Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلاح آیین‌نامه در راستای تعیین صحیح اولویت‌های مجلس، هراس استکبار جهانی از قدرت نظامی ایران، تکاوران دریایی دست بلند فرمانده در عرصه دفاع هستند، کلیه مرزهای زمینی ایران و عراق مسدود و پروازها فعلا متوقف است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، اصلاح آیین‌نامه در راستای تعیین صحیح اولویت‌های مجلس، هراس استکبار جهانی از قدرت نظامی ایران، تکاوران دریایی دست بلند فرمانده در عرصه دفاع هستند، کلیه مرزهای زمینی ایران و عراق مسدود و پروازها فعلا متوقف است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۱۰ مهرماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکره تلفنی روسای گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان

سید مهدی فرشادان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان طی تماسی تلفنی با مخیتار هایراپتیان رییس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران گفتگو و رایزنی کرد.

 فرشادان در ابتدای این تماس تلفنی، ضمن ابراز تاسف عمیق بابت درگیری نظامی ارمنستان و آذربایجان گفت: ما در گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان از وارد شدن خسارات مالی و جانی به مردم بیگناه اعم از ارمنی و آذری بسیار متاثر و نگران هستیم و تحولات را با دقت پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: ارمنستان و آذربایجان از همسایگان نزدیک و دوستان سنتی جمهوری اسلامی ایران هستند و بدون تردید ما صلح و ثبات این دو کشور را به نفع مردم منطقه می‌دانیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان همچنین گفت: جنگ راه‌حل مسئله قره باغ نیست و دو کشور همسایه باید ضمن مذاکره با تکیه بر قواعد و اصول حقوق بین‌الملل راهی برای برون رفت از این بحران پیدا کنند.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کمک و میانجیگری میان دو کشور همسایه برای حل بحران را دارد و از طرفین انتظار داریم با درایت و حداکثر خویشتنداری نسبت به توقف فوری درگیری‌ها و آغاز گفتگوهای فیمابین اقدام کنند.

اصلاح آیین‌نامه در راستای تعیین صحیح اولویت‌های مجلس/تأکید بر تعیین ابزار هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان

اعضای کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز(پنجشنبه، 10 مهرماه) جلسه ای با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی داشتند و طی آن به ارائه گزارشی از نشست های تخصصی این کمیسیون که اخیرا پیرامون اصلاح آیین نامه داخلی مجلس آغاز شده است، پرداختند.

جواد کریمی قدوسی در این جلسه پیرامون نشست تخصصی نخست کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با عنوان شفافیت آرای نمایندگان گفت: طرحی به همت نمایندگان و کارشناسان مرکز پژوهش ها در رابطه با شفافیت به این کمیسیون آمده که به شفافیت آرا، مذاکرات، هزینه ها و غیره در مجلس تأکید دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: معتقدیم شفافیت آرای زمانی پاسخگو خواهد بود که نمایندگان به وظایف ذاتی خود عمل کنند و اقناع دوطرفه میان نمایندگان و هیأت رئیسه به وجود بیاید.

موسی غضنفرآبادی نیز درباره دومین نشست تخصصی این کمیسیون درباره صیانت از مجلس و نمایندگان اظهار داشت: در این نشست قانون نظارت بر رفتار نمایندگان را که دارای نواقصی است، مورد بررسی قرار داده ایم.

 

مجمع سهامداران حقیقی بورس تشکیل می‌شود

امیر حسین قاضی زاده روز پنجشنبه در نشست بررسی معضلات و مشکلات بازار بورس با حضور سهامداران حقوقی بازار از  ارائه بسته پیشنهادی مجلس به شورای عالی بورس خبر داد و  افزود: بخشی از مشکلات بازار بورس نیاز به قانونگذاری دارد که به عنوان اولین قانون برای حمایت از سهامداران حقیقی؛ تشکیل مجمع سهامداران حقیقی را دنبال می‌کنیم.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر سهامداران حقیقی با گرفتن یک کد و بدون آموزش‌های لازم وارد بازار سرمایه می‌شوند  که معمولاً رفتارها  به صورت گله‌ای شکل می‌گیرد و از طرف دیگر  هم شورای عالی بورس منافع سهامداران حقیقی را در نظر نمی‌گیرد  بنابراین لازم بود که مجمع سهامداران حقیقی تشکیل شود تا حقیقی‌های بورس نیز در تصمیم‌گیری‌ها نقش داشته باشند.

قاضی زاده هاشمی گفت: هیات مدیره ۷ نفره برای مدیریت بازار بورس تشکیل می شود که  دو نفر از سهامداران حقیقی ذی صلاح نیز از طریق برگزاری انتخابات در این هیات عضویت پیدا می کنند و همچنینن  وجوهی نیز برای صدا و سیما تعریف کردیم تا حتما با پخش تبلیغات مربوط، فرهنگ درست سرمایه گذاری در بازار بورس شکل گیرد.

