نشست هیات سرمایه گذاری خارجی ۶۸ طرح سرمایه گذاری خارجی با ارزشی معادل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار به تصویب رسید.
بر اساس این گزارش، این طرح ها که از سوی اتباع ۱۵ کشور جهان ارائه شده است، شامل شامل ۴۲ طرح سرمایه گذاری خارجی جدید  و ۲۳ مورد مرتبط با تغییرات طرح های سرمایه گذاری خارجی و انتقالات ارزی سرمایه گذاران و همچنین  ۳ مورد افزایش سرمایه گذاری می باشد. شایان ذکر است که این طرح های سرمایه گذاری در ۱۸ استان کشور اجرا می شوند.
از دیگر مصوبات این نشست می توان به افزایش سرمایه گذاری، اصلاح مجوز سرمایه گذاری خارجی، تمدید مجوز سرمایه گذاری خارجی با بازپرداخت اقساط تسهیلات مالی و انتقال سود سهام سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سرمایه گذاری سرمایه ایران سامانه های الکترونیکی انتقالات ارزی هیات سرمایه گذاری خارجی جذب سرمایه گذاری خارجی سرمایه گذاری خارجی سرمایه گذاران مشوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!

در روزهایی که باشگاه استقلال قرارداد خود را با حامی مالی اسبق خود به صورت یکطرفه فسخ کرده بود ضمانت‌نامه ۸۰ میلیارد ریالی این باشگاه بدون مجوز هیات مدیره باشگاه به حامی مالی بازگردانده می‌شود.

به گزارش مشرق، در روزهایی که احمد مددی مدیریت باشگاه استقلال را بر عهده داشت قراردادی را با یکی از شرکت‌های فعال در زمینه وب منعقد کردکه این قرارداد به مدت سه سال اعتبار داشت؛ اما مصطفی آجورلو پس از استعفای احمد مددی این قرارداد را به صورت یکطرفه فسخ کرد.

این ماجرا به کمیته راهبری، نظارت و حَکَمیت وزارت ورزش و جوانان ارائه شد. جلسه‌ای میان طرفین برگزار شد، جلسه‌ای که نماینده باشگاه استقلال در آن حضور پیدا کرد اما نماینده های وب در این جلسه حضور پیدا نکرد. آنها با ارسال نمابری اعلام کردند مدیرعامل شرکت‌های‌وب در مسافرت خارج از کشور هستند و قادر به شرکت در جلسه نیستند.

کمیته حَکَمیت وزارت ورزش جلسه دیگری برای روز شنبه ۲۴ مهر ساعت ۱۰ صبح تعیین وقت کرد که این بار هر دو طرف شرکت کردند؛ جلسه‌ای که بیش از دو ساعت طول کشید،

طرفین مطالب خود را مطرح کردند که منجر به تفاهم نشد و قرار بر صدور گواهی و حکم کمیته راهبری، نظارت و حَکَمیت وزارت ورزش و جوانان شد که ۴۸ ساعت بعد، یعنی امروز دوشنبه گواهی حکم مبنی بر تایید نظر شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران در خصوص بر عدم ایفای تعهدات قراردادی توسط شرکت داده گستر عصر نوین که مجوز فسخ یک‌طرفه است، به نشانی باشگاه ابلاغ شد.

طرفین مطالب خود را مطرح کردند که متاسفانه منجر به تفاهم نشد و قرار بر صدور گواهی و حکم کمیته راهبری، نظارت و حَکَمیت وزارت ورزش و جوانان شد. چهل و هشت ساعت بعد حکمی را صادر کرد که این حکم حکایت از این داشت که باشگاه استقلال مجوز به فسخ یکطرفه بوده است.

سرپرست فعلی مدیرعاملی باشگاه استقلال که در آن روزها معاون فرهنگی باشگاه استقلال بود نقش پرررنگی در فسخ این ماجرا داشت و اثبات کرد که حامی مالی استقلال به تعهدات خود طبق مفاد قرارداد عمل نکرده است و آبی‌پوشان حق داشتند ضمانتنامه تعهد پرداخت ۸۰ میلیارد ریالی را که این شرکت در اختیار باشگاه قرار داده بود تا درصورت عدم انجام تعهدات ،توسط باشگاه به بانک ارایه شود وصول کند.

این ماجرا ادامه پیدا کرد تا زمانی که سمیعی از استقلال جدا می‌شود و پس از مدتی که دوباره در نقش هیات مدیره به جمع این تیم باز می‌گردد سراغ ضمانت‌نامه مالی را از معاونت مالی وقت استقلال می‌گیرد. این ماجرا به هیات مدیره باشگاه استقلال کشیده و مشخص می‌شود این ضمانت‌نامه ۸۰ میلیارد ریالی بدون مجوز هیات مدیره به حامی مالی وقت استقلال بازگردانده شده است، مدیران ارشد استقلال از این موضوع انتقاد کردند و اعتقاد داشتند نباید چنین کاری از سوی معاون مالی سابق استقلال صورت می‌گرفت!

اتفاق عجیب اینکه چند هفته پیش حامی مالی پیشین استقلال که در حال حاضر مالک باشگاه هوادار است چک ۵۰ میلیارد ریالی آبی‌ها را که بابت صدور رضایت‌ محمدرضا خالدآبادی در اختیارشان گذاشته بود را برگشت می‌زند و حساب استقلال مسدود می‌شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور