Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@12:59:19 GMT

جاذبه های دیدنی و تماشایی در شهر مشهد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۱۳۴۲

پارک کوهسنگی

پارک کوه سنگی یکی از زیباترین تفرجگاههای شهر مشهد است که همواره مورد توجه گردشگران و مردم شهر بوده است . این پار در جنوب شهر مشهد و در انتهای خیابان دکتر علی شریعتی (کوهسنگی) واقع شده و به علت قرار گیری در دامنه کوه دارای آب و هوایی خنک است . این منطقه دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی است و در اطراف آن ، هتل ها و رستورانهای متعددی وجود دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوهسنگی پیشنهاد اول ما برای شروع گشت و گذار در شهر مشهد است

روستای اخلومد (اخلمد)

پیشنهاد بعدی ما به شما رفتن به طبیعت زیبای اطراف شهر مشهد است . این شهر از هر سو با طبیعتی شگفت انگیز احاطه شده و روستاها و ییلاقات زیبای در حوالی شهر وجود دارد که گاهی از دید گردشگران پنهان مانده است . روستای اخلومد یکی از همین مناطقی است که باید ببینید . این روستا در مسیر جاده مشهد به قوچان و در فاصله هشتاد کیلومتری از شهر مشهد واقع شده است . و در ادامه باید در امتداد جاده فرعتی تا جاده آسیایی حدود شانزده کیلومتر پیش بروید . این روستا دارای رودخانه ای خروشان است که در نزدیکی آن ، دو آبشار وجود دارد که یکی از آنها بیش از بیست متر ارتفاع دارد . از روستای (اخلمد) تا خود آبشار حدودا سه کیلومتر راه است که این مسیر را می بایست پیاده طی کنید . در این منطقه باغ های فراوانی به چشم می خورد و به خصوص سیب های آن معروف است . تور کیش را از آژانیهای معتبر سفر باتو بخواهید.

طبیعت زیبای روستای جاغرق

روستای جاغرق دارای طبیعتی خیره کننده و آب و هوایی مطبوع است که برای گشت و گذار تابستانی بسیار ایده آل است . این منطقه در بیست کیلومتری جنوب غربی شهر مشهد و در پنج کیلومتری جنوب غربی شهر طرقبه قرار دارد .

شاندیز مشهد

شاندیز یکی از دیدنی ترین شهرهای اطراف مشهد و تور مشهد است که طبیعتی باشکوه و زیبا دارد و اغلب گردشگران این منطقه را بواسطه زیبایی و همچنین وجود رستوران های متعددش می شناسند . شاندیز در فاصله سی و هشت کیلومتری از جنوب غربی مشهد واقع شده است . این منطقه کوهستانی دارای رودخانه ای خروشان و باغات میوه فراوان است که همچنین جاذبه های تفرحی متعددی دارد . پوستین دوزی یکی از صنایع دستی این منطقه است و میتوانید از فروشگاههای صنایع دستی  این منطقه سوغاتی های جالبی تهیه کنید .

شهر طرقبه

شهر طرقبه در میان گردشگران بسیار پرطرفدار بوده و اغلب آن را بواسطه دیزی های لذیذش می شناسند . این منطقه ، در فاصله شانزده کیلومتری از جنوب غربی شهر مشهد واقع شده و دارای طبیعتی زیبا و باغ های فراوان است . رودخانه‌ای خروشان از کنار این شهر گذر می کند که در پدید آوردن این همه زیبایی بی تاثیر نبوده است . پیشنهاد می کنیم فرصت بازدید از فروشگاههای صنایع دستی و خوردن دیزی در رستوران های سنتی این منطقه را از دست ندهید . 

بند گلستان

این منطقه زیبا یکی از تفرجگاههای شهر مشهد است که در فاصله شش کیلومتری از شهر طرقبه قرار دار د. طول تاج این بند یکصد و بیست متر و ارتفاع آن چهارده متر است . این بند در حدود پانصد سال قدمت دارد و در دوره تیموریان پی ریزی شده است و در ادوار مختلف تغییر شکل داده و بارها مرمت و بازسازی شده است . بند گلستان در فصل بهار و به واسطه بارندگی های فراوان ، پر آب می‌شود و به خصوص در این فصل از سال زیبا خواهد بود .

بند یا سد گلستان در پایین دست شهر طرقبه و شاندیز قرار دارد و آبهای سرازیر شده از این مناطق در پشت این سد جمع می شود . قایق سواری از جمل تفریحات پر طرفدار در این منطقه است .  تور قشم را از دست ندهید.

سد طرق مشهد

سد طرق یکی از جاذبه های دیدنی و تفرجگاههای شهر مشهد است که در فاصله بیست و پنج  کیلومتری از جنوب شرقی شهر قرار دارد . سد طرق ، بر روی رودخانه طرق (در نزدیکی بند قدیمی طرق) احداث شده و ارتفاع آن هشتاد متر است و علاوه بر تامین آب مورد نیاز شهر ، منظره زیبا را پدید آورده است .

شاهان گرماب مشهد

این منطقه بسیار زیبا در فاصله پنجاه و سه کیلومتری از جنوب شهر مشهد قرار دارد . و با قرار گیری در ارتفاعات دارای چشم اندازی باشکوه و آب و هوایی بسیار خنک است . این منطقه دارای چشمه آب گرم است که حرارت آن به چهل و هشت درجه سانتیگراد می ‌رسد . و گفته می شود این آب معدنی دارای خواص درمانی فراوان است و برای بهبود رماتیسم ، آرتروز و عوارض کوفتگی بسیار موثر است . برای رفتن به این منطقه می بایست از جاده فریمان عبور کنید .

روستای زشک

منطقه توریستی و تفریحی زشک دارای طبیعتی خیره کننده و آب و هوایی فرح بخش است . زشک در فاصله سی کیلومتری از شهر مشهد و در میان دره ای زیبا قرار دارد  . همچنین این روستا دارای امکانات متنوعی همچون رستوران های متنوع و معروف است که برای صرف غذا بسیار ایده ال خواهد بود .

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مشهد کیلومتری از جنوب شهر مشهد آب و هوایی شهر مشهد جنوب غربی شهر طرقبه واقع شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رویکرد سری جدید تهرانگرد معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های استان تهران است. جاذبه‌هایی که شاید بسیاری از آنها را کمتر کسی بشناسد و دیدن و شنیدن آن برای هر بیننده‌‌ای جذاب و شگفت‌انگیز است.

طبیعت بکر و زیبای شهرهای مختلف، اماکن مذهبی و تاریخی آنها، فرهنگ و رسوم مردم مناطق مختلف استان تهران و فعالیت های حوزه کشاورزی در این برنامه به تصویر کشیده می شود.

«تهرانگرد» تولیدی گروه و شهروندی شبکه تهران جمعه‌ها ساعت ۲۲ پخش می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است
  • بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران
  • (تصاویر) آستیپالیا؛ جزیره‌ای دیدنی در یونان با ۳ هزار نفر جمعیت
  • آستیپالیا ؛ اینجا 3 هزار نفر جمعیت دارد و فوق العاده دیدنی است (+تصاویر)
  • جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره
  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