 

تکاوران دریایی دست بلند فرمانده در عرصه دفاع هستند

امیر دریادار خانزادی با حضور در مرکز فرماندهی آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی قمر بنی هاشم (ع) مستقر در منجیل ضمن ارزیابی از توان رزمی تکاوران از یگان های آموزشی، اماکن فرهنگی، ورزشی و میدانی بازدید کرد.

دریادار خانزادی، تکاوران دریایی را دست بلند فرمانده در عرصه دفاع عنوان کرد و افزود: این مجموعه آموزشی و رزمی به عنوان یکی از منحصر به فردترین مراکز آموزشی نیروی دریایی ارتش است که در عرصه های گوناگون با کسب آموزش های رزمی و معنوی می توانند نقش بسیار مهمی  در دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب ایفا کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ایام بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: دشمن بعثی با حمایت استکبار جهانی به کشور ما حمله کرد، اما در همان روزهای آغازین جنگ با مقاومت مثال زدنی رزمندگان  اسلام مواجه شد و دریادلان نیروی دریایی ارتش هم در روزهای آغازین جنگ توانستند ضربات مهلکی بر نیروی دریایی دشمن وارد کند.

 

هراس استکبار جهانی از قدرت نظامی ایران

سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگویی در خصوص ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار کرد: دوران مقدس مقطعی حساس از تاریخ کشورمان است و آحاد مردم، مسئولان و به‌ویژه جوانانی که آن دوران را درک نکرده‌اند، اگر می‌خواهند در زمینه‌های مختلف پیشرفت کنند، باید از تجارب دوران دفاع مقدس استفاده کنند؛ چراکه رزمندگان در آن دوران با روحیه جهادی و فداکارانه و از همه مهم تر با دستان خالی، بر دشمن تا دندان مسلح بعثی پیروز شدند و پوزه استکبار را به خاک مالیدند. وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس باید به عنوان الگو برای نسل جدید قرار بگیرد، ادامه داد: جوانان امروز ما با تأسی به فرهنگ دفاع مقدس می‌توانند پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنند؛ همان‎طور که رزمندگان در دوران جنگ با اراده خودشان موجب شکست دشمن بعثی شدند؛ جوانان امروزی نیز اگر با اراده‌ای قوی به جنگ با مشکلات بروند، حتماً پیروز خواهند شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه رزمندگان کارهای نشدنی را شدنی کردند، افزود: دوران دفاع مقدس الگویی ملموس و نزدیک به نسل جدید است که باید از آن بهره ببرند و قطعاً اگر این کار صورت گیرد، بهترین نتیجه حاصل می‌شود.

سردار پورجمشیدیان گفت: امروز دشمنان ما به دنبال این هستند تا جلوی انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان را بگیرند، لذا همه ما باید با تلاش خود جلوی این توطئه آن‌ها و تحریف وقایع آن دوران را بگیریم.

 

کلیه مرزهای زمینی ایران و عراق مسدود و پروازها فعلا متوقف است

در اطلاعیه شماره ۵ ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به انتشار اخباری در خصوص اظهار نظر در دولت عراق در خصوص مراسم اربعین حسینی(ع) در تعدادی از خبرگزاری‌ها بدون هرگونه کسب اطلاعی از این ستاد، آمده است: مجدداً به اطلاع مردم عزیز مسلمان و قانونمدار کشورمان می رساند دولت عراق در ملاقاتها و تماس متعددی که قبل از ماه صفر با مسئولین کشور داشته بر عدم پذیرش هرگونه زائر خارجی تاًکید کرده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است که کلیه مرزهای زمینی مسدود و فعلا تمامی پروازهای بین دو کشور نیز متوقف است.


متن کامل این  اطلاعیه به شرح زیر  است؛

( اطلاعیه شماره ۵)

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الحسین مصباح الهدی و سفینهً النجاهً

 به استحضار مردم شریف و عزادار سالار شهیدان اباعبدالله ااحسین وشهیدان عاشورای حسینی(ع) میرساند روز گذشته تعدادی از خبرگزاریها متاًسفانه بدون هرگونه کسب اطلاعی از این ستاد اخباری رادر خصوص اظهار نظر در دولت عراق در خصوص مراسم اربعین حسینی(ع) پخش نمودند.

 فلذا بدینوسیله مجدداً به اطلاع مردم عزیز مسلمان و قانونمدار کشورمان می رساند دولت عراق در ملاقاتها و تماس متعددی که قبل از ماه صفر با مسئولین کشور داشته بر عدم پذیرش هرگونه زائر خارجی تاًکید نموده ضمن آنکه کلیه مرزهای زمینی مسدود و فعلا تمامی پروازهای بین دو کشور نیز متوقف میباشد. لازم بذکر است با توجه به شرایط حاد شیوع بیماری کرونا در دو کشور ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز هر گونه سفر را ممنوع اعلام نموده است.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی ایران و ارمنستان سهامداران حقیقی اصلاح آیین نامه تکاوران دریایی نیروی دریایی دولت عراق بازار بورس دفاع مقدس دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • تداوم موقعیت جنگی تنها راه بقای نتانیاهو در قدرت / کابینه اسرائیل در حال از هم پاشیدن است